۱۳۸۸ فروردین ۲۶, چهارشنبه

قاهره از اطلاعات تكان دهنده اى درباره ی دخالت ايران در مصر مى گويد


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از العربیة مسئول "هسته ى حزب الله" در مصر با ارسال پيامى به رهبر اين حزب در لبنان از وى به دليل فروپاشى تشكيلات حزبش در مصر عذرخواهى كرد.

از سوى ديگر احمد ابوالغيط، وزير خارجه ى مصر در گفتگويى با روزنامه ى الشرق الاوسط چاپ لندن اظهار داشت: مدافعان ايران در جهان عرب با شنيدن گزارش مستند دادستانى از ماجراى اين تشكيلات شوكه خواهند شد.

مدير ديپلماسى مصر در مصاحبه اى كه در شماره ى روز سه شنبه 14/4/2009 روزنامه ى مذكور منتشر شد گفت: ايران حزب الله لبنان را براى پيدا كردن جاى پايى در خاك مصر آلت دست قرار داد. وى افزود: گزارش دادستان كل در باره ى فعاليت ها واقدامات "هسته ى حزب الله" در مصر حجم نفوذ و وسعت تلاش مجرمانه عليه مصر را آشكار خواهد كرد.

ابوالغيط اظهار داشت: گذر زمان ثابت كرد كه ايران سعى كرده است از طريق حزب الله به مصريان ثابت كند كه در خاك كشورشان حضور دارد.

وزير خارجه ى مصر گفت: حضور ايران از طريق حزب الله در كرانه هاى مديترانه پيام روشنى براى جهان غرب، اسرائيل ومصر دارد مبنى بر آنكه "ما در اينجا حضور داريم ومنافع شما را در معرض خطر قرار مى دهيم." وى افزود: حزب الله سالهاست كه ثابت كرده است كه مطيع كوركورانه ى سياست هاى تهران است.

ابوالغيط با اشاره به كسانى كه دولت مصر را در برخورد با موضوع حزب الله مورد انتقاد قرار مى دهند گفت: دلم مى خواهد به چهره ى اين افراد هنگامى بنگرم كه با شنيدن گزارش دادستانى كل مصر در اين باره از شگفتى خشكشان بزند بويژه كه اتهامات وارده همگى بر مبناى دليل و مدرك ارايه خواهند شد.

اعتراف به اقدام عليه مصر

در همين رابطه محمد يوسف منصور سامى شهاب مسئول "هسته ى حزب الله لبنان" در مصر كه متهم اصلى اين ماجرا است اعترافات شگفت انگزى كرده و گفته است: هدف از فعاليت ها و اقدامات ما تاثير بر وضع داخلى مصر بود و به كمك به مقاومت فلسطينيان در غزه هيچ ربطى نداشت.

بنا به گزارش روزنامه ى مصرى الاهرام شهاب به بازجويان خود گفته است كه رهبرى حزب از او خواسته است در خاك مصر عملياتى تروريستى را انجام دهد كه از جمله ى آنها حمله به گردشگران اسرائيلى و ساير مليتها است.

اين متهم لبنانى به تلاش براى انجام عمليات انفجار انتحارى، استفاده از كارگذارى بمب و مهمات در اتومبيل، بمبگذارى بر سر راه و در اماكن تجمع اسرائيلى ها در شبه جزيره ى سينا، بخصوص در مناطق دهب، طابا و نويبع اعتراف كرده است.

طبق نوشته ى الاهرام نخستين عمليات قرار بود در سه نقطه عليه منافع مصر و اسرائيل بطور همزمان صورت گيرد. اين سه نقطه اماكنى توريستى و حساس بوده اند. قرار بود پس از وقوع اين انفجارها حزب الله لبنان اعلاميه صادر كند و مسئوليت اين را پذيرفته، آن را پاسخى به ترور عماد مغنيه رهبر نظامى حزب اعلام نمايد.

الاهرام به نقل از اطلاعات به دست آمده از اظهارات متهمان مى افزايد: دستور عمليات را سيد حسن نصر الله دبير كل حزب الله شخصاً به نعيم قاسم نماينده ى خويش ومسئول فعاليت هاى امنيتى- اطلاعاتى حزب صادر كرده است.

عذرخواهى از نصرالله

يك روزنامه ى مصرى ديگر از عذرخواهى محمد يوسف منصور سامى شهاب مسئول "هسته ى متلاشى شده ى حزب الله " خبر داد. "المصري اليوم" چاپ قاهره در شماره ى روز سه شنبه 14/4/2009 نوشت: شهاب در نامه اى كه توسط منتصر الزيات، رئيس هيئت دفاع از بعضى از متهمان منتقل شده نوشته است كه "از حسن نصرالله بدليل اعترافات كاملش عليه اعضاى هسته عذرخواهى مى كند و از اينكه در حد انتظار و آموزش عمل نكرده است پوزش مى طلبد.

وى در نامه ى خود نوشته است كه كمك به مقاومت در انديشه ى حزب الله عيب نيست، بلكه افتخارى است كه تقديم امت اسلام و جهان عرب مى شود. او مى افزايد: از سوى حزب دستور يافته ام كه همه چيز را بگويم زيرا در مسائل پيش آمده هيچ عيب و ايرادى وجود ندارد.

حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان ضمن رد اتهام "تلاش براى به مخاطره امنيت و سيادت ملى مصر" پذيرفت كه سامى شهاب از اعضاى حزبش بوده است. به گفته ى نصر الله، سامى شهاب تلاش مى كرده است كه به نيروهاى حماس در غزه جهت مقاومت عليه اسرائيل اسلحه برساند.

گفتنى است دولت مصر بنا به خبرهاى منتشره در روز سه شنبه 14/4/2009 هشدار شديد اللحنى براى حزب الله لبنان فرستاد كه در آن آمده است "در صورت ادامه ى فعاليت اين حزب عليه منافع، امنيت و تماميت ارضى مصر، با اقدامى اساسى از سوى اين كشور مواجه خواهد شد.

همچنين طى روزهاى اخير اطلاعاتى منتشر شده است مبنى بر آنكه "مسئولان مصرى از عملياتى خبردار شده اند كه ايران عليه جان حسنى مبارك رئيس جمهور مصر تدارك ديده بود".

طبق گزارش ها سپاه پاسداران ايران متهم به آن شده است كه يك جايزه ى 1 ميليون دلارى به صورت نقد براى انجام دهندگان اين ترور اختصاص داده بود و گروه هايى نيز در ايران بطور مخفيانه براى انجام ترور مذكور آموزش ديده بودند.

لازم به ذكر است "العربيه.نت" پيش از اين در تاريخ 7/1/2009 به نقل از منابع ايرانى از "تعيين جايزه براى ترور حسنى مبارك به ارزش يك ميليون دلار" خبر داده بود.

در حال حاضر يك گروه 49 نفره متشكل از مليتهاى مختلف، مصرى، لبنانى و فلسطينى به اتهام تهديد امنيت مصر از طريق وابستگى به حزب الله لبنان، انتقال اسلحه به خاك غزه و تحريك عليه قاهره در بازداشت به سر مى برند.


۱ نظر:

ناشناس گفت...

حزبالله، شعبهیی از سپاه ضد مردمی
الجزيره
سردبیر مجلس اكتبر چاپ قاهره گفت: حزبالله لبنان شعبهیی از سپاه پاسداران است. مجدی دقاق، به تلویزیون الجزیره گفت: كسی كه اسناد حزبالله را مورد بازنگری قرار دهد می‌بیند كه صحبت از ایرانی بودن و مرجعیت خمینی می‌كند. حزبالله شعبه‌ای از شعبه‌های سپاه پاسداران است و از آن آموزش گرفته است… حزبالله در توطئه‌های مراكش، یمن و مصر دست دارد».