۱۳۸۸ فروردین ۲۹, شنبه

فیلم عملیات 17 اسفند قسمت پنجم


گفتگوی وزیر خارجه رژیم ایران با نماینده ویژه امریکا


به گزارش آژانس خبری تفتان ریچارد هالبروک، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری ایالات متحده در امور افغانستان و پاکستان، ضمن استقبال از سخنان منوچهر متکی، در توکیو اظهار داشت که با وزیر خارجه ایران صحبت مختصری داشته است.
روز شنبه خبرنگاران در توکیو از ریچارد هالبروک پرسیدند که ‌آیا با منوچهر متکی گفت و گویی داشته است که وی درپاسخ گفت: «گفت و گو نه. همانطور که راه می‌رفتیم به وزیر خارجه، متکی، برخوردم، به هم سلام کردیم و یکی دو دقیقه حرف زدیم.»

ریچارد هالبروک همچنین در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که از بیش از پنج میلیارد دلار کمک وعده داده شده برای ایجاد ثبات اقتصادی در پاکستان، ۳۰۰ میلیون دلار آن را ایران تعهد کرده است.

ریچارد هالبروک همچنین با اشاره به سخنرانی وزیر خارجه ایران در کنفرانس پاکستان گفت: «ما از اینکه سخنرانی وزیر خارجه متکی در روز گذشته بسیار لحن مثبتی درباره مسائل پاکستان داشت تحت تاثیر قرار گرفته و خرسند شدیم.»

از سوئی وزیر خارجه ایران متکی
در توکیو در مصاحبه با روزنامه «یومیوری» گفت که تهران مواضع دولت ایالات متحده را «به دقت و با احترام» بررسی می‌کند.
رژیم حاک بر ایران تاکنون هزاران جوان را با اتهام واهی وابستگی به امریکا و غرب اعدام کرده است و الان خود گام دوستی و احترام به سوی امریکا برمی دارد.
رژیم منافق ایران برایش هیچ اصلی وجود ندارد و برای حفظ نظام پلید آخوندهای جنایتکار شیعه هر اقدامی خواهند کرد.

آیا دشمنی رهبران انقلاب خمینی با اهل سنت بیش ازعداوت صهیونیستها با مسلمانان نیست؟


دردانگ نیوز: اگرچه رژیم نژادپرست واسلام ستیز اسرائیل می خواهد قدس اشغالی را پایتخت خود قرار دهد اما پایتخت اصلی آن که سفارتخانه های کشورهائی که آنرا به رسمیت شناختند درآن قرار دارد تل آویو است.
هم اکنون در فلسطین اشغالی که سرزمین های تحت اشغال یهودیها هم درآن شامل است حدود سیزده مرکز جماعت دعوت وتبلیغ وجود دارد. ازجمله تل آویو پایتخت اسرائیل که نه تنها مرکز جماعت تبلیغ دارد بلکه دارای چندین مسجد هم می باشد وهمه ساله در این مراکز گردهمائی هائی نیز برگزار می گردد.
ازطرفی ایران که دارای جمعیتی چندین برابرجمعیت فلسطین اشغالی است ومساحت اش هم با فلسطین قابل مقایسه نیست مراکزجماعت دعوت وتبلیغ آن کمتر از ده مرکز هستند. برعکس پایتخت اسرائیل، پایتخت "ام القرای جهان اسلام؟!!" ایران حتی یک مسجدویژه اهل سنت هم ندارد.
و اهل سنت تهران اجازه هیچ نوع فعالیت مذهبی ندارند، ساخت مسجد ومرکز دعوت وتبلیغ که یک رؤیاست؟!
سه استان خراسان دارای اکثریت اهل سنت هستند، دراین استانها یک مرکز دعوت وتبلیغ مشترک وجود داشت که مدتی پیش توسط وزارت اطلاعات پلمپ شد.
چندین حزب سیاسی عرب ها در اسرائیل فعالیت می کنند؛ اما اهل سنت ایران یک حزب سیاسی هم ندارند ونه اجازه تاسیس چنین حزبی به آنها داده می شود!!
حالا شما قضاوت کنید آیا آخوندهای شیعه متعصب تر ازخاخام های یهودی نیستند؟؟

74 زن مبلغه شیعه گری در بلوچستان فعالیت می کنند


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایسنا مسئول امور بانوان اداره كل تبليغات اسلامي استان سيستان و بلوچستان گفت: در استان تعداد مبلغان خانم كه شناسايي شده اند و داراي پرونده ي تبليغي هستند 74 نفر مي باشند.
طيبه اسماعيلي يكتا در گفت‌وگو با خبرگزاريدانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سيستان و بلوچستان، افزود: از تعداد 70 نفر مبلغ زن به ترتيب تعداد 29 نفر در زاهدان، 26 نفر زابل، 11 نفر ايرانشهر، 6 نفر سراوان و 2 نفر در چابهار مشغول فعالیت هستند.
وي در خصوص اعتبارات اين واحد گفت: امور بانوان سازمان تبليغات اسلامي بودجه ي مستقلي براي اجراي طرح هاي خود ندارد بلكه مرتب از بودجه هاي معاونت فرهنگي استفاده مي كند و در اين راستا از عنايات و حمايت‌هاي بسيار ارزشمند مدير كل سازمان كه پشتيبان قوي براي ما بوده و هستند بهره مند مي شويم.
این فعالیتها در بلوچستان انجام می گیرد که 95 در صد جمعیتش را اهلسنت تشکیل می دهند و در فعالیتهای مذهبی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و حتی مدارس دینی شان با خاک یکسان می شود و علمای مذهبی ترور و اعدام می شوند و مبلغان شیعه گری از مرد و زن آزادانه و با پشتیبانی نظام مشغول فعالیت هستند تا عقیده پاک فرزندان و کودکان اهلسنت را از بین ببرند.

دکتر حبیب ا... جدید الاسلامی رئیس جدید دانشگاه آزاد زاهدان


نظر دهمرده
به گزارش آژانس خبری تفتان پس از ریاست چند ساله نظر دهمرده از فاشیستهای زابلی دکتر حبیب ا... جدید الاسلامی به عنوان رئیس واحد زاهدان منصوب شد.
مراسم تودیع نظر دهمرده و معارفه دکتر حبیب ا... جدید الاسلامی به عنوان رئیس واحد زاهدان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار گردید.
دهمرده در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از حاضران و تبریک به دکتر جدید الاسلامی گفت: با شناختی که من از دکتر جدید الاسلامی دارم به جرات می گویم ایشان همواره در راه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کرده و خواهند کرد.
ملت بلوچ در دانشگاههای بلوچستان سهمی ندارند و این دانشگاهها تماما در اختیار متجاوزان اشغالگر می باشد و حتی محصلین بلوچ برای تحصیل در این دانشگاهها با مشکلات مواجه هستند.

فیلم عملیات 17 اسفند

قسمت اول



قسمت دوم



قسمت سوم


قسمت چهارم

همسر امام زمان در حکومت جمکرانی بازداشت و پس از 24 ساعت آزاد شد



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از برنا خانمي به نام پ.الف مدتي است که با ادعاي همسري امام زمان جوانان جوياي حقيقت را به خود جلب کرده است . اين خانم که هنوز فعاليتش مانند بقيه کذابان اين طريق خيلي علني نشده و يا شايد تعداد هوادارانش به حدي نرسيده است که برخورد جدي تري با او صورت بگيرد(چون اين خانم در چند شعبه کلانتري پرونده دارد ) با برگزاري جلسات خصوصي و ادعاي همسري امام زمان و داشتن علم لدن باعث تخريب اعتقادات و بر هم زدن تعادل روحي خانواده ها و جوانان که عاقبتي جز ديوانگي ،افسردگي شديد، از هم پاشيدن کانون هاي خانوادگي ندارد شده است .وي همچنين پاي را فراتر نهاده و ادعا مي کند که فرزندش فرزند امام زمان است!

همه اطرافيانت شيطان هستند/ من پلاسمايي هستم

معمولا کساني که به او جذب شده اند افرادي هستند که به نوعي مشکل دارند و در شرايط معمول روحي نيستند.

نقل قول از يکي از به دام افتادگان: "اين خانم خيلي صبور است. براي هر نفر مدت ها وقت صرف مي کند و با کلامش کم کم کاري مي کند که تو با همه نزديکانت دشمن مي شوي . مي گويد آنها شيطان هستند. وقتي کسي دور و برت نيست و به کسي اعتماد نداري ناخودآگاه به او نزديک مي شوي. من يادم هست آن اوايل هر شب به من اس ام اس هاي عاشقانه مي زد . مادرم تازه فوت کرده بود. مرادر آغوش مي کشيد و چنان گريه مي کرد که باورم مي شد واقعا مرادوست دارد . تمام سخنانش را چنان با گريه و ضجه مي گويد که بهت زده مي شوي"

براي روشن شدن ذهن مخاطبان گوشه اي از سخنان ايشان را در يکي از جلسات خصوصي در زيرمي آوريم (مطالب داخل پرانتز به متن اضافه شده است):

"ايشان(امام زمان عج) مرا انتخاب کرده اند و با من ارتباط مستقيم دارند. من ايشان را مي بينم. مي خواهند مرا ببرند و اين خيلي زود اتفاق مي افتد. محيا دختر من از ذريه معصومين است. در خواب به من گفته شد که ما فرزندي از ذريه خود به تو خواهيم داد . لذا من مثل حضرت مريم باردار و بچه دار شدم. امام خيلي من را دوست دارد و به من محبوبه من و طاهره من ميگويد!!(نعوذ بالله) من مامورم تا آن چه در سينه دارم و علم لدني که دارم يک طوري به بقيه برسانم. اين وظيفه من است که براي امام زمان سرباز جمع کنم. افرادي که نوري در وجود آنهاست و پاک هستند را به من نشان مي دهند تا من صفات رذيله آنها را پاک کنم و آن ها را به خدمت ايشان ببرم. همه آدم هاي دنيا دين را در اينجا دنبالش هستند. در صورتيکه بايد دين را در شوره زار ها به دنبالش گشت. من اگر شوهر و خانواده خوب داشتم دنبال دين نميرفتم.( جالب است که بدانيد همسر سوم اين خانم به دليل ديوانگي و برگزاري مراسم در منزل ، چندي پيش از وي جدا شد. وي مدتي متعه يکي از هوادارانش که پسري 22 ساله بود شد. شاهدان عيني مي گويند که اين خانم همسر سومش را موش خانه صدا مي کردو از او براي پذيرايي از دختران و زناني که به محضرش!!! مي آمدند بهره مي برد.)

به من مي گويند بايد تنها بروي ولي من چون حس انسان دوستي و محبت زيادي دارم که خاص معصومين است ،نمي توانم تنها اين مسير را طي کنم و مي خواهم عده زيادي راببرم.من در دنياو آخرت در حريم حضرت زهرا هستم . جنس من در ظاهر مثل شما از گوشت و پوست است . من زميني نيستم .(در حالي پيامبر اعظم همواره تاکيد مي کردند و در قرآن هم آمده که من بشري هستم مانند شما) رفتار من آموختني نيست.من از جنس پلاسمايي هستم و هرگز نمي پوسم ...."

آنچه گفته شد گوشه از سخنان اين خانم در جلسات خصوصي است که ذهن و فکر جوانان را شستشو مي دهد.

با توجه به ادعاي شاکيان اين خانم مبني بر اين که دستگاه قضايي و نيروي انتظامي و واحد اطلاعات و امنيت سپاه اقدام جدي را در برخورد با اين فرد انجام نداده اند و وي را پس از بازداشت 24 ساعته آزاد کرده اند .لذا از مسئولان اين پرونده تقاضا مي شود در صورت امکان اطلاعات لازم را در مورد اين پرونده در اختيار برنا قرار داده تا نقاط ابهام برطرف شود.

حمله انتحارى جديد به مركز بازرسى پليس در شمال غربى پاكستان 20 كشته بر جا گذاشت


مقامات امنیتی پاکستان روز شنبه 18-4-2009 از وقوع يك حمله انتحارى جديد در شمال غربی این کشور خبر دادند، در اين حمله حدود 20 نفر کشته وشمارى ديگر مجروح شده اند.

پيشتر، گزارشهاى رسانه اى آمار كشته شدگان در اين انفجار را (13) تن اعلام كرده بود.

به گفته پليس پاكستان، مهاجم انتحاری یک خودروی مملو از مواد منفجره را در یک مركز بازرسی پليس در شهرك "دوابا" منطقه ى هنگو واقع در فاصله 70 كيلو مترى جنوب غربی شهر پيشاور مركز ايالت سرحد، منفر كرد، وموجب كشته شدن شمارى از افسران پليس وسربازان شده است.

شهر هنگو در منطقه ى قبيله نشین ایالت سرحد واقع در شمال غربی پاكستان هم مرز با افغانستان واقع است. این منطقه طی ماه های اخیر شاهد درگیری های شدید طالبان با نیروهای امنيتى پاکستان بوده است.

پيش از اين در حمله‌ انتحارى اى مشابهى در 5 آوريل جارى در برابر مركز بازرسى پليس در شهر "چار سده " شهر پيشاور روى داد. كه منجر به كشته شدن 17 نفر از جمله شمارى از ماموران پليس شد.

از سوى ديگر، روزنامه آمريكايى "وول ستريت" به نقل يك مقام ارشد آمريكايى، كه نخواست نامش فاش شود، گفته است كه ايالات متحده تلاشهاى هاى وسيعى را در پاكستان وافغانستان به راه انداخته كه هدف آن جلوگيرى از استخدام اينترنت ودستگاههاى راديو از سوى طالبان در اين دو كشور مى باشد.

روزنامه ى مذكور مى نويسد، ارتش آمريكا وماموران اطلاعاتى اين كشور تلاش دارند دستگاههاى راديويى غير قانونى طالبان در مناطق مرزى پاكستان با افغانستان را از بين ببرند. وهمچنين وب سايت هاى وابسته به اين گروه را كه در آن فيلم هاى وحشتناك از سوى طالبان به نمايش گذاشته مى شود، ببندد.
العربیة

ارتش اسرائيل در انتظار چراغ سبز براى بمباران ايران است


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از العربیة ارتش اسرائيل خود را براى يك حمله ى هوايى وسيع عليه تأسيسات اتمى ايران آماده مى كند. اين عمليات در صورتى انجام مى شود كه دولت جديد اسرائيل فرمان آن را صادر كند. بنابر گزارش روزنامه ى بريتانيايى "دى تايمز" در شماره ى روز شنبه 18/4/2009 به نقل از منابع اسرائيلى، براى چنين عملياتى 3 هواپيماى آواكس لازم است و از آن مهمتر آماده كردن مردم اسرائيل براى مواجهه با عمليات متقابل انتقام جويانه است.
يك مسئول اسرائيلى در امور دفاعى به اين روزنامه گفته است: اسرائيل مى خواهد مطمئن باشد كه ارتشش در صورت دريافت چراغ سبز مى تواند ظرف چند روز و حتى چند ساعت ضربات خود را به ايران وارد كند. وى افزوده است: اسرائيل خود را در همه ى سطوح براى چنين احتمالى آماده مى كند و اين پيام را براى ايران دارد كه اين تنها يك تهديد كلامى نيست.
طبق اين گزارش آمادگيهاى اسرائيل در زمينه ى تهيه ى آواكسهاى لازم و برنامه ريزى براى آماده سازى مردم جهت تحمل ضربات متقابل در جريان است.
مسئولان اسرائيلى معتقدند كه بيش از 12 هدف را بايد در ايران مورد حمله قرار داد كه در اين ميان كاروانهايى در حال حركت نيز وجود دارد. از جمله ى اين اهداف، مراكزى است كه در شرق كشور، در اصفهان (نطنز) و اراك، هزاران دستگاه سانتريفيوژ را در خود دارند، نيروگاه آب سنگين به شمار مى آيند و يا در صدد توليد احتمالى پولوتونيوم مى باشند.
"دى تايمز" از قول منبع اسرائيلى خويش كه به دستگاههاى اطلاعاتى كشورش مرتبط است مى نويسد: ما بدون تدارك امكانات تهديد و خطر آفرينى زبان به تهديد نمى گشاييم. اخيراً در فعاليتهاى نظامى ما پيشرفتى رخ داده است و بسيارى از اقدامات لازم را براى تحرك انجام داده ايم.
با اين حال منبع مذكور ابراز عقيده كرده است كه اسرائيل ترجيحاً چنين ضرباتى را بدون كسب موافقت ضمنى واشنگتن انجام نمى دهد. حال آن كه طى هفته هاى اخير امريكا لحن خود را در برابر ايران نرمتر كرده است.

بهرامی یکی از جنایتکاران که اعدام شد

بهرامی
به گزارش آژانس خبری تفتان بهرامی که تصویرش را می بینید یکی از جنایتکاران بود که مستقیما در جنایت علیه مردم دست داشت و بسیاری از جوانان بلوچ را اعدام کرده بود و بالاخره این جنایتکار توسط غیورمردان خطه بلوچستان دستگیر پس از اعتراف به جرم اعدام با تیرباران شد.
بهرامی علاوه بر جرائمش در همکاری با اداره اطلاعات بم صاحب جرثقیلهائی بود که جوانان بلوچ بوسیله آن اعدام می شدند و این جنایتکار خود مسئولیت اعدام را با جرثقیل خود بر عهده داشت.
اعدام بهرامی هشداری است برای همه کسانی که جرثقیلهای خود را برای اعدام جوانان می دهند و یا به نحوی در کشتار و اعدام جوانان بلوچ دست دارند و همه آنها بدانند که روزی مثل بهرامی به چنگال عدالت خواهند افتاد و انگاه جوانان بلوچستان به آنان رحم نخواهند کرد.

سازمان آزادی بخش بلوچستان غربی؟



سازمان آزادی بخش بلوچستان غربی؟

اخیرا سازمانی به این نام اعلام موجودیت کرده است. از آنجایی‌ که من هم به مسائل بلوچستان علاقه دارم و اوضاع منطقه را با جدیت تمام دنبال می‌کنم، نکاتی‌ برایم مبهم هستند.

۱. آیا این یک تشکل واقعی‌ می‌باشد و یا اینکه فردی با اهدافی خاص دست به این عمل زده است؟

۲. شیوه مبارزاتی این سازمان چیست؟

۳. این سازمان چه اقشاری از مردم بلوچ را به عنوان نیروهای محرکه جنبش رهائی بخش ملت بلوچ میشناسد؟

۴. دید این تشکل در رابطه با مبارزه مسلحانه چیست؟

۵. دید سازمان آزادی بخش بلوچستان غربی، راجع به سازمان جنبش مقاومت مردمی ایران(جندلله) چیست؟

۶. روحانیت بلوچ چه جایی‌ در مبارزه ملی‌ بلوچستان میتواند ایفا نماید؟

۷. .......

امیر بلوچ

۱۸ آوریل ۲۰۰۹

شهید عثمان اسلام زهی،قاسم سراوانی



سیاست های جدید مراجع قم در فلسطین و مترسک وهابیت/عبدالله حیدری


سنی نیوز :مراجع تقلید قم اخیرا تصمیم گرفتند رسما مترسک وهابیت را جایگزین مترسک سابق یعنی نصب و ناصبی کنند..این مطلب طی مقاله ای به قلم حميد رضا غریب رضا در سایت ها با تیتر ناصبی کیست؟ منتشر شد نویسنده که به گفته خودش به دستور مراجع حوزه این مقاله را نوشته است سیاست های جدید حوزه را ترسیم کرده که ما نکاتی را پیرامون آن توضیح خواهیم داد.


ادامه مطلب

هوگو چاوز به اوباما هم دست داد


چاوز برخورد بسیار گرمی که به آب و هوای آمریکای لاتین شباهت زیادی نیز دارد با باراک اوباما داشت و با او مصافحه کرد

رسانه های دنیا امروز پوشش وسیعی از دیدار هوگو چاوز و باراک اوباما روسای جمهوری ونزوئلا و آمریکا ارائه دادند که گویا ترین آن تصویر هوگوچاوز خندان در حال دست دادن به باراک اوبامای متبسم بود.

برخی از رسانه ها که از این دیدار و مصافحه دو رئیس جمهوری قاره آمریکا ذوق زده شده بودند از ان به عنوان مصافحه ای تاریخی یاد کردند چرا که این دو کشور سال ها است از دشمنان یکدیگر محسوب می شوند و تصور دست دادن دو رئیس جمهور آن تا همین دیروز امری غیر ممکن به نظر می رسید. با این همه هوگو چاوز ونزوئلایی علی رغم همه لفاظی هایی که علیه آمریکا و حتی رئیس جمهور جدید آن داشت سرانجام دیروز برخورد بسیار گرمی که به آب و هوای آمریکای لاتین شباهت زیادی نیز دارد با باراک اوباما داشت.

دیدار و مصافحه روسای جمهوری آمریکا و ونزوئلا پیش از آغاز اجلاس سران کشورهای آمریکایی در ترینیدا و توباگو، در اقدامی غیر منتظره و با گرمی خیلی مشهشودی انجام شد. باراک اوباما و هوگو چاوز در حین دست دادن به یکدیگر در حالی که به شدت می خندیند و هر دو هیجان زده به نظر می رسیدند، با یکدیگر احوالپرسی کردند.

با این همه یک مقام ریاست جمهوری ونزوئلا در این خصوص به رسانه ها گفت: این احوالپرسی چند لحظه بیشتر طول نکشید. آنان همدیگر را دیدند و پیش از افتتاحیه رسمی، با هم احوالپرسی کردند. وی افزود: چاوز به زبان اسپانیایی به اوباما سلام کرد و رئیس جمهوری آمریکا به زبان انگلیسی پاسخ وی را داد.

می خواهم دوست تو باشم
از سوی دیگر رسانه ها نوشته اند که چاوز در این احوالپرسی به اوباما گفته است می خواهد با او دوست باشد. چاوز به اوباما گفته که من هشت سال پیش با همین دستها با جرج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا دست دادم. اکنون می‌خواهم دوست تو باشم.

فاکس نیوز آمریکا نیز که به جمهوری خواهان نزدیک است و در خلال تبلیغات انتخاباتی اوبا از مخالفان او محسوب می شد دیشب در گزارشی گفت: هیچ برنامه ای برای دیدار هوگو چاوز و باراک اوباما وجود ندارد اما کاخ سفید تصریح کرد که اگر هوگو چاوز بخواهد به صورت غیررسمی با اوباما گفتگو داشته باشد اوباما این درخواست را رد نخواهد کرد. اما در همین لحظه که این گزارش در حال پخش بود مجری برنامه گفت : دولت ونزوئلا دقایقی پیش عکس دیدار هوگو چاوز ؛رئیس جمهور ونزوئلا؛ و باراک اوباما ؛رئیس جمهور امریکا؛را منتشر کرد . مجری فاکس نیوز گفت..براساس گزارش ها این دو با یکدیگر دست دادند .
خبرنگار گفت..درست است دولت ونزوئلا می گوید که این دو دست دادند .اما کاخ سفیداین مسئله را هنوز تائید نکرده است .
وی افزود..
دست دادن چاوزی که گویا چندان هم در مواضع خود سرسخت نیست و منافع را بیش از ایددولوژی ترجیح می دهد در زمانی اتفاق می افتد که یک تغییر فوق العاده در سیاست امریکا در قبال کوبا نیز درحال وقوع است.رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا برای گفتگو با امریکا در همه زمینه ها اعلام امادگی کرده و اوباما نیز به آنها چراغ سبز نشان داده است. وی اذعان کرده است که کوبا ممکن است اشتباه کرده باشد.این صحبتهای وی در پاسخ به اقدام رئیس جمهور اوباما در برداشتن محدودیتهای سفر به کوبا مطرح شده است .

خطر گرسنگی برای 100 میلیون انسان


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبر آنلاین به دلیل برچیده شدن بسیاری از مشاغل در کشورهای فقیر، بین 50 تا 100 میلیون نفر از اهالی این کشورها با گرسنگی روبه‌رو هستند

دیوید نابارو، هماهنگ‌کننده گروه کارشناسان سازمان ملل در ژنو اعلام کرد: به دلیل برچیده شدن بسیاری از مشاغل در کشورهای فقیر، بین 50 تا 100 میلیون نفر از اهالی این کشورها با گرسنگی روبه‌رو هستند.
این مقام سازمان ملل با تاکید بر این که بحران مالی و اقتصادی جهانی باعث افزایش قیمت مواد غذایی شده است، گفت: بسیاری از اهالی کشورهای در حال توسعه به دلیل بحران اقتصادی با از دست دادن کار و درآمد خود روبه‌رو هستند.

۱۳۸۸ فروردین ۲۸, جمعه

به یاد رفیقان به یاد شهیدان


بنام حق
شبی تنها نشستم اشکریزان
به یاد رفیقان به یاد شهیدان
زدشمن یادم امد زنامردیهای ان بی تمیزان /
بسی نفرین فرستادم به زاری بدان بدسیرتان مردم ستیزان/
چه گل هایی که از بیداد دشمن همه پرپرشدوبرخاک ریزان/
مگر زین شب برارد صبح روشن دعای شب نشینان صبح خیزان/
شهیدان همیشه زنده اند روحشان شاد یادشان گرامی

شهید عثمان اسلام زهی


مردی باهمت متقی وپشتکار تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان آزادی بخشان از منطقه ی سراوان پشت سر گذاشت ودر راهنمایی اقبال لاهوری بخشان مدرک سیکل خود را گرفت و در دوران تحصیل یکی از بهترین فوتبالیست های تیم بخشان سراوان در قسمت نوک حمله بود به مذهب و دین پابند بود وبه شیعه ها بخاطر توهین به صحابه بغض شدیدی داشت.


دزک نیوز

شرکت در انتخابات کفر و حرام است ،سخنرانی یکی از مبارزان قسمت سوم


شبکه تلوزیونی تفتان جدیدترین فیلمهای جنبش مقاومت جندالله را تقدیم می دارد


شبکه تلوزیونی تفتان جدیدترین فیلمهای جنبش مقاومت جندالله را تقدیم می دارد

تفتان یوتیوب با جدیدترین فیلمها از شما بازدیدکنندگان استقبال می نماید

شبکه تلوزیونی تفتان



شبکه رادیوئی جنبش مقاومت مردمی به زودی آغاز فعالیت خواهدکرد


دردانگ نیوز-زاهدان
سخنگوی جنبش مقاومت مردمی جندالله اعلام کرد این سازمان به زودی یک شبکه رادیوئی راه اندازی خواهد کرد.
کمال ناروئی گفت: جهت مقابله با تبلیغات منفی رژیم ولایت فقیه جندالله سعی خواهد کرد با راه اندازی این شبکه رادیوئی و تحت کوشش قرار دادن اوضاع مردم بلوچستان واهل سنت ایران مردم را از حقیقت باخبرنموده و چهره اصلی رژیم را بر آنان آشکار نماید.
سخنگو و عضو ارشد جندالله تائید کرد: ما ازهیچ کشور عربی و بیگانه کمک نمی گیریم. البته برای یافتن راه حل مشکلات اهل سنت ایران با شخصیت های مطرح جهان اسلام ملاقاتهائی داشتیم و ارتباط با این شخصیات ادامه دارد.
کمال ناروئی خبرداد: به زودی شاخه جنبش مقاومت مردمی ایران درکردستان اعلام موجودیت خواهد کرد. این شاخه که به ظاهر عمدتا در مناطق کردنشین فعالیت خواهد کرد جهت پس گرفتن حقوق اهل سنت از رژیم سیاستها و تاکتیک های جندالله را در پیش خواهد گرفت.
سخنگوی جندالله گفت به نظر ما هر فعالیتی که برای مردم انجام گیرد ما از آن حمایت می کنیم البته جنبشهای اهلسنت با ما همسو هستند و ما با دل و جان با آنها و در کنارشان هستیم و در راستای سرنگونی رژیم و ایجاد حکومت فدرال با سازمانهائی که با اصول ما موافق باشند همسوئی داریم و اگرنه سازمانی که اصولش با اصول ما در تضاد باشد راه ما جداست البته ما به همه سازمانها یاد آور می شویم که راهی جز راه مردم برنگزینند و مردم اهلسنت خواهان سیستمهائی هستند که در تضاد با مذهبشان نباشد و هر سازمانی که مرامش با مذهب مردم در تضاد باشد هرگز به موفقیت نخواهد رسید و دیر یا زود از هم خواهد پاشید و تاریخ کشورهای دیگر باید درسی آموزنده برای سازمانهای سیاسی ایران باشد.
این عضو ارشد جندالله که با خبرنگار سایت خبری دوربین نیوز گفت وگو می کرد در پیامش به اهل سنت ایران و مسلمانان گفت: جامعه اهلسنت باید بداند که راهی جز مبارزه و جهاد ندارد ، امروز دین و عقیده آنان علنا مورد اهانت قرار می گیرد و مدارس و مساجدشان تخریب می شوند و فرزندان و علمایشان اعدام و ترور می شوند و اگر باز هم سکوت اختیار کنند ذلت همیشگی را در پیش خواهند داشت پیامبر اسلام ص فرمودند: اذا ترکتم الجهاد سلط الله علیکم الذلة و چه ذلتی بالاتر از اینکه به بهترین یاران پیامبر دشنام داده می شود و چه ذلتی بالاتر از اینکه قران کتاب عظیم الشان الله در چاههای فاضلاب انداخته می شود و هزاران ذلت دیگر پس باید جامعه اهلسنت بپا خیزد و از عقیده و دینش دفاع کند و مردم اهلسنت ایران باید از افغانستان درس گیرند که چگونه مردم شریف افغانستان با هیچی در برابر ابر قدرت بزرگ جهان اتحاد جماهیر شوروی ایستادند و با قدرت ایمان آن را شکست دادند روزی که مردم افغانستان قیام را آغاز کردند کسی فکر نمی کرد روزی بیاید که این بی سر و پاها که حتی استفاده از سلاح را نمی دانستند ابرقدرت جهان را به زانو دربیاورند اما آن روز هم تاریخ شاهد بود که اتحاد جماهیر شوروی با رسوائی افغانستان را ترک نمود و پاره پاره شد.

امروز رژیم ایران هم مانور قدرت می دهد و با این مانورها می خواهد به مردم تلقین نماید که امکان مبارزه با رژیم وجود ندارد اما فرزندان ایمان و حماسه در جنبش با تعداد قلیل و اسلحه اندک رژیم را تاکنون شکست داده اند و مردم بدانند کسانی که برای نصرت دین و مسلمانان قیام می کنند نصرت الهی با آنان خواهد بود دیگر وقت قیام اهلسنت فرا رسیده است و باید بپا خیزند و با خون خود تاریخ خود را بنگارند و اگر قیام ننمایند و سکوت کنند باید خود نظاره گر زوال و تباهی و ذلت خود باشند. این سنت الهی است و الله تعالی می فرماید : ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم فرزندان اهلسنت باید ثابت کنند که واقعا فرزندان عمر و علی و سعد و ابوعبیده و مثنی و خالد هستند و صحابه گونه به میدان بیایند تاریخی جدید رقم زنند.

فیلم عملیات 17 اسفند قسمت چهارم حرکت مبارزان به سوی هدف


آقای سلیمانی کمی به جنایات خود نگاهی بیاندازید


به گزارش آژانس خبری تفتان سلیمانی امام جمعه شیعیان مهاجر مقیم زاهدان در سخنرانی روز جمعه خود با خطر خواندن مبارزین در بلوچستان یادی از آخوند هلاک شده عبادی مبلغ شیعه گری در خاش کرد و این مبلغ شیعه را که به اعتراف رسانه های رژیم رئیس مدرسه رستگاران خاش بوده و مدرسه های رستگاران برای تبلیغ تشیع ساخته شدند و همه رسانه ها از وی به عنوان عضو شورای مرکزی هیات های خاش یاد کردند به عنوان معلم بیان کرد و گفت هیچ جای دنیا به معلمها و... حمله نمی شود اما در بلوچستان ......
بگذریم از اینکه عبادی مبلغ نوحه خوان شیعه بود و در صدد شیعه کردن نوجوانان و کودکان اهلسنت بود اما این قانون که معلمان را نمی کشند فقط بر مردم ستمدیده بلوچ صادق می آید؟؟
خمینی ملعون چند معلم را شهید کرد آمار معلمهای اعدامی توسط رژیم حد و حصر ندارد؟
مولوی ابراهیم دامنی هم معلم بود و رژیم پلید با او چه کرد؟
مولانا نعمت الله هم معلم بود
مولانا محمد عمر سربازی هم معلم بود
مولوی عبدالقدوس هم معلم بود
مولوی محمد یوسف هم معلم بود
حافظ خلیل الله هم معلم بود
مولوی صلاح الدین هم معلم بود
و.....
این همه معلم که شما کشتید و اعدام کردید فراموش شدند که یک روضه خوان مبلغ شیعه فقط شده انسان نه آقای سلیمان منتظر تکه پاره شدن خودت هم باشد که این درد چنین آسان آرام نگیرد.

زمین لرزه در افغانستان دستکم 22 کشته برجای گذاشت

به گزارش آژانس خبری تفتان گزارش ها حاکی است دست کم پانزده نفر در زمین لرزه های روز جمعه در شرق افغانستان جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری ها، این دو زمین لرزه در استان ننگرهار در منطقه شرزاد روی داد.
یکی از افراد محلی به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفته که در این دو زمین لرزه 40 نفر از اهالی کشته و نزدیک به شصت نفر نیز مجروح شده اند. گزارش ها حاکی است که تعداد کشته ها احتمالا از این رقم بالاتر خواهد رفت اما مقامات محلی هنوز تعداد تلفات این حادثه را تایید نکرده اند.
ایالات متحده آمریکا روز جمعه اعلام کرد که کمک هایی را برای قربانیان این زمین لرزه، به افغانستان ارسال کرده است.

وعده پنج میلیارد دلاری برای ایجاد ثبات در پاکستان


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از رادیو فردا شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی پاکستان روز جمعه وعده دادند تا برای ثبات بخشیدن به وضعیت شکننده پاکستان بیش از پنج میلیارد دلار به اسلام‌آباد کمک کنند.

در کنفرانس یک روزه پاکستان که به ابتکار آمریکا و ژاپن در توکیو برگزار شده است، نزدیک به ۴۰ کشور و سازمان بین‌المللی شرکت کرده‌اند.

در این کنفرانس ایالات متحده و ژاپن هر یک وعده دادند که یک میلیارد دلار به پاکستان کمک کنند. عربستان سعودی نیز در این کنفرانس اعلام کرد ۷۰۰ میلیون دلار برای کمک به اسلام‌آباد اختصاص خواهد داد. اتحادیه اروپا نیز وعده داده است که ۶۴۰ میلیون به پاکستان کمک کند.

بنا براعلام وزارت خاجه پاکستان مجموع کمک‌های وعده داده شده در این کنفرانس به پنج میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار رسیده است.

کمک‌دهندگان به اسلام‌آباد گفته‌اند که کمک‌های آنها به طرح‌های زیربنایی و ساماندهی به وضع اقتصادی اختصاص خواهد یافت.

کمک‌دهندگان به پاکستان همچنین تأکید کرده‌اند که مبارزه با پدیده رو به رشد «تروریسم» در این کشور از طریق ایجاد ثبات در این کشور میسر خواهد شد.

هر دو کشور ایالات متحده و ژاپن اعلام‌کرده‌اند کمک وعده داده شده خود را در طول دو سال آینده در اختیار پاکستان قرار خواهند داد.

عربستان سعودی نیز در گفته است که کمک خود را در طول دو سال آینده به پاکستان می‌دهد درحالی که اتحادیه اروپا مبلغ وعده داده شده را در عرض چهار سال در اختیار پاکستان می‌گذارد.

هیروفومی ناکاسون، وزیر خارجه ژاپن، در این کنفرانس ضمن اشاره به بحران اقتصادی جهانی که کشورها هم‌اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بر لزوم مبارزه با تروریسم در این شرایط تاکید کرد.

وزیر خارجه ژاپن گفت پاکستان نقش مهمی در مبارزه جهانی با تروریسم دارد و ثبات این کشور برای منطقه و به ويژه برای افغانستان دارای اهمیت حیاتی است.

آصف علی زرداری، رئیس‌جمهوری پاکستان، نیز با ابراز خرسندی از دستاوردهای این کنفرانس ابراز امیدواری کرد که با این پشتیبانی جهانی، پاکستان بتواند بر «تروریسم» پیروز شود.


در ماه‌های اخیر اوج‌گیری دوباره طالبان در پاکستان و به ویژه در شمال غرب این کشور زنگ خطر را برای کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی به صدا درآورده است.

ماه گذشته میلادی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، برنامه خود برای مبارزه با طالبان و شبه‌نظامیان القاعده در افغانستان و پاکستان را اعلام کرد و از کنگره این کشور خواست که سالانه یک میلیارد و پانصد میلیون دلار، برای یک دوره پنج ساله، به این هدف اختصاص دهد.

باراک اوباما گفت که از این بودجه برای ساخت مدرسه، راه‌ها و بیمارستان در پاکستان استفاده خواهد شد چرا که به گفته وی امنیت پاکستان و آمریکا به هم گره خورده است.

هراس از گسترش نفوذ طالبان وبروز نسل جديد مخالف غرب، در پاكستان


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از العربیة وضعيت ناآرام ومتشنج در كشور پاكستان، خطر بزرگى برای كشورهاى ديگر تلقى شده است، سه روزنامه ی پرتیراژ بريتاينا كشف يك هسته ى تروريستى پاكستانى تبار در این کشور را تحت پوشش کامل قرار دادند وآن را دال بر وخامت اوضاع وافزایش خطر ارزیابی کردند .

روزنامه هاى مذكور با پرداختن به حادثه ى كشف این هسته ى تروريستى پاكستانى و اشاره به گسترش نفوذ طالبان در پاكستان ، نسبت به احتمال كنترل بر اسلام آباد توسط طالبان، هشدار دادند . تحقق اين سناريو می تواند موازنه ی قدرت در منطقه را دگرگون سازد.

روز نامه "الحيات" چاب لندن روز دوشنبه 13 آوريل جارى، با انتشار مقاله اى تحت عنوان "پاكستان درحال سقوط" به قلم یک حقوقدان به نام آقاى محمود المبارك، به ريشه هاى اصلى بن بست کنونی پاكستان اشاره كرده است و می گوید "يكى از پيامدهاى كمك هاى مالى آمريكا به دولت پرويز مشرف، رئيس جمهور سابق پاكستان، صدور تروريسم به خارج از اين كشور مى باشد". مشرف، كه در پى یک كودتاى نظامى قدرت را دست گرفت، با توسل به شيوه هاى غير قانونى در قدرت باقى ماند و بدون در نظر گرفتن نقش دين ومذهب در جامعه ی پاكستان، مرتكب برخى اشتباهات شد. وظهور نسلی که مخالف غرب در پاكستان است ناشى از سياستهاى نادرست ومنفى مشرف بود که به "مبارزه با تروريسم" اعمال مى باشد.

اظهارات اخير بيت الله محسود رهبر طالبان پاكستان كه علی رغم تکذیب مقامات امنیتی امریکایی ، مسؤليت حمله به يك مركز پذیرش مهاجرین را در نيويورك بر عهد گرفت، ونیز اعلام كشف يك هسته ى ترويستى در بریتانیا توسط مقامات اين كشور كه اكثريت افراد آن را پاكستانى تبارها تشکیل می دادند ، مى تواند دال بر خطر ناشی از حضور پاكستانى ها در خارج از كشورشان باشد.

در همين حال روزنامه ی بريتانيايى "ديلى تلگراف" نوشت، چندان مبالغه آمیز نيست اگر گفته شود كه پاكستان در حال حاضر بزرگترين خطر برای امنيت كشورهاى غربى به شمار مى آيد. ولى آنچه كه مطبوعات غرب از طرح آن خوددارى مى كنند اين است كه چرا پاكستان به عنوان يك كشور فقير كه با بحران اقتصادى مواجه است، به يك منبع خطر عليه غرب تبدیل شده است ويا به عبارت ديگر، چرا اولويت بحران اقتصادى داخلى پاکستان جای خود را به "صدور ترويسم به خارج" داده است ؟!

حقيقت امر اين است كه ريشه هاى اين بن بست در پاكستان را باید در پس لرزه های حوادث 11 سپتامبر، مداخله ی غير قانونى امريكا در امور داخلى اين كشور، با زیر پا گذاشتن قوانين سازمان ملل متحد، و حمايت دولت جورج بوش از ژنرال مشرف، جستجو کرد .

ژنرال مشرف با صدور فرمان بستن مدارس دينى در پاكستان، شکاف عمیقی در روابط میان ملت ودولت در این کشور ایجاد کرد ، كه اين اقدام ، رويارويى با اسلامگراها از جمله در حادثه ى خونبار "لال مسجد" در اسلام آباد را در پى داشت، وسپس به رويارويى با قضات دادگاه عالى اين كشور برخواست ، وی همچنین به امریکا اجازه داد از حریم هوایی وزمینی کشورش برای حمله به افغانستان استفاده کند ، و نتوانست در قبال حملات موشكى آمريكا به مناطق قبيله نشين پاكستان واکنشی نشان دهد، اين امر نيز موجب كاهش محبوبيت او در ميان مردم شد و وی را در عزلت قرار داد .

به همين علت پيامد هاى منفى اين سياست هاى ناموفق مشرف، تنها با تغيير رئيس جمهور خاتمه نمى يابد. وماجراى كنونى پاكستان نتيجه طبيعى سياست هاى دولت پیشین این کشور است كه از حمايت غرب وآمريكا برخوردار بود، به همين علت همه ی مردم پاکستان تيرهاى خود را به سوى غرب نشانه رفته اند .

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، در نتیجه ی نفوذ جنبش طالبان پاكستان در ميان مردم مناطقی که 60 كيلومتر از اسلام آباد فاصله دارند ، دامنه ی تهديدات گسترش يافت ، این روزنامه مى افزايد، بر اساس اظهارات سران اين سازمان، که همپيمان القاعده هستند، به اقدامات خود تا بسط کنترل خود بر اسلام آباد ادامه خواهند داد .

تحليل گران معتقدند، در صورت سقوط اسلام آباد ويا گسترش ناامنى در ديگر نقاط پاكستان، موازنه قدرت در منطقه برهم خواهد خورد، وغرب از دو لحاظ در هراس مى باشد:

اول اينكه سرنوشت سلاح اتمى اين كشور با خطر مواجه خواهد شد، دوم اينكه نيروهاى ناتو به رهبرى آمريكا در افغانستان با تغيير اوضاع امنيتى وسياسى پاكستان با مشكلاتی جدی روبر خواهند شد. زیرا سرنوشت افغانستان مرتبط به اوضاع در پاكستان است.

درپاین می توان نتیجه گیری کرد که سياست هاى احمقانه ی بوش باعث همه اين دگرگونى ها در منطقه وجهان شده است، وحكومت زردارى به هيچوجه قادر به بهبودى اوضاع امنيتى وسياسى اين كشور نیست .

عاشقان شهادت

امروزه امت اهل سنت مورد تاخت و تاز مشرکان ظالم قرار گرفته ،ودشمن در تهاجمی تازه با بهره گیری از تمام امکانات و اتحاد وبا تمام قوا و بعضأ نوکران و مزدورانی که در میان اهل سنت وجود دارند؛امت مسلم اهل سنت را هدف قرار داده اند وبه کشتار و اسارت مشغول هستند.
آری دولت مشرک ایران بداند که هرگز نمی تواند ملت عاشق شهادت رااز مکتب جهاد دور کند .آری بپاخواسته اند انسانهایی پاک و مخلص ؛جوانانی عاشق که با عروس شهادت پیمان زندگی بسته اند؛ودر راستای تحقق آرمانهای اسلام و ندای شهیدان بخون خفته ؛و جوانان به بندکشیده .
آری برادرم ما را این چنین مرگی آرزوست. بهر حال مرگ فرا می رسد پس بیا سر به بالین قرآن بمیریم.

دوستدار شهداء

فیلم اعترافات یکی از جنایتکاران رژیم


فیلم کوتاه اعترافات یکی از جنایتکاران رژیم به نام بهرامی که با جرثقیل جوانان بلوچ را اعدام می کرده است و توسط یک گروه از مبارزان بلوچ دستگیر شد و به مجازاتش رسیده است به ایمیل آژانس خبری تفتان ارسال شده است که به زودی برای بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد.

شهدا زنده اند



فیلم عملیات 17 اسفند قسمت سوم،ادامه سخنرانی رهبر جنبش


جدیدترین تصاویر از رهبر انقلابی بلوچستان امیر عبدالمالک بلوچ


شرکت در انتخابات کفر و حرام است.سخنرانی یکی از مبارزان قسمت دوم


۱۳۸۸ فروردین ۲۷, پنجشنبه

لقاء صباح الموسوي مع راديو كندا الدولي حول الازمة المعروفة بخلية حزب الله في مصر


فیلم کامل عملیات 17 اسفند در میگا آپلود


آژانس خبری تفتان فیلم کامل عملیات 17 اسفند همت آباد زاهدان را به شما بازدیدکنندگان عزیز تقدیم می دارد:

http://www.megaupload.com/?d=U967JRM0


مبارز خدمت گذار جندالله


شهید عثمان اسلام زهی در طول سفر عملیات پخت نان به عهده ی شهید بود در تمام مسافرت ها از تمام مجاهدان بیشتر خدمت می کرد و در مسیر کوه ها در کنار امیر صاحب حرکت می کرد و می گفت که می ترسم امیر صاحب از روی سنگ ها لیز بخورد عشق فراوانی به امیر صاحب داشت.
دزک نیوز

قسمت دوم فیلم عملیات 17 اسفند،سخنرانی رهبر جنبش در مورد چگونگی وقوع عملیات


افشای دستگیری اعضای یک هسته سپاه پاسداران در مصر


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از العربیه: روزنامه ی الشروق چاپ مصر درشماره ی شامگاه چهارشنبه 15/4/2009 خود به نقل از منابع عالیرتبه ی مصری از دستگیری چهار عضو سپاه پاسداران ایران در دسامبر گذشته پرده برداشت .

این روزنامه با اشاره به تحولات اخیر پرونده ی حزب الله در این کشور و غیر منتظره دانستن این خبر افزود دستگاه امنیتی مصر چهار پاسدار را در ماه دسامبر 2006 دستگیر کرده وآنان را متهم به جاسوسی وقاچاق اسلحه از طریق تونل های زیر زمینی به غزه کرده است .

این روزنامه به نقل از منبع دیگری که نام آن را فاش نساخت افزود : سامی شهاب متهم اصلی هسته ی حزب الله در مصر سال گذشته نیز دو بار توسط دستگاه امنیتی این کشور دستگیر شده بود .

این منابع افزودند "چهار ایرانی دستگیر شده در ماه های اوت وسپتامبر سال 2006 با در دست داشتن گذرنامه های جعلی به عنوان شیعه ی عراقی وارد مصر شده بودند وهدف آنان از آمدن به مصر تاسیس شاخه ای برای لشکر قدس سپاه پاسداران " در این کشور بود .

منابع یاد شده خاطر نشان کردند ، متهمین دستگیر شده از عناصر بسیار فعال "لشکر قدس" سپاه پاسداران می باشند ولی فرمانده ی آنان عضو اطلاعات سپاه واز نزدیکان سردار قاسم سلیمانی فرمانده "لشکر قدس" می باشد . که نام وی در گذرنامه جعلی عراقی "محمد علم الدین " است .

به گفته الشروق این منابع از فاش نمودن نام حقیقی بازداشت شدگان خود داری کردند و در ادامه گفتند ، پس از اعتراف یک گروه متشکل از تعدادی فلسطینی ومصری در حال قاچاق اسلحه به غزه در سال 2006، افراد سپاه شناسایی شدند زیرا اعضای گروه مزبور اعتراف کرده بودند که از شخصی عراقی به نام "علی زهدی" که در منطقه "ششم اکتبر" قاهره سکونت داشت ، کمک دریافت می کنند .

این منابع افزودند ماموران امنیتی مصر به تعقیب ومراقبت "على زهدى" پرداختند وپس از دستگیری وی ودو عضو دیگر در تاریخ دوم دسامبر مشخص شد که شخص دوم هسته ی سپاه پاسداران در مصر می باشد ، وشامگاه همان روز "علم الدين" نیز در شهر العریش بازداشت شد .

این منابع می گویند سپاهیان دستگیر شده به هویت حقیقی خود اعتراف کردند وافزودند که در ماه های اوت و سبتامبر 2006 به منظور انجام ماموریت های اطلاعاتی ویاری رسانی به شیعیان عراقی در مصر وارد این کشور شدند .

انفجار در یک پايگاه نظامی عراق؛ یازده کشته

به گزارش آژانس خبری تفتان خبرگزاری فرانسه دقایقی پيش از وقوع انفجار در يک پايگاه نظامي در شهر الحبانيه در عراق خبر داد.

به گفته یک افسر پلیس عراق، در این انفجار انتحاری دستکم یازده نفر کشته و شمار دیگری مجروح شدند.

پايگاه نظامي ارتش عراق در شهر الحبانيه در 60 کیلومتری غرب بغداد واقع است.

شهید عثمان اسلام زهی (قاسم)



جعلی بودن مدرک تحصیلی نمایندگان مجلس رژیم

روزنامه حکومتی ایران: در پى بروز شايعاتى در خصوص نادرست بودن اطلاعات اظهار شده از سوى نمايندگان، لاريجانى از چاپ كتابچه معرفى نمايندگان مجلس جلوگيرى كرده است. اين كتابچه حاوى اطلاعات و مشخصات شامل سن، تحصيلات، سابقه اجرايى و.‎.. نمايندگان است كه با وجود گذشت حدود يك سال از فعاليت مجلس هشتم، كتابچه مذكور هنوز تهيه و چاپ نشده است. علت عدم چاپ اين كتابچه، دستور رئيس مجلس مبنى بر استعلام مشخصات نمايندگان، بويژه مدارك تحصيلى آنان است كه در پى بروز شايعاتى در خصوص نادرست بودن اطلاعات اظهار شده از سوى نمايندگان، صادر شد.

برخی از اعضای دولت احمدی نژاد اعلام کرده اند به شدت پیگیر مدرک تحصیلی نمایندگان مجلس هستند تا اگر به مورد خلافی برخورد کردند به تلافی ماجرای کردان آن را افشا کنند.

آغاز موج جدید دستگیریها در بلوچستان

فعالان حقوق بشر در ایران

آغاز موج جدید دستگیریها در بلوچستان و تداوم بازداشت تنی دیگر از فعالان مدنی و سیاسی این منطقه در حالی که حداقل قواعد و معاهدات حقوقی در مورد آنان رعایت نشده است موجی از نگرانی فعالان حقوق بشر را برانگیخته است. متاسفانه به دلیل ضعف نهاهای مدنی و دیده بان و همچنین شرایط امنیتی حاکم بر منطقه زوایای بسیاری از این بازداشتها همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اسد وفایی فعال مذهبی بلوچ که پیش تر در اواخر سال گذشته در شهر کرج بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود به دلایل نامعلومی هفته جاری توسط نیروهای امنیتی زاهدان بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل گردید. از سرنوشت نامبرده تاکنون اطلاعی حاصل نگردیده است.

در چابهار، احسان امید کهنشوری نوجوان بلوچ، دیگر بازداشت شده روزهای اخیربه دست نیروهای امنیتی می باشد، نامبرده پس از بازداشت به نقطه نامعلومی منتقل گردیده است، مطلعان عنوان میدارند این نوجوان و خانواده وی تنها به دلیل خویشاوندی با یکی چهره های اپوزیسیون بلوچستان مورد برخورد قرار گرفته اند.

همچنین در هفته جاری، امیر وفایی، دیگر شهروند بلوچ ساکن چابهار نیز به دست نیروهای امنیتی بازداشت گردید.

در تداوم این روند، شهر زاهدان شاهد بازداشت فعال مذهبی به نام ایوب(نام خانوادگی نامشخص) بود که از سرنوشت وی نیز چون تعداد دیگری از بازداشت شدگان اخیر که اسامی آنان در دست نمی باشد هیچ اطلاعی واصل نگردیده است.

محمد عمر بلوچ و تنی دیگر از معترضان تخریب مدرسه دینی عظیم آباد کماکان و بلاتکلیف در بازداشت به سر می برند. تداوم بازداشت و بلاتکلیفی این افراد موجب نارضایتی فعالان مذهبی اهل سنت گردیده است.

وجود بازداشتگاه در پارکینک خودروهای توقیف شده زاهدان

حتما تعجب می کنید اگر بگویند در بلوچستان پارکینگ خودروهای توقیف شده توسط ماموران زابلی، دارای بازداشتگاهی برای دارندگان خودروهاست.
اما متاسفانه باید گفت پارکینگ خودروها در زاهدان دارای چند اتاقک کوچک است که به منظور بازداشت رانندگان بلوچ، در داخل محوطه پارکینگ احداث شده است.

اگر راننده ای به اتهاماتی که از سوی مامورین پلیس راه به او زده می شود مثلا اینکه مسافرانی که همراه او بوده اند تبعه افغانستان، پاکستان و یا در کل غیر ایرانی بوده اند یا اینکه مخزن سوخت خودرویش اندکی بزرگتر بوده و......یا هر اتهام دیگری اعتراض کند از سوی مامورین پلیس راه بشدت تنبیه و سپس روانه بازداشتگاه پلیس راه خواهد شد.

دهها و شاید هم صدها خودرو و موتورسیکلت در پارکینگ زاهدان وجود دارد که مدارکشان در هنگام توقیف توسط ماموران پلیس راه جمع آوری شده اما سپس آنها از در اختیار داشتن مدارک این خودروها اظهار بی اطلاعی می کنند، صاحبان آنها هم صرفا به خاطر اینکه بلوچ یا اهل سنت هستند باید با این وضع ناعادلانه از اداره ای به اداره دیگر بروند به امید آنکه شاید روزی بتوانند از خودرو یا موتور سیکلتشان رفع توقیف کنند.

اکثر کسانی که مدارک وسیله نقلیه آنها توسط ماموران زابلی پلیس راه استان ضبط میشود برادران جماعت تبلیغی هستند که برای رساندن پیام الله تعالی بوسیله خودرو به شهرها، روستاها و کوههای مختلف بلوچستان سفر میکنند یا کسانی هستند که بدلیل فقر و بیکاری محض که بزرگترین شاهکار جمهوری اسلامی در بلوچستان بوده مجبور هستند مواد سوختی را از شهر بم با زاهدان حمل کنند.

بلوچ گپ

۱۳۸۸ فروردین ۲۶, چهارشنبه

فیلم عملیات 17 اسفند ،قسمت اول


اعتراف به بی اعتنايی کامل مردم به ﻣﻀﺤﮑﻪ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت


سایت حکومتی تابناک: در حالی كه انتظار می‌رفت با ورود به سال 88 و با توجه به در پیش بودن انتخابات سرنوشت ساز و مهم خردادماه، این روزها شاهد بحث و جدل‌ها و مناظرات مهم انتخاباتی باشیم، فضای سرد و بی روحی در كشور پدیدار شده كه بیشتر كارشناسان از آن اظهار نگرانی می‌كنند.

شاید مثال كشور آمریكا، موجب رنجش برخی شود، ولی باید پذیرفت و فراموش نكرد، یك سال رقابت‌های شفاف و علنی دو كاندیدا از یك حزب، چه ولوله‌ای در آن كشور برپا کرده بود و بلافاصله پس از گزینش درون حربی، چگونه كاندیداهای نهایی، در مناظرات متعدد و بی پرده به همه پرسش‌ها پاسخ دادند تا مردم بتوانند آگاهانه‌تر، كاندیدای خود را برگزینند و امروز كه بیش از پنج ماه از انتخاب نهایی اوباما می‌گذرد، همچنان هیجان این انتخاب، نه تنها در آن كشور كه در بسیاری از كشورهای دیگر اثراتش دیده می‌شود.

وجود فضای سكوت برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوی خردادماه هرگز مناسب نیست؛ آیا سود و آینده نظام جمهوری اسلامی با این فضا پیوند مثبت دارد؟ قطعا خیر.

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله)

به نام خدا
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران به اطلاع عموم مردم بلوچستان و ایران می رساند که یکی از مبارزان جنبش به نام عثمان اسلامزهی با نام مستعار قاسم سراوانی که در درگیری 17 اسفند ناپدید شده بود و مبارزان فکر می کردند که شاید وی به شهر زاهدان رفته باشد طبق تحقیقات شاخه اطلاعاتی جنبش روز 17 اسفند حین درگیری به شهادت رسیده است و جنبش شهادت وی را محضر رهبر جنبش امیر عبدالمالک بلوچ و خانواده شهید و ملت مظلوم و ستمدیده بلوچ تبریک و تسلیت می گوید و برای شهید از درگاه الله تعالی مغفرت و رحمت و علو درجات می طلبد.
به خاطر مسائل امنیتی اطلاعرسانی در این مورد با تاخیر انجام گرفت.
جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله)

انواع مصایب وسختیها که انسان به واسطه ی آن،آزمایش می شود


دربحث پیش گفته ، سنت خدا در ابتلا بیان شد که خداوند بندگانش را با

ایجاد مصایب وسختیها ، امتحان می کند ؛ همچنانکه این سنت ابتلا در

مقابل بخشایش نعمتهاوخوبیها نیز وجود دارد.برخی ازمصایب .سختیها

که انسان باآن موردآزمایش قرارمی گیرد ، درآیات ذیل ملاحظه می شود

:وَلَنَبلٌوَنَّکٌم بِشَیءمِنَ الخَوفِ والجٌوعِ وَنَقصٍ مِنَ الاموالِوَالَانفٌسِ وَ الثَّمَرَ

اَتِ ‌وَبَشّرِالٌصَّابِرِینَ الَّذِینَ اذَا اَصَابَتٌهم مٌصِیبةٌ قالٌواِنا لله واِنااِلیهِ رَاِجِعٌونَ

اولئکَ عَلَیِهم صَلَوَاتٌ مِن ربهم وَرَحَمَةٌوَاولئک هم المهتدون(بقره /155

-157)(قطعا شما رابا برخی ازامورهمچون ترس وگرسنگی وزیان مالی

وجانی وکمبود میوه ها ، آزمایش می کنیم و مژده بده به برد باران وآن

کسانی که هنگامی بلایی به آنان می رسد ،می گویند...........

ادامه مطلب

حکومت اسلامی


ابومقداد ریگی

یکی از ارکان اسلام حکومت می باشد و اسلام همانگونه که به تزکیه و تربیت توجه می دهد حکومت و اجرا را از ارکان خود می داند و بدان توجه داده و چگونگی تشکیل دولت اسلامی و اساس تشکیل دولت را بیان می دارد برخی افراد با ارائه کلماتی همچون اسلام دین عمل و عبادت است و آن را نباید با سیاست قاطی کرد می خواهند مردم ساده لوح را فریب دهند در حالی که پیامبر اسلام ص حکومت را یکی از دستگیره های اسلام معرفی کرد و حضرت عثمان رض می گوید:اجرای احکام اسلامی از راه قدرت میسر است و نه تنها از راه تلاوت قرآن.
این گفته ثابت می کند که باید مسلمانان دارای قدرت سیاسی باشند تا بتوانند احکام و قوانین اسلامی را در جامعه به اجرا در آورند و ثابت می کند که اسلام فقط در عبادت منحصر نیست اگرچه عبادت در اسلام اساس و بنیاد است و یکی از اهداف حکومت اسلامی طبق آیات قرانی اقامه و برپا داشتن احکام و عبادات می باشد.

ادامه مطلب

قاهره از اطلاعات تكان دهنده اى درباره ی دخالت ايران در مصر مى گويد


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از العربیة مسئول "هسته ى حزب الله" در مصر با ارسال پيامى به رهبر اين حزب در لبنان از وى به دليل فروپاشى تشكيلات حزبش در مصر عذرخواهى كرد.

از سوى ديگر احمد ابوالغيط، وزير خارجه ى مصر در گفتگويى با روزنامه ى الشرق الاوسط چاپ لندن اظهار داشت: مدافعان ايران در جهان عرب با شنيدن گزارش مستند دادستانى از ماجراى اين تشكيلات شوكه خواهند شد.

مدير ديپلماسى مصر در مصاحبه اى كه در شماره ى روز سه شنبه 14/4/2009 روزنامه ى مذكور منتشر شد گفت: ايران حزب الله لبنان را براى پيدا كردن جاى پايى در خاك مصر آلت دست قرار داد. وى افزود: گزارش دادستان كل در باره ى فعاليت ها واقدامات "هسته ى حزب الله" در مصر حجم نفوذ و وسعت تلاش مجرمانه عليه مصر را آشكار خواهد كرد.

ابوالغيط اظهار داشت: گذر زمان ثابت كرد كه ايران سعى كرده است از طريق حزب الله به مصريان ثابت كند كه در خاك كشورشان حضور دارد.

وزير خارجه ى مصر گفت: حضور ايران از طريق حزب الله در كرانه هاى مديترانه پيام روشنى براى جهان غرب، اسرائيل ومصر دارد مبنى بر آنكه "ما در اينجا حضور داريم ومنافع شما را در معرض خطر قرار مى دهيم." وى افزود: حزب الله سالهاست كه ثابت كرده است كه مطيع كوركورانه ى سياست هاى تهران است.

ابوالغيط با اشاره به كسانى كه دولت مصر را در برخورد با موضوع حزب الله مورد انتقاد قرار مى دهند گفت: دلم مى خواهد به چهره ى اين افراد هنگامى بنگرم كه با شنيدن گزارش دادستانى كل مصر در اين باره از شگفتى خشكشان بزند بويژه كه اتهامات وارده همگى بر مبناى دليل و مدرك ارايه خواهند شد.

اعتراف به اقدام عليه مصر

در همين رابطه محمد يوسف منصور سامى شهاب مسئول "هسته ى حزب الله لبنان" در مصر كه متهم اصلى اين ماجرا است اعترافات شگفت انگزى كرده و گفته است: هدف از فعاليت ها و اقدامات ما تاثير بر وضع داخلى مصر بود و به كمك به مقاومت فلسطينيان در غزه هيچ ربطى نداشت.

بنا به گزارش روزنامه ى مصرى الاهرام شهاب به بازجويان خود گفته است كه رهبرى حزب از او خواسته است در خاك مصر عملياتى تروريستى را انجام دهد كه از جمله ى آنها حمله به گردشگران اسرائيلى و ساير مليتها است.

اين متهم لبنانى به تلاش براى انجام عمليات انفجار انتحارى، استفاده از كارگذارى بمب و مهمات در اتومبيل، بمبگذارى بر سر راه و در اماكن تجمع اسرائيلى ها در شبه جزيره ى سينا، بخصوص در مناطق دهب، طابا و نويبع اعتراف كرده است.

طبق نوشته ى الاهرام نخستين عمليات قرار بود در سه نقطه عليه منافع مصر و اسرائيل بطور همزمان صورت گيرد. اين سه نقطه اماكنى توريستى و حساس بوده اند. قرار بود پس از وقوع اين انفجارها حزب الله لبنان اعلاميه صادر كند و مسئوليت اين را پذيرفته، آن را پاسخى به ترور عماد مغنيه رهبر نظامى حزب اعلام نمايد.

الاهرام به نقل از اطلاعات به دست آمده از اظهارات متهمان مى افزايد: دستور عمليات را سيد حسن نصر الله دبير كل حزب الله شخصاً به نعيم قاسم نماينده ى خويش ومسئول فعاليت هاى امنيتى- اطلاعاتى حزب صادر كرده است.

عذرخواهى از نصرالله

يك روزنامه ى مصرى ديگر از عذرخواهى محمد يوسف منصور سامى شهاب مسئول "هسته ى متلاشى شده ى حزب الله " خبر داد. "المصري اليوم" چاپ قاهره در شماره ى روز سه شنبه 14/4/2009 نوشت: شهاب در نامه اى كه توسط منتصر الزيات، رئيس هيئت دفاع از بعضى از متهمان منتقل شده نوشته است كه "از حسن نصرالله بدليل اعترافات كاملش عليه اعضاى هسته عذرخواهى مى كند و از اينكه در حد انتظار و آموزش عمل نكرده است پوزش مى طلبد.

وى در نامه ى خود نوشته است كه كمك به مقاومت در انديشه ى حزب الله عيب نيست، بلكه افتخارى است كه تقديم امت اسلام و جهان عرب مى شود. او مى افزايد: از سوى حزب دستور يافته ام كه همه چيز را بگويم زيرا در مسائل پيش آمده هيچ عيب و ايرادى وجود ندارد.

حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان ضمن رد اتهام "تلاش براى به مخاطره امنيت و سيادت ملى مصر" پذيرفت كه سامى شهاب از اعضاى حزبش بوده است. به گفته ى نصر الله، سامى شهاب تلاش مى كرده است كه به نيروهاى حماس در غزه جهت مقاومت عليه اسرائيل اسلحه برساند.

گفتنى است دولت مصر بنا به خبرهاى منتشره در روز سه شنبه 14/4/2009 هشدار شديد اللحنى براى حزب الله لبنان فرستاد كه در آن آمده است "در صورت ادامه ى فعاليت اين حزب عليه منافع، امنيت و تماميت ارضى مصر، با اقدامى اساسى از سوى اين كشور مواجه خواهد شد.

همچنين طى روزهاى اخير اطلاعاتى منتشر شده است مبنى بر آنكه "مسئولان مصرى از عملياتى خبردار شده اند كه ايران عليه جان حسنى مبارك رئيس جمهور مصر تدارك ديده بود".

طبق گزارش ها سپاه پاسداران ايران متهم به آن شده است كه يك جايزه ى 1 ميليون دلارى به صورت نقد براى انجام دهندگان اين ترور اختصاص داده بود و گروه هايى نيز در ايران بطور مخفيانه براى انجام ترور مذكور آموزش ديده بودند.

لازم به ذكر است "العربيه.نت" پيش از اين در تاريخ 7/1/2009 به نقل از منابع ايرانى از "تعيين جايزه براى ترور حسنى مبارك به ارزش يك ميليون دلار" خبر داده بود.

در حال حاضر يك گروه 49 نفره متشكل از مليتهاى مختلف، مصرى، لبنانى و فلسطينى به اتهام تهديد امنيت مصر از طريق وابستگى به حزب الله لبنان، انتقال اسلحه به خاك غزه و تحريك عليه قاهره در بازداشت به سر مى برند.


تلاش ايران عليه جان مبارك" وهشدار مصر به حزب الله


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از العربیه دولت مصر هشدار شديد اللحنى براى حزب الله لبنان فرستاد. در اين هشدار كه رسماً به دولت لبنان براى ارائه به حزب الله داده شد آمده است كه "در صورت ادامه ى فعاليت اين حزب عليه منافع، امنيت و تماميت ارضى مصر ،با اقدامى اساسى از سوى اين كشور مواجه خواهد شد.

مصر همچنين با توجه به اطلاعات به دست آمده از هسته ى 49 نفره ى دستگير شده در اين كشور به اتهام وابستگى تشكيلاتى به حزب الله و تهديد امنيت مصر، از حزب الله خواست كه اطلاعات تكميلى و توضيحات مطلوب قاهره را هر چه زودتر به مقامات مصرى تحويل دهد.

در حالى كه روزنامه ى مصرى الشروق خبر از هشدار فوق الذكر مصر داده است، روزنامه ى اسرائيلى يديعوت احارنوت در شماره ى روز دوشنبه 14/4/2009 خود خبر از آن داد كه "مسئولان مصرى از عملياتى خبردار شده اند كه ايران عليه جان حسنى مبارك رئيس جمهور مصر تدارك ديده بود".

بنا به گزارش اين روزنامه ى اسرائيلى دولت مصر پس از مطلع شدن از توطئه ى ترور مبارك با ارسال اشاراتى به مسئولان ايرانى فهماند كه اين توطئه كشف شده و صلاح دو كشور در اين است كه به اين ماجرا خاتمه داده شود.

طبق گزارش فوق سپاه پاسداران يك جايزه ى 1 ميليون دلارى به صورت نقد براى انجام دهندگان اين ترور اختصاص داده بود و گروه هايى نيز در ايران بطور مخفيانه براى انجام ترور مذكور آموزش ديده بودند.

گفتنى است "العربيه.نت" پيش از اين در تاريخ 7/1/2009 به نقل از منابع ايرانى از "تعيين جايزه براى ترور حسنى مبارك به ارزش يك ميليون دلار" خبر داد.

بنا بر گزارش اين وبگاه چند دانشجوى ايرانى كه به گفته ى خود آماده ى شهادت در راه فلسطين بوده اند جهت اعزام به غزه در فرودگاه مهر آباد تهران بست نشستند و خواهان آن شدند كه فردى يا افرادى از گوشه اى از اين جهان پهناور به ترور حسنى مبارك رئيس جمهور مصر بپردازد و يك جايزه ى يك ميليون دلارى پاداش بگيرد.

به گزارش العربيه. نت به نقل از خبرگزاريهاى فارس و عصر ايران تشكيلات ناشناخته اى به نام "جنبش عدالتخواه دانشجويى" در جمع متحصنين فرودگاه اعلام كرد: "يك ميليون دلار به افرادى كه در هر گوشه دنيا موفق به اعدام انقلابى حسنى مبارك اين‌ تروريست‌ بين‌المللى شوند، تعلق خواهد گرفت".

در آن مراسم، حسنى مبارك "يك تروريست بين المللى" خوانده شد و شخصى به نام "فروز رجائى فر" كه گفته شد "از دانشجويان پيرو خط امام و دبير ستاد پاسداشت شهداى جهان اسلام" است در لزوم اقدام براى حمايت از فلسطينيان غزه سخنرانى كرد.

ایران در اجلاس کمک به پاکستان حضور خواهد داشت


به گزارش آژانس خبری تفتان منابع خبری ایران گزارش کرده اند که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه، دراجلاس بین المللی پاکستان که قرار است به میزبانی ژاپن و برای بررسی وضعیت پاکستان و کمک اقتصادی به این کشور برگزار شود شرکت خواهد داشت.

قرار است آقای متکی در سفر به ژاپن با نخست وزیر، وزیر امور خارجه و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن نیز دیدار و گفتگو کند.

کنفرانس بین المللی پاکستان روز جمعه این هفته (17 آوریل - 28 فروردین) به مدت یک روز در توکیو، پایتخت ژاپن، برگزار می شود و میزبانی جلسات آن را دولت پاکستان و دولت ژاپن و بانک جهانی به طور مشترک برعهده دارند.

وزارت امور خارجه ژاپن ابراز امیدواری کرده است که در این اجلاس مقامات و نمایندگان حدود سی کشور و تعدادی سازمان بین المللی حضور یابند و تعهدات خود را نسبت به اعطای کمک های مالی به پاکستان اعلام دارند.

آصف علی زرداری، رئیس جمهوری پاکستان، و ریچارد هولبروک، نماینده ویژه آمریکا در امور پاکستان و افغانستان از جمله شرکت کنندگان در این اجلاس خواهند بود و برخی منابع خبری از حضور وزیران امور خارجه تعدادی از کشورهای غربی نیز خبر داده اند.

کناره گیری نماینده حزب نهضت اسلامی از پارلمان تاجیکستان


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی محمدشریف همت زاده، رهبر معنوی حزب نهضت اسلامی تاجیکستان از وکالت نمایندگی در مجلس نمایندگان یا مجلس سفلای پارلمان این کشور دست کشیده است.

مسئولین حزب نهضت اسلامی تاجیکستان می گویند که آقای همت زاده ضمن نامه ای به مجلس نمایندگان و کمیسیون مرکزی انتخابات و رای پرسی تاجیکستان، دلیل این کناره گیری را فشار بالا از سوی مقامات پارلمان و دولت اعلام کرده است.

در این نامه آمده است: "در پی چاپ مطلب انتقادی محمد شریف همت زاده در "نجات"، نشریه حزب نهضت در مورد نکات قانون جدید "آزادی وجدان و اتحادیه های دینی"، او به دستور رئیس مجلس نماینگان از استفاده از اتومبیل خدمتی محروم شده است".

آقای همت زاده در اعتراض به این فشارها گفته است: "آیا من به عنوان نماینده پارلمان حق ابراز نظر کردن در باره قانونی که آزادی اعتقاد من و انتخاب کنندگانم را محدود می کند، ندارم"؟

او در نامه خود نوشته است که در پنج سال اخیر پنج باز به علت بیماری و بستری بودن، رسما خواستار قطع وکالتش از پارلمان تاجیکستان شده و همیشه جواب رد دریافت کرده است.

در این نامه تاکید شده است که سعدالله خیرالله یف، رئیس مجلس نمایندگان پارلمان تاجیکستان هر بار دلیل ارائه پاسخ منفی را به این مسئله مربوط دانسته است که آقای همت زاده بستری است و به اتومبیل خدمتی و معاش یا حقوق نماینده پارلمان نیاز دارد.

ولی محمدشریف همت زاده معتقد است که علل اصلی پذیرفته نشدن درخواست هایش در باره قطع وکالت نمایندگی، ایجاد مانع برای ورود نماینده دیگر حزب نهضت به پارلمان بوده است.

زیرا به نوشته آقای همت زاده، فردی که به عوض او در اجلاس پارلمان شرکت می کند، ممکن است در بررسی قوانین نظر انتقادی ابراز کند و این وضع برای مقامات پارلمان خوش آیند نخواهد بود.

به گفته کارشناسان، تصویب قانون "آزادی وجدان و اتحادیه های دینی" به اختلاف نظرها میان نهادهای دولت و حزب نهضت اسلامی و بحث های داغ در جامعه این کشور منجر شده است.

در دهه 1990 میلادی میان دولت تاجیکستان و حزب نهضت اسلامی در مورد رد ثبت نام این حزب اختلاف هایی بروز کرد که در نهایت، منجر به اعتراض ها و ناآرامی ها در این کشور شد.

درخواست همت زاده پذیرفته نخواهد شد

در همین حال، مسئولان مجلس نمایندگان یا مجلس سفلای پارلمان گفتند که در مورد این اقدام محمدشریف همت زاده اطلاع ندارند.

محمدعطا سلطانف، سخنگوی این مجلس تاکید کرد که طبق قوانین تاجیکستان درخواست آقای همت زاده در باره قطع وکالت نمایندگی، نخست باید به کمیسیون مرکزی انتخابات و رای پرسی تاجیکستان ارسال شده و پس از بررسی در آنجا به اجلاس پارلمان پیشنهاد گردد.

همزمان محب الله داداجانف، رئیس دفتر کمیسیون مرکزی انتخابات و رای پرسی تاجیکستان تاکید کرد که درخواست محمدشریف همت زاده پذیرفته نخواهد شد.

به گفته آقای داداجانف بر اساس ماده 57 قانون "انتخابات مجلس عالی" در زمان کمتر از یک سال تا برگزاری انتخابات پارلمانی، نماینده جدید به مجالس پارلمان انتخاب نمی شود و این تقاضای قانون به نمایندگان پارلمان که طبق فهرست حزبی انتخاب شده اند، ربط می گیرد.

این در حالیست که منابع حزب نهضت اسلامی تاجیکستان می گویند امکان دارد محمدعلی حییت، فرد سوم در فهرست این حزب جایگزین محمدشریف همت زاده در پارلمان این کشور شود.

محی الدین کبیری، رهبر این حزب و نماینده پارلمان تاجیکستان گفت که شورای سیاسی حزب نهضت اسلامی در این زمینه تصمیم خواهد گرفت.

محمدشریف همت زاده و محی الدین کبیری بر اساس فهرست حزب نهضت اسلامی که از احزاب عمده مخالف دولت محسوب می شود، در انتخابات پارلمانی در سال 2005 عضویت مجلس نمایندگان یا مجلس سفلای پارلمان تاجیکستان را کسب کرده بودند.