۱۳۸۸ اردیبهشت ۲, چهارشنبه

کمک دولت شیعه ايران به نیروهای اشغالگر افغانستان


سنی نیوز :دولت امریکا چندین بار به تهران اشاره نموده است کمک های دو جانبه در رابطه به افغانستان را تقویت نمایند و بویژه باراک اوباما رئیس جمهور جدید امریکا در یک اقدام بی سابقه در بیستم ماه مارچ گذشته مستقیما از رهبران ایرانی خواست به تنش های ظاهری ۳۰ ساله پایان دهند.


به گزارش سنی نیوز به نقل ازمفکرة الاسلام: دولت ایران خبر داده است که این رژیم برنامه های جدیدی در دست اجرا دارد که هدف از آن کمک به نیروهای اشغالگر خارجی در افغانستان است تا بتوانند بر اوضاع امنیتی این کشور فائق آیند.
ایران روابط بسیار خوب با حکومت همسایه‌ی خویش افغانستان و خصوصاَ در مناطق شیعه‌نشین که علاوه بر آن فارسی نیز صحبت می‌کنند و در گذشته با حکومت اسلامی سنی طالبان در تعارض بوده اند دارد.
منوچهر متکی وزیر خارجه‌ی ایران که در کنفرانس کشورهای کمک کننده به پاکستان در توکیوی ژاپن صحبت می کرد گفت: وضعیت ناهنجار امنیتی در جنوب آسیا باعث اضطراب و ناراحتی ایران شده است، و این کشور را وادار نموده که این برنامه ها را به دست بگیرد.
متکی در رابطه با جزئیات برنامه‌ی جدید ایران ابراز نظر نکرد اما دولت‌های منطقه را تشویق نمود که از برنامه‌ی جدید ایران که بزودی صادر خواهد شد پشتیبانی نمایند.

تلاشهای واشنگتن در بدست آوردن پشتیبانی تهران در مورد افغانستان

دولت امریکا چندین بار به تهران اشاره نموده است کمک های دو جانبه در رابطه به افغانستان را تقویت نمایند و بویژه باراک اوباما رئیس جمهور جدید امریکا در یک اقدام بی سابقه در بیستم ماه مارچ گذشته مستقیما از رهبران ایرانی خواست به تنش های ظاهری ۳۰ ساله پایان دهند.
وزیر خارجه‌ی ایران به حوادث اخیر پاکستان اشاره نموده و آنرا نتیجه‌ی اوضاع افغانستان دانست و گفت: اگر در هفت سال گذشته سیاست خوبی در قبال افغانستان گرفته می شد شرایط کنونی در پاکستان پیش نمی آمد.
وزیر خارجه‌ی ایران برای توجیه مداخلت های ایران در امور داخلی افغانستان گفت: وقت آن رسیده که دگرگونی اساسی در سیاست ما در قبال افغانستان نمودار شود.
قابل یاد آوری است تهران و واشنگتن بعد از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ در ایالات متحده‌ی امریکا همکاری عمیق و تنگاتنگ داشته اند طوری که ایران اطلاعات لازم را در اختیار امریکائی‌ها گذاشت و گروههای مخالف طالبان را کمک تسلیحاتی و لوژستیکی نمود، و در حملة صلیبی آمریکا بر افغانستان، حكومت آخوندي ايران از هیچ نوع کمکی برای آمریکاییان و ومزدوران شان علیه طالبان دریغ نورزید و تاهنوز هم همکاری‌هایشان با آمریکاییها علیه افغانهای مظلوم جریان دارد.
به نظر شما چرا این دولت شیعه ایران که ادعای مسلمانی دارد به کافران بر ضد مسلمانان کمک میکند تا مردم مظلم و بی گناه افغانستان را قتل عام کنند؟

هیچ نظری موجود نیست: