۱۳۸۸ فروردین ۲۶, چهارشنبه

ایران در اجلاس کمک به پاکستان حضور خواهد داشت


به گزارش آژانس خبری تفتان منابع خبری ایران گزارش کرده اند که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه، دراجلاس بین المللی پاکستان که قرار است به میزبانی ژاپن و برای بررسی وضعیت پاکستان و کمک اقتصادی به این کشور برگزار شود شرکت خواهد داشت.

قرار است آقای متکی در سفر به ژاپن با نخست وزیر، وزیر امور خارجه و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن نیز دیدار و گفتگو کند.

کنفرانس بین المللی پاکستان روز جمعه این هفته (17 آوریل - 28 فروردین) به مدت یک روز در توکیو، پایتخت ژاپن، برگزار می شود و میزبانی جلسات آن را دولت پاکستان و دولت ژاپن و بانک جهانی به طور مشترک برعهده دارند.

وزارت امور خارجه ژاپن ابراز امیدواری کرده است که در این اجلاس مقامات و نمایندگان حدود سی کشور و تعدادی سازمان بین المللی حضور یابند و تعهدات خود را نسبت به اعطای کمک های مالی به پاکستان اعلام دارند.

آصف علی زرداری، رئیس جمهوری پاکستان، و ریچارد هولبروک، نماینده ویژه آمریکا در امور پاکستان و افغانستان از جمله شرکت کنندگان در این اجلاس خواهند بود و برخی منابع خبری از حضور وزیران امور خارجه تعدادی از کشورهای غربی نیز خبر داده اند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

عراق و چنگال خونآلود آخوندها
چنگال آخوندها كه از سرزمين عراق هنوز كنده نشده است، همچنان خون مىريزد، اين ترجمان سخن مقامها و كارشنان آمريكايى و عراقى است كه در هفتههاى اخير توسط رسانهها منعكس شده است. تازهترين و مهمترين اظهارنظر توسط ژنرال ريموند اوديرنو، فرمانده نيروهاى آمريكايى در عراق صورت گرفت. وى روز يكشبنه در گفتگو با تلويزيون سى.ان.ان در مورد حملههاى جديدى كه از هفته گذشته صورت گرفته است، با تأكيد بر اين كه «ما به ارزيابى خودمان از اين وضعيت همراه با دولت عراق ادامه مى‌دهيم» گفت: «رژيم ايران همچنان بهحمايتهاى مالى، آموزشى و تسليحاتى از شبهنظاميان عراقى ادامه مىدهد و تلاش مىكند عراق را بىثبات سازد». يك روز پيش از آن ژنرال وفيق السامرائى، مشاور سابق امنيتى عراق در مصاحبه با تلويزيون الجزيره دليل انفجارهاى اخير عراق را بازگشت شبهنظاميان وابسته به رژيم آخوندى از ايران دانسته و گفته بود: «وزارت كشور اعلام كرد اطلاعاتى دارد كه نشان مىدهد جوخه‌هاى مرگ از ايران به عراق بازگشتهاند. هم‌چنين اطلاعات مشخص‌ترى از احتمال ورود ۱۲ يا ۱۳ خودرو كه آماده بمبگذارى است وجود دارد». مشاور سابق امنيتى عراق تأكيد كرده بود كه «به نفع عراق است كه با فشارهاى رژيم ايران مقابله كند و در اين راستا با مجاهدين خلق بر اساس معيارى انسانى و سياسى رفتار نمايد». روز يكشنبه خبرگزارى اخبار عراق نيز به نقل از مسئولين امنيتى در استان ديالى فاش ساخته بود: «گروههاى ويژه وابسته به رژيم ايران دهها بسته انفجارى چسبنده وارد عراق كردهاند، كه هدف از آن اجراى عملياتى عليه رهبران سياسى و عشائرى و فرماندهان شوراهاى بيدارى و ايجاد آشوب و نا امنى در استان ديالى است. دو انفجار اخير، يكى در بعقوبه و ديگرى در بلدروز توسط همين گروههاى ويژه به اجرا درآمد». روز يكشنبه اياد جمالالدين، روحانى برجسته شيعه و عضو كميسيون خارجه مجلس عراق در گفتگو با تلويزيون الشرقيه با تأييد نقش رژيم ايران تحت عنوان «طرف منطقهيى» در اين مورد گفت: «انفجارهايى كه اخيرا بغداد را هدف قرار داده است، تلاشى از سوى برخى طرفهاى منطقهيى و داخلى براى مانع تراشى بر سر راه دولت عراق يا ساقط كردن آن مىباشد». همزمان با اين اظهارنظرها، رسانههاى عراق اعلام كردند: نيروهاى عراق ۱۲بسته انفجارى ساخت رژيم ايران و همچنين ميزانى ماده تى.ان.تى شديد الانفجار را كه در ساختن بستههاى انفجارى استفاده مىشود در شهرستان صويره در شمال استان واسط كشف كردند. تلويزيون رافدين عراق كه از جمله منعكسكنندگان اين خبر بود، افزود: رژيم ايران با حمايت از شبهنظاميان در عراق و قاچاق سلاح و مهمات براى آنها، قصد ايجاد فتنه و تنشهاى امنيتى در عراق را دارد». سخنان دكتر طارق الهاشمى نايب رياست جمهورى عراق، در ابتداى هفته نيز در همين زمينه گوياست. وى در مصاحبه با سايت نقاش لبنان گفته بود: «رژيم ايران يك همسايه است ولى متأسفانه رفتارش غيرمسئولانه و غيرقانونى مبنى بر دخالت در امور داخلى عراق و اعراب است. اين رژيم در گفتگوها در مورد پذيرش حقوق مسلم عراق در مرزها، آبها و ميادين نفتى مشترك و پرونده‌‌هاى مربوط به جنگ ۸ساله و ساير موضوعات لجاجت مىكند. اين شيوه رفتار روابط با رژيم ايران را بحرانى كرده و اعتماد متقابل را از بين مى‌برد و موجب نگرانيهايى در مورد مقاصد واقعى اين رژيم مى‌شود».