۱۳۸۸ اردیبهشت ۱, سه‌شنبه

پژاک : 17 پاسدار طی دو عملیات جداگانه کشته شدند


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از العربیة سایت اینترنتی روژهلات متعلق به حزب حیات آزاد کردستان، معروف به پژاک با انتشار بیانیه ی این حزب اعلام کرد، طی دو حمله ی جداگانه 17 تن از نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران کشته شدند .

پژاک با "انتقام گیرانه" نامیدن این عملیات اعلام داشت که روز شنبه، هجده ماه آوریل و در شهرک دزلی از توابع شهر مریوان انجام گرفته است .

این حزب که جزو معدود احزاب کردستان ایران است که به فعالیت مسلحانه می پردازد ، حمله ی خود را واکنشی در برابر از سرگیری بمباران روستاهای واقع در کوههای قندیل عراق قلمداد کرد وافزود :" گریلاهای (چریک های)نیروهای شرق کردستان(کردستان ایران)، ساعت دوازده و نیم شب به وقت محلی، به پایگاه و‌یسی دزلی حمله نمودند. در این عملیات 7 پاسدار کشته و شمار زیادی نیز مجروح گردیدند".

بر اساس این گزارش نیروهای دولتی ایران که در مناطق کوهستانی شاهو، "در حال آمادگی برای انجام ڵشکرکشی وسیعی است. گریلاهای پژاک برای جلوگیری از انجام این لشکرکشی در مناطق اورامان، عملیاتی انجام دادند. در این عملیات 10پاسدار رژیم کشته و هشت تن دیگر مجروح شدند".

حزب حیات آزاد کردستان همچنین گفته است که مقداری اسلحه را نیز در این عملیات به غنیمت گرفته است .

تاکنون منابع رسمی دولتی وقوع این درگیری ها را تایید ویا نفی نکرده اند .

گفتنی است که در طی سالهای اخیر کلیه برخوردهای نظامی با مرزداران ایرانی در منطقه ی کردستان را حزب حیات آزاد کردستان "پژاک" که متحد "پ .ک.ک" می باشد بر عهده گرفته است ودیگر احزاب کرد مانند "حزب دمکرات کردستان ایران " و "کو مه له " عملا فعالیت مسلحانه را به کنار گذاشته اند.

پایگاههای (پ ک ک) و (پژاک) درمنطقه ی کوههای صعب العبور قندیل در کردستان عراق بارها مورد حمله زمینی وهوایی ونیز توپخانه ی ترکیه وایران قرار گرفته است ، شبه نظامیان پ ک ک و پژاک از این پایگاهها برای حمله به هر دو کشور استفاده می کنند.

جمهوری اسلامی ایران بارها آمریکا را به حمایت از حزب حیات آزاد کردستان متهم کرده بود اما ایالات متحده چندی پیش این حزب را تشکیلاتی تروریستی اعلام کرد .

هیچ نظری موجود نیست: