۱۳۸۸ فروردین ۲۹, شنبه

حمله انتحارى جديد به مركز بازرسى پليس در شمال غربى پاكستان 20 كشته بر جا گذاشت


مقامات امنیتی پاکستان روز شنبه 18-4-2009 از وقوع يك حمله انتحارى جديد در شمال غربی این کشور خبر دادند، در اين حمله حدود 20 نفر کشته وشمارى ديگر مجروح شده اند.

پيشتر، گزارشهاى رسانه اى آمار كشته شدگان در اين انفجار را (13) تن اعلام كرده بود.

به گفته پليس پاكستان، مهاجم انتحاری یک خودروی مملو از مواد منفجره را در یک مركز بازرسی پليس در شهرك "دوابا" منطقه ى هنگو واقع در فاصله 70 كيلو مترى جنوب غربی شهر پيشاور مركز ايالت سرحد، منفر كرد، وموجب كشته شدن شمارى از افسران پليس وسربازان شده است.

شهر هنگو در منطقه ى قبيله نشین ایالت سرحد واقع در شمال غربی پاكستان هم مرز با افغانستان واقع است. این منطقه طی ماه های اخیر شاهد درگیری های شدید طالبان با نیروهای امنيتى پاکستان بوده است.

پيش از اين در حمله‌ انتحارى اى مشابهى در 5 آوريل جارى در برابر مركز بازرسى پليس در شهر "چار سده " شهر پيشاور روى داد. كه منجر به كشته شدن 17 نفر از جمله شمارى از ماموران پليس شد.

از سوى ديگر، روزنامه آمريكايى "وول ستريت" به نقل يك مقام ارشد آمريكايى، كه نخواست نامش فاش شود، گفته است كه ايالات متحده تلاشهاى هاى وسيعى را در پاكستان وافغانستان به راه انداخته كه هدف آن جلوگيرى از استخدام اينترنت ودستگاههاى راديو از سوى طالبان در اين دو كشور مى باشد.

روزنامه ى مذكور مى نويسد، ارتش آمريكا وماموران اطلاعاتى اين كشور تلاش دارند دستگاههاى راديويى غير قانونى طالبان در مناطق مرزى پاكستان با افغانستان را از بين ببرند. وهمچنين وب سايت هاى وابسته به اين گروه را كه در آن فيلم هاى وحشتناك از سوى طالبان به نمايش گذاشته مى شود، ببندد.
العربیة

هیچ نظری موجود نیست: