۱۳۸۸ فروردین ۲۶, چهارشنبه

تلاش ايران عليه جان مبارك" وهشدار مصر به حزب الله


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از العربیه دولت مصر هشدار شديد اللحنى براى حزب الله لبنان فرستاد. در اين هشدار كه رسماً به دولت لبنان براى ارائه به حزب الله داده شد آمده است كه "در صورت ادامه ى فعاليت اين حزب عليه منافع، امنيت و تماميت ارضى مصر ،با اقدامى اساسى از سوى اين كشور مواجه خواهد شد.

مصر همچنين با توجه به اطلاعات به دست آمده از هسته ى 49 نفره ى دستگير شده در اين كشور به اتهام وابستگى تشكيلاتى به حزب الله و تهديد امنيت مصر، از حزب الله خواست كه اطلاعات تكميلى و توضيحات مطلوب قاهره را هر چه زودتر به مقامات مصرى تحويل دهد.

در حالى كه روزنامه ى مصرى الشروق خبر از هشدار فوق الذكر مصر داده است، روزنامه ى اسرائيلى يديعوت احارنوت در شماره ى روز دوشنبه 14/4/2009 خود خبر از آن داد كه "مسئولان مصرى از عملياتى خبردار شده اند كه ايران عليه جان حسنى مبارك رئيس جمهور مصر تدارك ديده بود".

بنا به گزارش اين روزنامه ى اسرائيلى دولت مصر پس از مطلع شدن از توطئه ى ترور مبارك با ارسال اشاراتى به مسئولان ايرانى فهماند كه اين توطئه كشف شده و صلاح دو كشور در اين است كه به اين ماجرا خاتمه داده شود.

طبق گزارش فوق سپاه پاسداران يك جايزه ى 1 ميليون دلارى به صورت نقد براى انجام دهندگان اين ترور اختصاص داده بود و گروه هايى نيز در ايران بطور مخفيانه براى انجام ترور مذكور آموزش ديده بودند.

گفتنى است "العربيه.نت" پيش از اين در تاريخ 7/1/2009 به نقل از منابع ايرانى از "تعيين جايزه براى ترور حسنى مبارك به ارزش يك ميليون دلار" خبر داد.

بنا بر گزارش اين وبگاه چند دانشجوى ايرانى كه به گفته ى خود آماده ى شهادت در راه فلسطين بوده اند جهت اعزام به غزه در فرودگاه مهر آباد تهران بست نشستند و خواهان آن شدند كه فردى يا افرادى از گوشه اى از اين جهان پهناور به ترور حسنى مبارك رئيس جمهور مصر بپردازد و يك جايزه ى يك ميليون دلارى پاداش بگيرد.

به گزارش العربيه. نت به نقل از خبرگزاريهاى فارس و عصر ايران تشكيلات ناشناخته اى به نام "جنبش عدالتخواه دانشجويى" در جمع متحصنين فرودگاه اعلام كرد: "يك ميليون دلار به افرادى كه در هر گوشه دنيا موفق به اعدام انقلابى حسنى مبارك اين‌ تروريست‌ بين‌المللى شوند، تعلق خواهد گرفت".

در آن مراسم، حسنى مبارك "يك تروريست بين المللى" خوانده شد و شخصى به نام "فروز رجائى فر" كه گفته شد "از دانشجويان پيرو خط امام و دبير ستاد پاسداشت شهداى جهان اسلام" است در لزوم اقدام براى حمايت از فلسطينيان غزه سخنرانى كرد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

دكتر عبدالمنعم سعيد:
سلاحهايى كه به مصر قاچاق مىشود، از ايران مىآيد
العربيه
دكتر عبدالمنعم سعيد رئيس مركز بررسيهاى استراتژيك الاهرام مصر در مصاحبه با تلويزيون العربيه تصريح كرد سلاحهايى كه به مصر قاچاق مىشود سلاحهايى است كه از ايران آمده است. تلويزيون العربيه در ابتداى مصاحبه با رئيس مركز بررسيهاى استراتژيك الاهرام مصر گفت: على لاريجانى رئيس مجلس رژيم ايران در سخنرانى خود در مجلس به مسائل منطقهاى پرداخت و از حزبالله لبنان در مقابل اتهاماتى كه مصر به آن نسبت داده دفاع كرد نظر شما در اين باره چيست؟ دكتر عبدالمنعم سعيد پاسخ داد: اين طبيعى است كه رژيم ايران از ابزارش در لبنان و منطقه عربى دفاع كند. اثر انگشت حزبالله لبنان با پشتيبانى رژيم ايران (در عمليات مصر ديده شده است). سلاحهايى كه به مصر قاچاق مىشود سلاحهايى است كه از ايران آمده است… چه قاچاق سلاح از سودان به مصر و چه عملياتى كه در كانال سوئز و براى آزار رساندن به توريستها در سينا طراحى شده بود و چه تجاوز به عرفها و قوانين مصر در ارتباط با مسائل غزه، توسط حزبالله لبنان و رژيم ايران صورت گرفته است. مجرى تلويزيون العربيه پرسيد: شما گفتيد حزبالله يكى از ابزارهاى رژيم ايران در منطقه است. آيا اين رژيم مىتواند برنامه اتميش را با حزبالله عوض كند يعنى اگر پذيرفته شد كه يك كشور هستهاى در سطح جهانى باشد آيا حزبالله را كنار مىگذارد؟ رئيس مركز بررسيهاى استراتژيكى الاهرام مصر پاسخ داد: فكر نمىكنم كه جامعه جهانى بپذيرد رژيم ايران مانند هند و پاكستان يك كشور اتمى نظامى بشود. جامعه جهانى نسبت به نيات صلح طلبانه رژيم ايران شك دارد. شكى نيست كه ايران كشورى با تمدن است اما يك دولت فاشيستى مذهبى دارد كه تعدادى بنيادگرا بر آن حاكم هستند و عقايد فاشيستى خود را پيش مىبرند. لذا جهان نه به رژيم ايران و نه كره شمالى اجازه نخواهند داد كه به سلاح اتمى دست يابند زيرا كه يك تهديد مستقيم عليه امنيت و صلح بينالمللى خواهند بود. من اين معامله را بعيد مىدانم. حزبالله يكى از ابزارهاى رژيم ايران است و خواهد بود».