۱۳۸۸ فروردین ۲۳, یکشنبه

ایران به پاکستان در برابر مقابله با جندالله برق می دهد


به گزارش آژانس خبری تفتان سفير جمهوري اسلامي ايران در پاكستان از برگزاري نشست سه جانبه وزراي امور خارجه ايران، افغانستان و پاكستان در آينده نزديك در كابل خبر داد.
طبق گزارشهای دریافتی و گزارشهای منتشر شده در روزنامه های پاکستانی رژیم ایران با فرستادن یک وفد به سرکردگی محمد مهدی آخودزاده معاون وزارت خارجه به اسلام آباد از دولت پاکستان در برابر جندالله تقاضای همکاری نموده است.

و در همین راستا به زودی زرداری رئیس جمهور پاکستان سفری به تهران خواهند داشت تا ضمن شرکت در نشست سه طرف ایران و پاکستان و افغانستان در مورد مقابله با جنبش مقاومت جندالله با مقامات ایرانی گفتگو نمایند تا در عوض دریافت کمک و همچنین تخفیف قیمت گاز و دریافت برق عملیات در مناطق مرزی را آغاز نمایند.

سفير ايران در پاكستان همچنين با اشاره به سفر آخوندزاده به اسلام‌آباد و ديدارهاي انجام شده با مقامات پاكستاني بدون اشاره به جنبش جندالله گفت: در اين سفر در خصوص گسترش همكاري‌هاي دوجانبه از جمله در زمينه انرژي برق گفتگوهايي انجام و آقاي آخوندزاده از آمادگي ايران براي صادرات برق به پاكستان و بازسازي خطوط انتقال برق اين كشور خبر داد.
اما گزارشهای منتشر شده در رسانه های پاکستانی دادن برق ایران به پاکستان را مشروط به همکاری پاکستان با ایران در مقابله با جندالله می دانند.

این در حالیست که جنبش بارها اعلام کرده است از خاک پاکستان استفاده نمی نماید و عملیاتهایش را از داخل خاک ایران به اجرا می گذارد و جنبش متذکر شده است که ایران جهت سرپوش نهادن بر ضعف و ناتوانی خویش چنین ادعاهائی می کند.

هیچ نظری موجود نیست: