۱۳۸۸ فروردین ۱۵, شنبه

استفاده از عبارت «خلیج عربی» در بیانیه سفارت عربستان در تهران


به گزارش آژانس خبری تفتان سفارت عربستان در تهران در بیانیه‌ای كه برای مطبوعات ارسال نموده تعبیر«خلیج عربی» را برای خلیج بكار برده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون "جهت اطلاع" شماره روز یکشنبه خود با انتشار این خبر افزوده است: «در این بیانیه سفارت عربستان از رسانه‌های ایرانی به خاطر اعتراض به سخنان سعودالفیصل در دیدار با منوچهر متكی وزیر خارجه كشورمان گلایه كرده و توضیح داده است كه مسئولان عربستانی فقط گفته‌اند روابط ایران و اعراب باید هماهنگ با اهداف كشورهای عربی باشد».

این در حالی است که رسانه‌های ایرانی از قول سعودالفیصل وزیرخارجه عربستان نوشته بودند ایران باید از دخالت در امور داخلی كشورهای عربی خودداری نماید.


کشف جدید شیعه آنلاین :وهابیها ایران را تصرف کردند


به گزارش آژانس خبری تفتان شيعه آنلاين سایت وابسته به افراط گرایان مسئله مهمی را کشف کرد و نوشت : منابع آگاه اعلام كردند كه پيروان انديشه وهابيت اخيرا و با توجه به ارزاني و كاهش شديد قيمت مسكن در كشور، به خريد خانه‌هاي بسيار اقدام ورزيده‌اند.

اين منابع آگاه در ادامه افزودند: پيروان انديشه وهابيت كه چند سالي است با هدف گسترش و انتشار انديشه خود در ميان جوانان ايراني، فعاليت خود را به طور گسترده آغاز كرده و پول زيادي نيز در اين راه هزينه كرده‌اند، طي چند ماه اخير با توجه به ارزان شدن بهاي مسكن در كشور، به خريد خانه‌هاي زيادي اقدام ورزيده‌اند.

اين منابع همچنين افزودند: بيشتر اين خانه‌هاي خريداري شده توسط وهابيون در شهرهاي شيراز، اصفهان و قم بوده و آنان پس از خريد اين خانه‌ها آن را به خانه‌هاي تيمي و محلي براي تبليغ انديشه خود تبديل مي‌كنند.

اين منابع آگاه در ادامه گفتند: پس از جذب شدن جوانان به انديشه وهابيت، به عربستان سعودي اعزام مي‌شوند تا به صورت بورسيه به طور كامل در اين كشور به تحصيل و آشنا شدن هر چه بيشتر با انديشه ضاله وهابيت بپردازند.

شهید اسماعیل قنبرزهی



هنگامیکه فعالیتهای حق جویانه دانشجویان اهل تشیع به این شدت سرکوب میشود مسلما فعالیت های دانشجویان اهل سنت با سرکوب و برخورد شدیدتری روبرو خواهد شد

ابراهیم حسین بر



در مورد فعایت در دانشگاه باید بگویم که امروز دانشگاه بیشتر توسط آخوندها و حوزه های علمیه ونیروی انتظامی اداره میشود تا مسئولین آن.در واقع مسئولین ذیربط نیز اختیار و اراده ی خود را به دست آخوندهای رژیم سپرده اند. و نیروی انتظامی ,بسیج و سپاه که حق دخالت در محیطهای فرهنگی از جمله دانشگاه را ندارند در بالاترین پستها نفوذ داشته و براحتی به ناامنی و شورش در دانشگاه میپردازند.

هنگامیکه فعالیتهای حق جویانه دانشجویان اهل تشیع به این شدت سرکوب میشود مسلما فعالیت های دانشجویان اهل سنت با سرکوب و برخورد شدیدتری روبرو خواهد شد.میتوانیم شهید یعقوب مهرنهاد را مثال بزنیم که در ابتدای فعالیت خود به اعدام محکوم شد.بنده نیز در حین فعالیت های خود چندین بار با مشکلاتی روبرو بوده ام.
امروز دانشگاهها تبدیل به قبرستان و پادگان شده است و شاهد موج شدید دستگیری ها و احضارها به کمیته انضباطی هستیم با وجود این همه خفقان و سرکوب برای دانشجویان اهل سنت مسلما تحمل اینگونه محیط برای ما مشکل خواهد بود.اما ما به امید آینده ای روشن و تا رسیدن به خواسته های خود همه ی این زجرها و مشکلات را به جان میخریم و هرگز تسلیم زور و سرکوب گریها نخواهیم شد.

ادامه مطلب

نقشه راه ولايت مطلقه فقيه؛ پاسخ به كيهان حكومتی


پريش پاهكين


نقشه راه ولايت مطلقه فقيه
پاسخ به نوشتار شريعتمداري در كيهان حكومتي

باز هم چون هميشه حسين شريعتمداري در پشتيباني از مقام \"ولايت مطلقه فقيه \" قلم مي فرسايد و بر نوشتار سراسر ستايش خويش نام دهن پركن مي نهد و براي صدهزارمين بار ،يكبارديگر از سوي مردم ايران و براي آنان بيانيه صادر مي نمايد و چنان دچار هذيان و پريشان گويي است كه كار را از نامگذاري سال نو به نمايش تدارك ديده شده ديگري به نام انتصابات در خرداد ماه مي كشاند.شگفتا به اين قلم زني و ثناگويي كه حد و مرز نمي شناسد!
چرا ايشان هنوز به اين درجه از آمادگي نرسيده است كه اوج نارضايتي هاي مردم را باور كند؟! آيا تبليغات در دستگاه فساد حاكم تا اين پايه شيرين است كه مجال واقع بيني را از ايشان گرفته است؟!آشكار است كه ايشان يا در ايران زندگي نمي كند يا اينكه زندگي مي كند و چشم بر رويدادهايي كه در بستر جامعه جوان ايران در حال شكل گيري است بسته است.ايشان از \"نقشه راه\" مي گويد و \"اصلاح الگوي مصرف\" - كه شيرين كاري امسال مقام ولايت است- را \"نسخه شفا بخش\" 30 سال گذشته و چند صد سال باقي مانده(!) مي نامد.بايد پرسيد مقام ولايت 30 سال تمام اين نسخه را داشتند و رو نمي كردند يا اينكه اين نسخه پس از 30 سال از ملكوت(!)به دست ايشان( !)رسيده است .
فريبها و نيرنگها و وارونه سازيهاي شرم آور واقعيت كه از قلم ايشان سر مي زند گويي پاياني ندارد. بهتر است ايشان براي نخستين بار پس از 30 سال چشم خود را بگشايد و دست كم ديوار نوشته هاي گسترده را در هر كوي و برزن و در خيابان محل زنذگي خود ببيند و كمي بباورد كه امسال يعني سالي كه بيشترين فشارهاي اقتصادي و اجتماعي را همراه خواهد داشت براي مردم ايران رنگ اميد تازه اي نيز در خود دارد.
آقاي شريعتمداري خواهشمندم دست از عوام فريبي برداريد و بيش از اين آدرس غلط به مردم ندهيد! شما خوب مي دانيد امسال سال اعلام حضور و \"بودن \" مردم است .اعتراف كنيد كه ولايت مطلقه نيز به خوبي اين نكته را دريافته است و پس از 30 سال براي تثبيت حاكميت ديكتاتوري تنها يك نقشه راه به ذهن الهي ايشان خطور كرده است بيشترين حد سركوب بيشترين ميزان كشتار.

انتخاب نخست وزير دانمارك به دبيركلي ناتو به برقراري صلح در جهان كمك نمي كند


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاري آناتولي تركيه، اقدام رجب طيب اردوغان نخست‌وزير تركيه در اعتراض به نامزدي نخست وزير دانمارك براي دبيركلي ناتو، به سبب اهانت وي به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) غربي ها را غافلگير كرد.
اعتراض اردوغان نخست‌وزير اين كشور به نامزدي آندرس فوگ راسموسن نخست‌وزير دانمارك جهت دبيركلي سازمان آتلانتيك شمالي (ناتو) به علت اهانت وي به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) غربيان را به تامل و تعجب واداشت. در تا
ريخ تركيه اين اولين بار است كه يك قام بلندپايه اين كشور در مقابل تصميمات ناتو موضعي مخالف اتخاذ مي‌كند.
اردوغان نخست‌وزير تركيه با اشاره به موضعگيري ضعيف راسموسن همتاي دانماركي خود نسبت به بحران كاريكاتورهاي توهين‌آميز به ساحت مقدس پيامبر اسلام‌(ص) در خصوص نامزدي وي براي دبيركلي ناتو اظهار داشت كه انتخاب وي به دبيركلي ناتو هيچ كمكي به برقراري صلح در جهان نخواهد كرد.

حذف فتوشاپی وزیران زن اسرائیل از عکس دسته‌جمعی


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی دو روزنامه قشر مذهبی اسرائیل عکس دستکاری شده ای از دولت جدید این کشور را منتشر کرده و تصویر دو وزیر زن را از این عکس حذف کرده اند.

سوفا لندفر و لیمور لیفنات دو وزیر زن جدید دولت بنیامین نتانیاهو هستند که در تصویر دسته جمعی دولت همراه با سی وزیر دیگر در کنار نخست وزیر اسرائیل حضور داشتند.

اما روزنامه یاتد نیمان با دستکاری عکس، تصویر دو مرد را جانشین تصویر وزرای زن کرد و روزنامه شا توا نیز دو وزیر زن را با رنگ سیاه پوشاند.

پل وود، خبرنگار خاورمیانه ای بی بی سی می گوید این اقدام نشاندهنده شکاف میان مذهبی های سنتی و سکولارها در جامعه اسرائیل به شمار می رود.

برای بسیاری از یهودی های سنتی انتشار تصاویر زنان در نشریات، به منزلت زنان لطمه وارد می کند. برای این افراد انتشار تصویر این دو زن، که سر آنها پوشیده هم نیست، اقدامی غیر اخلاقی و زننده است.

برخی از نشریات اسرائیلی دو تصویر اصلی و دستکاری شده را با هم چاپ کردند و در زیر عکس دستکاری شده نوشتند "زنان را بیابید".

یهودیان شدیدا سنتی، خود را از بقیه جامعه جدا می کنند و بر سنت ها و رسوم کهن یهودی تاکید می کنند. آنها کماکان به پوشیدن کلاه و کت سیاه رنگ و طرز آرایش موی سنتی ادامه می دهند و زنان سنتی نیز پیراهن های آستین دار و دامن های بلند می پوشند.

آنها همچنین از تلفن های کوشر (حلال) استفاده می کنند و به سایت های اینترنتی که محتویات مناسب نداشته باشد، سر نمی زنند.

در انتخابات اخیر که راستگراها را در اسرائیل بر سر قدرت آورد، تصاویر تبلیغاتی زیپی لیونی، وزیر امور خارجه پیشین در محله های سنتی عمدتا از بین رفتند.

خبرنگار بی بی سی می گوید بسیاری از یهودیان سکولار نگران افزایش نفوذ قشر افراطی مذهبی در این کشور هستند. بنا به پیش بینی ها این افراد، ده درصد جامعه اسرائیل را شکل می دهند.

'کره شمالی آزمایش موشکی کرده است'


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی دولت ژاپن با صدور بیانیه رسمی اعلام کرده است که کره شمالی به یک آزمایش موشکی دست زده است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز آزمایش موشکی کره شمالی را تایید کرده است.

آمریکا می گوید این آزمایش موشکی در ساعت دو و سی دقیقه صبح به وقت گرینویچ انجام شد.

هنوز روشن نیست که این آزمایش با موفقیت انجام شده باشد یعنی آن طور که کره شمالی می گوید ماهواره مخابراتی این کشور در مدار زمین قرار گرفته باشد.

ژاپن می گوید راکت کره شمالی از فضای این کشور عبور کرده است و در اوقیانوس آرام فرود آمده است.

آمریکا به کره شمالی هشدار داده بود که از این آزمایش موشکی صرف نظر کند.

در آستانه این آزمایش موشکی نیروهای آمریکا ژاپن و کره جنوبی در منطقه به حالت آماده باش درآمده بودند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی KCNA روز جمعه (۳ آوریل) از آمادگی موشکی برای پرتاب "یک ماهواره مخابراتی تجربی" خبر داده بود و محل پرتاب را نقطه ای در ساحل شرقی این کشور عنوان کرده بود.

در روز های اخیر تصاویر ماهواره ای حاکی از فعالیت هایی در تاسیسات موشکی "موسودان-ری" بود و تصاویر موشک آماده در سکوی پرتاب را نشان داده بودند.

همسایگان کره شمالی، به ویژه کره جنوبی و همچنین آمریکا در باره نیات واقعی این اقدام تردید دارند و معتقدند هدف اصلی آن آزمایش یک موشک بالستیک موسوم به "تائه پودونگ-2" (Taepodong-2) است.

انتظار می رود پرتاب موشک از سوی کره شمالی واکنش بین المللی گسترده ای در پی داشته باشد.

آمریکا و کره جنوبی بر این باورند که این موشک ها می توانند اهدافی در آلاسکا یا هاوایی را هدف قرار دهند که این قابلیت ناقض قطعنامه های سازمان ملل متحد محسوب می شود.

جدیدترین فیلترشکن


اسلام دین عقل و خرد


ابومقداد ریگی

همه این آیات قرانی و فرامین خداوندی ثابت می کنند که اسلام دینی بر اساس خردگرائی و تعقل و تفکر است و انسانها را کورکورانه به پذیرش عقائد و دساتیر ملزم نمی نماید بلکه از آنان می خواهد که تعقل و تفکر و اندیشیدن را پیشه نمایند تا به حقائق برسند.

ادامه مطلب

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت ،اعترافات ظریف شیبانی از مسئولان عالی رتبه اطلاعات ایران


به نام خدا
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله) به اطلاع عموم مردم بلوچستان و ایران می رساند که مسئول دستگیر شده اداره اطلاعات با نام ظریف شیبانی یکی از بلند پایه ترین مسئولان وزارت اطلاعات و دارای چندین شناسنامه با نامهای مختلف و همچنین دارای پاسپورتهای زیادی با نامهای مختلف می باشد.
ظریف شیبانی یکی از مسئولان برون مرزی اطلاعات و از وابستگان به سپاه قدس می باشد و در چندین عملیات برون مرزی در کشورهای مختلف شرکت داشته است.
وی به جنایات زیادی در کشورهای همسایه همچون افغانستان و عراق و لبنان اعتراف کرده است ، و لیستی از تمامی قاچاقچیان مواد مخدر و عناصر خود فروخته که با رژیم در اعمال تروریستی همکاری می کنند در اختیار مبارزان گذاشته است و همچنین اسامی افرادی که در سیستم دولتی کشورهای همسایه هستند و با سپاه قدس همکاری می کنند را در اختیار مبارزان گذاشته است.
تیم های اطلاعاتی جنبش هنوز در حال بازجوئی از وی هستند و در صورت تکمیل اعترافات، جنبش تمامی اعترافات وی را در اختیار تلوزیونها و سازمانهای بین المللی خواهد گذاشت و به سازمانهای بین الملی اجازه خواهد داد که با این تروریست بین المللی دیدار وگفتگو نموده و از جنایات رژیم در کشورهای همسایه مطلع شوند.
جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله)

شهید اسماعیل قنبرزهی



شهید اسماعیل قنبرزهی معروف به یونس روز 17 اسفند پس از نبردی سخت با دژخیمان خون آشام ولایت فقیه جانش را تقدیم جان آفرین نمود و نامش را برای همیشه در تاریخ سرزمین خونین بلوچستان ثبت نمود.
شهید اسماعیل دلیرمردی قهرمان بود که دلیری و رشادتش زبانزد عام و خاص بود و محبوب قلوب همه بود او با رشادتها و از خودگذشتگیهایش روز 17 اسفند دشمن را هم به حیرت واداشت.
او هرگز از مرگ هراسی نداشت و در نبرد 17 اسفند مردانه به سوی دشمن حرکت کرد در حالی که زیر گلوله ها قرار داشت لحظه ای هم به عقب ننشست و رو به جلو بود تا که دشمن را به عقب نشینی مجبور نمود.
یادش زنده باد و راهش پر رهرو باد
بهترین درودها را بر روح پرفتوح وی تقدیم می دارم
مدیریت آژانس خبری تفتان

ريشه هاى اسلامى اوباما دوباره مطرح شد


تعظيم اوباما در برابر ملك عبدالله موضوع بحث داغ مطبوعات غربی

واشنگتن، دبى- خبرگزاريها، العربيه نت

تعظيم باراك اوباما رئيس جمهورى امريكا در برابر ملك عبدالله پادشاه سعودى هنگام دست دادن با وى در كنفرانس گروه 20 در لندن موضوع بحث داغ مطبوعات غرب به ويژه امريكا و انگليس شده است.

مطبوعات غربى در شماره هاى روز جمعه 3-4-2009 خود راز و سبب اين تعظيم تمام عيار و غير عادى رئيس جمهور امريكا در مقابل پادشاه يك كشور عربى- اسلامى را مورد بحث و كنكاش قرار دادند.

اين عمل باراك اوباما بخصوص در زمانى سوال برانگيز شده است كه وى چنين كارى را نه در برابر ملكه ى بريتانيا انجام داد و نه در مقابل مقامات برجسته ى شرق آسيا كه چنين سنتى را در ميان خود دارند.

نوار ويدئويى اين رويداد در "يوتيوپ" توسط صدها هزار نفر مشاهده گرديد. در حالى كه از مشاهده ى اين نوار به نظر مى رسد اقدام اوباما يك تلاش بى شائبه از سوى رئيس جمهور امريكا در برابر كسى است كه مورد تقدير و احترام او مى باشد، دهها روزنامه ى اروپايى و امريكايى و غيره به تجزيه و تحليل ماجرا از زواياى مختلف پرداختند.

محافظه كاران و راست گرايان امريكا حمله ى وسيعى را در رسانه هاى خود عليه اوباما به سبب نحوه ى احترام گذارى وى به ملك عبدالله بن عبدالعزيز انجام داده اند. يكى از مخالفان اوباما در شبكه ى تلويزيون محلى داكوتاى شمالى در اين باره خطاب به اوباما گفت: "اشكالى ندارد كه احترام بگذاريم ولى نبايد به نحوى رفتار كنيم كه دون پايه تر نشان داده شويم. اگر بوش بود هرگز چنين كارى نمى كرد.

يك تحليلگر ديگر اظهار داشت كه عربها خم شدن در برابر خويش را به معناى تسليم شدن و فروتنى مى دانند لذا آنان اين حركت اوباما را به چنين مفهومى تعبير مى كنند. تحليلگر سومى ابراز عقيده مى كند كه اين كار اوباما افراط در جلب محبت عربها است. بوش هم براى جلب محبت آنان تلاش مى كرد اما كار وى از گرفتن و نگهداشتن دست پادشاه سعودى تجاوز نمى كرد.

گارى پاور كانديداى پيشين رياست جمهورى امريكا، اوباما را با اين سخن مورد حمله قرار داد كه "علاقه نشان دادن به مسلمين با اين حركت شك برانگيز است اوباما در اين راستا گفتگوى اختصاصى با شبكه ى ماهواره اى العربيه داشته است، تعدادى از مسلمانان را در سمتهايى در كاخ سفيد منصوب كرده است و حالا هم اين چنين تعظيم مى كند".

از سوى ديگر يك كارشناس امور اتيكت و پروتكل در روزنامه ى سيدنى هرالد مورنينگ از اوباما دفاع كرد و نوشت اين تعظيم نشانه ى احترام است و دال بر كهتر بودن اوباما نيست. من به كشور سعودى مسافرت كرده ام و عباى آنان را پوشيده ام و آداب و رسوم آنان را نيز انجام داده ام و با اين نگرش به اوباما به دليل اين اقدامش درود مى فرستم.

يك روزنامه نگار ديگر محافظه كاران را با اين سخن مورد حمله قرار داد كه: "اينان از كوچكترين چيزى براى حمله به اوباما استفاده مى كنند در حالى كه وى مردم بسيارى را در اروپا به سوى خود جلب كرده است زيرا برخوردى بى شائبه دارد و تلاش مى كند با همه ارتباط برقرار كند.

گفتنى است ملك عبدالله بن عبدالعزيز و باراك اوباما رئيس جمهورى امريكا در ديدار خود در لندن در جريان كنفرانس گروه 20، متشكل از 20 كشور مؤثر اقتصادى در سطح جهان، به بحث و بررسى بحران جهانى اقتصاد، و همكارى در مبارزه با تروريسم پرداختند. اوباما در اين ديدار از طرح صلح ملك عبدالله براى خاورميانه قدردانى و ازآن اعلام حمايت نمود.


۱۳۸۸ فروردین ۱۴, جمعه

هشدار نسبت به پناهندگى اعضای شوراهای بیداری عراق به اردن وسوريه


دبى- العربيه.نت

برخى از رهبران "شورا هاى بيدارى در عراق" از احتمال شورش عناصر وابسته به اين شوراها عليه دولت اظهار نگرانى كرده اند. این امر می تواند ، اوضاع امنيتى عراق را با مشکلاتی روبرو سازد .

اين هشدار در زمانی صورت مى گيرد كه شمار زيادى از سران اين شوراها برای گریز از پيگرد قانونی به اتهام دست داشتن شان در خشونتها در این کشور به خارج از عراق گريخته اند.

سرهنگ سعيد سلمان رهبر "شوراهاى بيدارى" در منطقه ى "شاطی التاجى" خاطر نشان كرد كه دستگيرى شيخ عادل المشهدانى، رئيس یکی از اين شوراها در منطقه الفضل، موجب سفر برخى از فرماندهان وافراد دیگر شوراهاى بيدارى كه با گروههاى مسلح ارتباط داشتند، به خارج از كشور شده است.

آقاى سلمان در گفتگو با روزنامه ى (الحيات) چاپ لندن كه در شماره ی روز جمعه 3-4-2009 منتشر شده است، گفت، اين يك اشتباه بزرگ است كه كليه ی افراد شورا هاى بيدارى را به دست داشتن در اعمال خشونت آمیز متهم کنیم ، وى همچنین به نقش مهم "شورا هاى بيدارى" در برقرارى ثبات وامنيت در عراق اشاره كرد.

در همين حال، وى هشدار داد كه روزهاى آينده شاهد هجرت تعداد زيادى از اعضای شورا ها به كشورهاى اردن وسوريه خواهد بود. وى اضافه كرد، "چنین ملاحظه مى شود كه مقامات امنيتى عراق به كليه ی اعضای شوراها با دید تروريست مى نگرند".

سر لشكر قاسم عطا سخنگوى طرح امنيتى در بغداد گفت، كه نيروهاى امنيتى عراق، آقاى المشهدانى وبرخى ازهمكارانش را به اتهام نقض قانون و قتل مردم بيگناه، بازداشت کرده اند . اين مساله موجب درگيرى ميان نيروهاى امنيتى وافراد مسلح وابسته به اين شوراها شده است.

على الدباغ سخنگوى دولت عراق، هرگونه حمله به اعضای شوراهاى بيدارى را رد كرده و گفت: "آنچه كه رخ داد، به اين معنا نيست كه شوراها مورد هدف قرارگرفته اند، المشهدانى به دليل يك مساله قضایى در بازداشت به سر می برد، او مرتكب اعمال تروريستى وخشونت عليه ساكنان منطقه الفضل شده است، ومن اطمینان دارم كه مردم اين منطقه نسبت به این دستگيرى خرسند هستند ".

دادستان رژیم علیه ام ام اس


قربانعلی دری نجف آبادی، دادستان کل ايران، از وزارت اطلاعات خواسته است تا تدابيری برای کنترل «ام ام اس» (يعنی ارسال عکس و صدا از طريق موبايل) در نظر گرفته شود.

آقای دری نجف آبادی در نامه ای به وزير اطلاعات جمهوری اسلامی، از او خواسته است تا خدمات ام ام اس را کنترل کند؛ دليل اين درخواست هم اين گونه ذکر شده است: « پيشگيری از ظهور پديده های ناهنجار و اخلال در اخلاق و فرهنگ عمومی و تعرض به حريم خصوصی شهروندان»
دو روز پيش از نامه آقای دری نجف آبادی، وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات ايران نيز آيين‌نامه‌ای را تصويب کرد که مربوط می شد به خدمات چند رسانه ای. در اين آيين‌نامه محدوديت های مفصلی برای استفاده کنندگان از ام ام اس در نظر گرفته شده است، از جمله اين که مشترکی که قصد دارد از خدمات ام ام اس مانند ارسال فايل صوتی و تصويری استفاده کند، موظف است مشخصات دقيق و نشانی کامل خود را ارائه دهد.

آيين‌نامه ياد شده مقرر می دارد فعال سازی ام ام اس برای افراد زير ۱۸ سال مشروط به موافقت و تعهد ولی قانونی آنها شود.

البته در اين آيين‌نامه تصريح شده است که هر گونه مزاحمت از طريق ارسال پيام نيز بر اساس قوانين موجود قابل پيگرد خواهد بود.

ارسال صدا و تصوير از طريق موبايل عمر زيادی در ايران ندارد. پيش از اين ارسال صدا و تصوير بيشتر از طريق بلوتوث انجام می شد. گاهی نيز دو دستگاه موبايل در کنار هم قرار داده می شدند و اين ارتباط برقرار می شد.

نعمت احمدی، حقوقدان ساکن تهران، در مورد مطرح شدن موضوع کنترل ام ام اس توسط وزارت اطلاعات به راديو فردا می گويد: « من ياد سال های ۶۱ و ۶۲ افتادم که مبارزه با ويديو در ايران آغاز شد. حال اين که نه در آن زمان قانونی وجود داشت و نه در مورد اين موضوع قانونی داريم. در حقيقت اين مسئله يک نوع مبارزه با تکنولوژی است که امکان عملی مبارزه با آن ميسر نيست و خود نوعی تبليغ است که مردم ببينند ام ام اس چيست. من معتقد هستم هر چه کمتر وارد محدوده زندگی مردم شوند، بهتر است.»

نعمت احمدی از منظری ديگر نيز به نامه دادستان کل کشور به وزارت اطلاعات می‌نگرد. او معتقد است که دادستان کل کشور اجازه صدور بخشنامه خارج از قوه قضاييه را ندارد.

وی می افزايد: « وزارت اطلاعات می‌تواند از مجلس بخواهد که قانونی مشابه قانون منع استفاده از تجهيزات ماهواره تصويب کند. البته خود مسئولين می‌گويند بيش از سه تا چهار ميليون دستگاه گيرنده ماهواره داريم که قابل کنترل نيست. ام ام اس هم اصلا قابل کنترل نيست. »
اما آيا از نظر فنی امکان کنترل ام ام اس‌های ارسالی از دستگاه‌های موبايل وجود دارد؟

مهدی احمدی، کارشناس مخابرات ساکن تهران، در پاسخ اين سوال به راديو فردا می‌گويد: «درست است که موبايل در ايران همه‌گير شده است، اما ام ام اس هنوز خيلی گسترش نيافته و شايد کمتر از يک درصد کاربران موبايل در ايران از ام ام اس استفاده می‌کنند. از نظر فنی برای کنترل تفاوتی بين ام ام اس و اس ام اس وجود ندارد، يعنی همان روشی که برای کنترل اس ام اس وجود دارد، برای ام ام اس هم می‌تواند فعال شود. البته در اس ام اس کنترل روی متن انجام می‌شود ولی در ام ام اس اين کار سخت‌تر است.»

مهدی احمدی می‌افزايد: «اين که فايل ارسال شده تصوير است يا صدا و يا هر چيز ديگر مشخص است، ولی اين که محتوای تصوير يا صدا چيست، نمی‌توان به صورت ماشينی آن را کنترل کرد. اگر قرار بر کنترل باشد، بايد توسط نيروی انسانی انجام شود.»

بر اساس مصوبات کميسيون سازمان تنظيم مقررات ارسال هر گونه پيام حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده، پيام‌های حاوی اطلاعاتی که موجب خدشه دار شدن امنيت ملی شود، پيام‌های حاوی اطلاعات حريم خصوصی اشخاص حقيقی و حقوقی بدون رضايت آن‌ها، انتشار ويروس، نرم افزارهای مخرب و پيام مستهجن و خلاف شئونات اسلامی- ايرانی ممنوع اعلام شده است.
رادیو فردا

حامد کرزی؛ متحدی نامطلوب برای غرب، که باید با او ساخت


در جریان کنفرانس بین‌المللی در مورد اوضاع افغانستان که این هفته در لاهه برگزار شد نشانی از عدم رضایت رهبران غربی از حامد کرزی دیده نمی‌شد ولی در پس این نمای علنی می‌توان نارضایتی آنها از رهبر افغانستان را به خوبی دید.

روزنامه تایمز چاپ لندن در شماره روز سوم آوریل به قلم ریچارد بیتسون دبير بخش بين‌المللی خود، مطلبی دارد در بررسی دیدگاه رهبران غربی از حکومت حامد کرزی. تایمز می‌نویسد: «رهبران غربی در جریان کنفرانس لاهه طبق معمول با برخوردی گرم دست حامد کرزی را فشرده و اتحادیه اروپا و آمریکا و سایر اهداکنندگان کمک‌های خارجی ده‌ها میلیون دلار برای کمک به بازسازی افغانستان را تصویب کردند.»

به نوشته تایمز، هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نيز در جریان کنفرانس خبری با حامد کرزی از تصویب قوانین اخیر در افغانستان که محدود کننده حقوق و برابری زنان است هیچ انتقادی مطرح نکرد.

اما در صحبت‌های خصوصی می‌توان دید که وزرا و دیپلمات‌های غربی حاضر در این کنفرانس به شدت از نحوه حکومت و اقدامات حامد کرزی ناراضی هستند.

آقای کرزی که زمانی به عنوان ناجی افغانستان و رهبر اصلاحات و بازسازی کشور پس از سقوط طالبان تلقی می‌شد، اکنون به نقطه ضعفی برای پیشبرد سیاست غرب در این کشور بدل شده است.

روزنامه تایمز می‌نویسد: «حکومت آقای کرزی بشدت فاسد است. گفته می‌شود که اعضای خانواده وی در تجارت مواد مخدر مشارکت دارند. اقدامات اخیر جامعه بین المللی برای اصلاح ساختار حکومت – از جمله اعزام پدی اشتان، دیپلمات بریتانیایی، به عنوان فرستاده ارشد در افغانستان – تاکنون با مخالفت و مقاومت آقای کرزی روبه‌رو شده‌اند. و بالاخره وی برای جلب نظر مخالفان خود بیش از گذشته مقررات و قوانین سخت گیرانه مذهبی دوران طالبان را احیا کرده است.»

با این همه به نوشته روزنامه تایمز کنار گذاشتن حامد کرزی - حتی اگر عملی باشد - راه حل این مشکل نیست. هیچ کاندید معتبر و قابل اتکایی برای رقابت با وی در انتخابات ریاست جمهوری تابستان امسال وجود ندارد. هر سیاستمداری که دولت‌های غربی به آشکارا از وی حمایت کنند در چشم بسیاری از مردم افغانستان تضعیف خواهد شد. در نهایت این حق مردم افغانستان است که در مورد انتخاب رهبران سیاسی خود تصمیم بگیرند.

تایمز می‌نویسد: «با وجود همه این مسائل حامیان حامد کرزی در غرب -بخصوص دولت‌هایی که سربازان آن‌ها برای حفظ حکومت آقای کرزی می‌جنگند و کشته می‌شوند- می‌توانند از نفوذ خود بر وی استفاده کنند.»

سردبیر بخش خارجی روزنامه تایمز می‌افزاید که در جریان کنفرانس لاهه هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در ملاقات‌های خصوصی خود با آقای کرزی با لحنی صریح دیدگاه‌ها و انتقادات خود را مطرح کرده است. ریچارد هولبروک، فرستاده ویژه دولت آمریکا، در امور افغانستان و پاکستان نیز به صراحت لهجه در توضیح و تفهیم سیاست‌های آمریکا شهرت دارد.

روزنامه تایمز می‌نویسد: اگر نامزد جدی برای به چالش کشیدن آقای کرزی پا پیش نگذارد و وی در انتخابات ماه اوت امسال دوباره به مقام ریاست جمهوری برگزیده شود، بدون شک انتظارات و چارچوب‌های جدیدی برای او تعیین خواهد شد.

از هم اکنون کشورهای غربی در فکر ارتقا وی به منصب «پدر ملت» هستند و هم‌زمان می‌خواهند با ایجاد پست نخست‌وزیری مقتدر شخصیت دیگری را برای اداره امور جاری کشور در مسند قدرت قرار دهند.

روزنامه تایمز در پایان می‌نویسد: دولت آمریکا مصمم است که جلوی ضعف‌های حکومت افغانستان به رهبری حامد کرزی را بگیرد. آمریکا برای کمک به امنیت و بازسازی افغانستان ۲۱ هزار نیروی نظامی بیشتر و میلیاردها دلار اختصاص داده است. آقای کرزی باید خود را با خواست‌ها و شرایط جدید منطبق سازد و یا کناره‌گیری کند.

حمله به مادر زن با موشک ضدتانک


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ریانووستی یک شهروند بوسنیایی که دیگر توان تحمل سرزنش های مادرزن خود را نداشت، او را با موشک ضدتانک هدف قرار داد

"میروسلاو میلجیچی" ساکن بوسنی که دیگر توان تحمل سرزنش های مادرزن خود را نداشت، سعی کرد او را به کمک موشک قابل هدایت ضدتانک به قتل برساند.

به گفته وی، مادرزن دائماً دخترش را علیه او تحریک می کرد و از این رو وی تصمیم به انتقام از مادرزن گرفت که زندگی مشترک آنها را خراب کرده بود.

او با موشک قابل هدایت ضدتانک به خانه مادرزنش شلیک کرد، اما زمانی که مادرزن پس از حمله موشکی زنده ماند، میروسلاو سعی کرد او را با مسلسل به قتل برساند. ولی باز هم مادرزن بدون اینکه حتی یک خراش بردارد، زنده ماند.

این جزئیات در مراحل محاکمه دادگاهی مشخص شدند. داماد که به شش سال حبس بخاطر تلاش به قتل محکوم شده است، برای توجیه اقدامات خود گفت که دیگر نمی توانست غرغر و تمسخر مادرزنش را تحمل کند.

14 کشته در حمله به سازمان طرفدار مهاجران در آمریکا


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی حمله مسلحانه به یک سازمان فعال در امور مهاجرت در ایالت نیویورک آمریکا، 14 کشته و 4 زخمی بر جای گذاشت.

این حادثه روز جمعه (3 آوریل) در ساختمان سازمان "انجمن مدنی آمریکا" در شهر بینگهامتون در شمال ایالت نیویورک رخ داد.

پلیس محلی می گوید جسد مردی را در محل کشف کرده که اسلحه و مهمات با خود داشته است.

احتمال می رود که فرد مهاجم پس از ارتکاب کشتار اقدام به خودکشی کرده است.

پلیس نیویورک از افشای هویت ضارب خودداری کرده است و می گوید تحقیقات درباره تایید انگیزه حمله وی ادامه دارد.

با این همه، به گزارش خبرگزاری ها، ضارب مردی ویتنامی الاصل بنام جیورلی وانگ بوده است.

پلیس نیویورک جمعه بعد از ظهر به وقت محلی در یک کنفرانس خبری گفت، مهاجم پیش ازشروع تیراندازی، با خودروی خود مانع از باز شدن درب پشتی ساختمان شده بود تا از فرار مردم جلوگیری کند.

بر اساس گزارش ها، قربانیان در ساختمان "انجمن مدنی آمریکا" در شهر بینگهامتون حضور داشتند که مرد مسلح به آن وارد شد.

به گفته پلیس، مرد مهاجم به افرادی حمله کرده است که در آمریکا مهاجر به حساب می آیند و در محل حادثه برای آزمون کسب شهروندی آمریکا آماده می شدند.

"انجمن مدنی آمریکا" می گوید به مهاجران و پناهندگان خدمات مشاوره ای ارائه می دهد.

پلیس نیویورک حال چهار تن از زخمی ها را وخیم اعلام کرده است.

پلیس می گوید دست کم 37 تن را از ساختمان "انجمن مدنی آمریکا" نجات داده است.

به گفته پلیس، بسیاری از این افراد به خوبی انگلیسی صحبت نمی کردند.

نجیب عبدالرزاق نخست وزیر جدید مالزی شد


نخست وزیری عبدالرزاق در حالی است که او همچنان یک پرونده باز در خصوص فساد مالی و دست داشتن در یک قتل روی میز قاضی دارد

در پی استعفای دیروز عبدالله احمد بداوی نخست وزیری مالزی، "نجیب عبدالرزاق" امروز جمعه سوم آوریل به عنوان جانشین وی سوگند یاد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، مراسم تحلیف نجیب عبدالرزاق در حضور پادشاه مالزی برگزار شد و او در این مراسم که بطور زنده و مستقیم از تلویزیون دولتی مالزی پخش شد ، به عنوان نخست وزیر جدید این کشور سوگند یاد کرد .

رزاق 55 ساله که از امروز به عنوان ششمین نخست وزیر مالزی کار خود را آغاز می کند ‌،‌ سوگند یاد کرد تا تلاش خود را به منظور انجام وظایف خود در این سمت به نحو احسن بکار گیردو از قانون اساسی کشورش دفاع کند .

وی یکی از قدیمیترین وزیران کابینه مالزی بود . پدر رزاق دومین نخست وزیر مالزی بود و نجیب رزاق در سن 23 سالگی ، پس از مرگ پدرش در سال 1967 وارد عرصه سیاست شد . وی طی دهه 1980تا دهه 1990 ، سمتهای مختلفی را در کابینه مالزی عهده دار بود و طی این مدت به عنوان وزیر دفاع در جهت نوسازی ساختار ارتش اقداماتی صورت داده است . وی در ژانویه سال 2004 ، به سمت معاون نخست وزیر منصوب شد .

نخست وزیر متهم
نخست وزیری عبدالرزاق در حالی است که او همچنان یک پرونده باز در خصوص فساد مالی و دست داشتن در یک قتل روی میز قاضی دارد و این می تواند در آینده چالشی جدی از سوی مخالفان برای او پدید آورد. با این همه عبدالرزاق همه اتهامات مطرح شده برضدش را رد کرده است.

مخالفان خواستار به تعویق افتادن نخست وزیری نجیب عبدالرزاق بودند تا اینکه وی از اتهامات مربوط به فساد و دست داشتن در یک پرونده قتل تبرئه شود اما با اصرار پادشاه این مراسم امروز برگزار و عبدالرزاق به صورت رسمی نخست وزیر مالزی شد.

بالاترین نشان برای احمد بداوی
از سوی دیگر سلطان زین العابدین پادشاه مالزی بالاترین نشان ملی این کشور را به عبدالله احمد بداوی، نخست وزیر سابق این کشور، اعطا کرد. زین العابدین صبح روز (جمعه و پس از برگزاری مراسم تحلیف نخست وزیر جدید ،لقب
تون، بالاترین نشان ملی مالزی را به بداوی اعطا کرد.

این لقب به پاس خدمات بداوی در سال‌های دوران نخست وزیری وی از 2003 تا 2009 به وی اعطا شده است. پس از انکه ائتلاف حاکم در مالزی در انتخابات سال گذشته نتایج بسیار بدی بدست اورد، فشارهای زیادی بر عبدالله احمد بداوی وارد شد تا ازسمتش استعفا کند و او سرانجام دیروز پنجشنبه از سمت نخست وزیری مالزی کنار رفت.

پشت پای دولت جدید رژیم اسرائیل به تمام توافقات گذشته


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از تابناک در حالی که میان احزاب رژیم صهیونیستی اختلافات بر سر دولت ائتلافی و همچنین سیاست های دولت جدید اسرائیل جریان دارد، اولین اقدام و اظهارات مسئولان جدید رژیم صهیونیستی، نه تنها اختلافات را در فلسطین اشغالی دامن زده، بلکه باعث بروز نگرانی از آینده و اقدامات آتی دولت جدید این رژیم، شده است.

دولت جدید رژیم صهیونیستی، پس از گرفتن رای اعتماد از پارلمان، نشان داد که پیش بینی کارشناسان بین الملل درباره مواضع این دولت درست بوده و دولت جدید صهیونیستی هیچ گونه پایبندی به توافقات صورت گرفته درباره فلسطین نداشته و خوی غاصبانه خود را ادامه خواهد داد.

آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه کابینه جدید رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد: اسرائیل هیچ تعهدی به سند کنفرانس آناپولیس که بر تشکیل دولت فلسطین دلالت می‌کند، ندارد و فقط سند نقشه راه مورد تائید ماست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس ، لیبرمن در مراسم رسمی انتقال قدرت در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و در اختیار گرفتن این پست از تسیپی لیونی وزیر امور خارجه سابق این رژیم گفت : فقط یک سند وجود دارد که مربوط به ماست و آن سند کنفرانس آناپولیس نیست، بلکه فقط نقشه راه است .

لیبرمن افزود: دولت و پارلمان اسرائیل هرگز آناپولیس را نپذیرفته اند.

لیبرمن همچنین از سیاست های ایهود اولمرت نخست وزیر سابق و آریل شارون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی انتقاد و وعده های آنها در ارتباط با ایجاد صلح را نمایشی اعلام کرد.

جانشین لیونی ادامه داد که کابینه نتانیاهو تصمیمی درباره مذاکرات با سوریه ندارد و رژیم صهیونیستی عقب نشینی از بلندیهای اشغالی "جولان " سوریه را نمی‌پذیرد.

بنابراین گزارش، توافق آناپولیس در سال ۲۰۰۷ در مریلند آمریکا و برای از سرگیری مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و اسرائیل امضاء شد و سیاست جدید رژیم صهیونیستی در رد این توافقنامه می تواند دولت تازه اسرائیل را در برابر جامعه بین المللی و به ویژه متحد خود دولت آمریکا قرار دهد.

این اظهارات لیبرمن با واکنش برخی مسئولان این رژیم به خصوص لیونی، رهبر حزب کادیما مواجه شد.

تزیپی لیونی با محکوم کردن رهبران جدید اسرائیلی گفته است راهی که دولت جدید در پیش گرفته است نشان می دهد صلح با فلسطینی ها در کار نیست.

خانم لیونی گفت: اتفاقی که افتاد آن است دولت اعلام کرد اسرائیل صلح نخواهد کرد.

در همین حال، یک سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات ایگدور لیبرمن گفت: باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به راه حل تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیل در کنار یکدیگر متعهد است و انتظار مذاکرات صریح با دولت جدید اسرائیل را دارد.

مایک هامر گفت: « ما به مذاکره برای دستیابی به راه حل تشکیل دو دولت در کنار یکدیگر متعهد هستیم».

گفتنی است، این اظهارات سران رژیم صهیونیستی حکایت از آن دارد که دولت جدید با بهانه تراشی ادامه گفتگوی های صلح را به تعویق انداخته و همچنین مذاکراتی که با سوریه درباره تخلیه ارتفاعات جولان و تحویل این بلندی ها به سوریه داشته را رسما نخواهد پذیرفت.

۱۳۸۸ فروردین ۱۳, پنجشنبه

دولت ايران به خاطر كشتن [امام] حسين [عليه السلام‌] عذرخواهي کند


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خیمه «تعدادي از اهالي مصر كه خود را به واسطه رسيدن نسبشان به ائمه شيعه، «اشراف» مي‌خوانند، در نامه‌اي يه يك روزنامه مصري خواستار عذرخواهي شيعيان و دولت ايران به خاطر قتل امام حسين عليه السلام‌ شدند!

«اشراف» خود را در جايگاه صاحبان دم دانسته و در نامه خود يادآور شده‌اند كه به عنوان «اشراف» (معادل سيد) مسئوليت قتل امام حسين عليه السلام‌ را به عهده شيعيان مي‌دانند.

مسئول اين گروه در نامه خود آورده است: «دلايل قطعي ثابت شده است كه اجداد شيعيان فعلي كه در عراق و ايران پراكنده‌اند همان كساني هستند كه در جنگ، [امام] حسين [عليه السلام] را كشتند، روايات شيعه هم به اين جنايت شيعيان تصريح مي‌كند!»


آخوندهای آمریکائی


دین ستیزی با نقاب سکولاریسم


ابومقداد ریگی

دین ستیزان پس از ناکامی های مکرر خود در از بین بردن دین و مذهب از جهان اسلام و شکست و رسوائی به حربه ای دیگر متوسل شده و دین ستیزی را زیر نقاب سکولاریسم پنهان کرده اند.

افرادی که تا دیروز شعار کمونیسم آن هم فقط قسمت ضد دینی اش راسر می دادند امروز با زدن نقاب سکولاریسم سخن از آزادی مذهبی می زنند تا دیروز به احزاب چپگرای ضد دین وابسته بودند و امروز خود را سکولار معرفی کنند در صورتیکه اگر به قدرت برسند همان می کنند که اتاتورک با مذهب مردم ترکیه کرد و تا بدانجا پیش رفت که با در آوردن روسری از سر زنان و دختران مسلمان عمق ضد دینی بودن سکولاریسم را آشکار نمود.

ادامه مطلب

استقلال حوزه‌های علمیه؛ نگرانی‌های علما و جامعه اهل‌سنت

نمائی از حوزه دارالعلوم زاهدان


علما، نخبگان و مجمع نمایندگان اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی كه از تصویب چنین مصوبه‌ای شوكه شده‌اند، مراتب نگرانی و اعتراض جامعه اهل‌سنت را اعلام داشته و به موضع‌گیری و نوشتن نامه‌های متعدد به مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و دیگر بزرگان و مسئولان نظام پرداخته‌اند.
نكته اینجاست كه با وجود تصریح قانون اساسی به رعایت حقوق یك یك شهروندان ایرانی و تأكید اصل دوازدهم بر آزادی دینی و مذهبی پیروان مذاهب اسلامی، متأسفانه سیاست و رویكرد اجرایی در قبال شهروندان اهل‌سنت به عنوان اكثریت دوم مذهبی در ایران اسلامی، بیشتر مبتنی بر اعمال سلایق و همراه با تبعیض بوده و هست؛ چنانكه سیاست‌های اجرایی در قبال اهل‌سنت معادله‌ای با متغیرهای بسیاری بوده كه با تغییر دولت‌ها و رؤسای جمهور و گاه حتی با تغییر یك وزیر، معاون وزیر، استاندار، مدیركل، فرماندار و … در سطح ملی و در مناطق سنی‌نشین دچار نوسان و بالا و پایین شده است.
جامعه اهل‌سنت همواره در مقابل این نوسانات و برخوردهای سلیقه‌ای و تبعیض‌ها صبوری پیشه كرده است. مسئله تا آنجا كه به امور دنیوی و مادی مربوط بوده با وجود تنگناها و محرومیت‌ها تحمل شده است، اما آنجا كه امور دینی و مذهبی مورد تعرض واقع شده است، پریشانی و اضطراب جامعه اهل‌سنت را فراگرفته و قلوبشان جریحه‌دار شده است و چاره‌ای جز واكنش و اعتراض، و پافشاری بر حقوق شهروندی و آزادی‌های مذهبی خود نداشته و ندارند.
ادامه مطلب

فدراليسم يگانه‌ گزينة دمکراتيک برای ايران(بروکسل)


متن سخنرانی ناصر ايرانپور در کنفذانس حقوق بشر و مسئله ملی در ایران :

يک: محورهای بحث فدراليسم

1. اولين پرسش تجريدی که‌ مطرح می‌شود اين است که‌ فدراليسم چيست و چه‌ رسالتی دارد و آن را اصولا برای حل چه‌ معضلی می‌خواهيم.

2. سپس توجه‌ ما در بحث بايد به‌ ساختار سياسی ـ اقتصادی و فرهنگی ايران با‌ درنظرداشت‌ انديکاتورهای ميزان مشارکت همه‌ی بخشهای تشکيل‌دهنده‌ی جامعه‌ی از لحاط ملی ـ اتنيکی مختلط ايران در ساختار سياسی و همچنين ميزان کارايی يا عدم کارايی آن با عنايت به‌ تمرکز و تراکم آن و بلاخره‌ ميزان دمکراتيک و غيردمکراتيک بودن آن معطوف باشد.

3. پرسش مهم ديگر مورد کنکاش اين است که‌ آيا فدراليسم تنها راه‌ برون‌رفت از بحران ساختاری ايران است و يا شيوه‌های ديگری نيز چون تمرکززدايی، مثلا آنطور که‌ در فرانسه‌ و يا بريتانيا در پيش گرفته‌ شده‌ است، می‌توانند بعنوان بديل و آلترناتيو مورد توجه‌ قرار گيرند.

دو. مفهوم «فدراليسم» و رسالت آن

ادامه مطلب

طالبان پاكستان: برنامه‌ریزی حمله به «کاخ سفید»


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از تابناک بیت‌الله مسحود مسئولیت حمله به مرکز آموزش پلیس پاکستان را برعهده گرفت و اعلام کرد این گروه در حال برنامه‌ریزی برای حمله‌ای به کاخ سفید است که جهان را در بهت فرو خواهد برد
بیت‌الله مسحود" مسئولیت حمله به مرکز آموزش پلیس پاکستان را برعهده گرفت و اعلام کرد این گروه در حال برنامه‌ریزی برای حمله‌ای به کاخ سفید است که جهان را در بهت فرو خواهد برد.

به گزارش شبکه ایران به نقل از آسوشیتدپرس "بیت‌الله مسحود" امروز سه‌شنبه مسئولیت حمله مرگبار به مرکز آموزش پلیس پاکستان را برعهده گرفت و اعلام کرد این گروه در حال برنامه‌ریزی برای حمله‌ای به کاخ سفید است که جهان را در بهت فرو خواهد برد.

"بیت‌الله محسود" که ایالات متحده برای سر او جایزه‌ای 5 میلیون دلاری تعیین کرده است روز دوشنبه اعلام کرد حملات حومه شهر لاهور واقع در غرب پاکستان در تلافی حملات موشکی ایالات متحده در خارج از مرزهای افغانستان است.

وی در گفتگویی تلفنی با خبرگزاری آسوشیتدپرس و بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد: "بزودی ما حمله‌ای را به واشنگتن آغاز خواهیم کرد که هر کسی را در جهان در بهت فرو ببرد".

دولت قبلی پاکستان و سازمان جاسوسی آمریکا "CIA"، "محسود" را به عنوان متهم اصلی پرونده ترور "بی‌نظیر بوتو" در دسامبر سال 2007 می‌دانند. مقامات پاکستانی وی را به پناه دادن جنگجویان خارجی مرتبط با گروه القاعده، شامل مبارزان آسیای مرکزی و آموزش بمب‌گذاران انتحاری متهم می‌کنند.

در آخرین اظهارات "مسحود" در گفتگو با رادیو "Dewa" همانند اظهارات خود در گفتگو با آسوشیتدپرس کاخ سفید را به عنوان یکی از اهداف خود در حملات آتی معرفی کرده بود.


جزوه راهنمای جامع مقابله با فیلترینگ

جزوه الکترونیک «راهنمای جامع مقابله با فیلترینگ» کاملترین مرجعی است که تاکنون به زبان فارسی در زمینه فیلترینگ و روشهای مقابله با آن نگاشته شده است. حتی در میان مراجع انگلیسی هم کمتر مرجعی را میتوان پیدا کرد که تا این حد کامل و یکجا به مسئله فیلترینگ پرداخته باشد.

این جزوه بر اساس مقالات سایت نوفیلتر شکل گرفته و به این منظور تهیه شده است که بتواند به راحتی بین افراد و سایر وب سایتها منتشر شود تا پس از فیلتر شدن سایت اصلی توسط جمهوری اسلامی این آموزشها همچنان در اختیار هموطنان قرار داشته باشد. دوستانی که برایشان امکان دارد میتوانند ضمن توجه به این نکات، آن را بر روی وب سایتهای خود قرار دهند و با این کار از حق هموطنان خود در دسترسی آزاد به طلاعات حمایت کنند.

فرمت جزوه راهنمای جامع مقابله با فیلترینگ به صورت فایل PDF است و برای خواندن آن نیاز به آدوب آکروبات 6 یا بالاتر دارید. برنامه آکروبات در اغلب سی‌دی های نرم‌افزاری وجود دارد، همچنین شما میتوانید آن را به رایگان از سایت آدوبی دانلود کنید.

فیلتر شکن

پیام تلخ دیروز ؛ شکست تلخ امروز

به خاطر دارم چند سال پیش در یک بازی مهم میان ایران و عربستان که همه ما ایرانیان صرفنظر از هر قومیت و مذهبی با علاقه منتظر نتیجه پیروزی تیم ملی ایران بودیم و با اشتیاق فراوان بازی را نگاه می کردیم. تیم ملی ایران در آن بازی برنده شد و هزاران جوان بلوچ و فارس در کنار هم به هلهله و شادی پرداختند. اما اندکی نگذشت که با پیام علی دایی گلزن آن بازی این شادی جای خود را به تاسف و حیرت داد. علی دایی در پیام تبریک خود گفت : من پیروزی تیم ملی ایران را به شیعیان تبریک می گویم. او بازی ملی ایران را با نگاهی مذهبی دیده بود و برد تیم ملی را نیز در برابر عربستان از این زاویه می دید.

شب گذشته یکبار دیگر ایران و عربستان در یک بازی سرنوشت ساز این بار در زمین ایران در برابر هم قرار گرفتند گلزن سابق تیم ملی حالا سرمربی این تیم شده بود و شاید باز هم بازی را با نگرشی مذهبی و نه ملی هدایت می کرد . اما در کمال حیرت در برابر چشمان صدهزار تماشاچی حاضر و میلیونها تماشاچی تلویزیونی و شنوندگان رادیو و در برابر رئیس جمهوری که در ورزشگاه حاضر شده بود تیم ملی ایران باخت و شکستی تاریخی را تجربه کرد.

من نیز همانند میلیونها ایرانی از این شکست که با وجود بهترین موقعیتها نصیب ایران شده بود ناراحت شدم. و خاطره تلخ پیام چند سال پیش علی دایی برایم زنده شد. آن پیام به اندازه این شکست تلخ بود. او امروز از سرمربیگری تیم ملی برکنار شد و بسیاری از مردم که آن خاطره را هنوز به یاد دارند و تجربه شکست دیروز را نیز دیدند از برکناری او شادمان شدند. مهم نیست علی دایی چقدر برای ایران گل زده است مهم این است که او مردم ایران را از هم جدا دیده و احساسات ملی آنها را جریحه دار کرده بود. علی دایی می توانست به عنوان یک بازیکن ملی و فارغ از تعصبات مذهبی برای همیشه متعلق به همه مردم ایران بماند. همانگونه که هرگز کسی درباره شادروان تختی و دیگر قهرمانان بزرگ تاریخ ایران نمی پرسد که آنها شیعه بودند یا سنی و برای همیشه در یادها جاودان مانده اند.

زمان آنلاین

دو محور مواصلاتي درجنوب بلوچستان مسدود است


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایرنا فرمانده پليس راه بلوچستان اعلام کرد: دو محور کنارک - جاسک و سه راهي پيشين - پيشين در جنوب اين استان به علت بارندگي هاي چند روز گذشته همچنان مسدود است.
سرهنگ " اردوان قاسمي" پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين محورها از سه روز گذشته بسته شده است.
وي با بيان اينکه ساير راههاي استان باز است،افزود: با تلاش بي وقفه پرسنل راهداري، محورهاي مسدود شده نيز بزودي بازگشايي مي شود.
قاسمي بر رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي تاکيد کرد و اظهارداشت: رانندگان با توجه به مقررات حافظ جان و سلامت خود و خانواده در روز طبيعت باشند.

اوباما با 200 محافظ در اجلاس گروه بيست شركت كرده است


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از فارس بدنبال هشدارهاي مطرح شده از طرف مخالفان سياست‌هاي اقتصادي گروه بيست، رئيس جمهور اوباما با 200 محافظ و خودروي مجهز به سلاح‌هاي پيشرفت در اين اجلاس شركت كرده است.
يكي از نكات قابل توجه اجلاس گروه بيست در لندن، اقدامات امنيتي‌اي است كه براي "باراك اوباما " رئيس جمهور آمريكا به اجرا گذاشته شده است.
در اين سفر 200 نفر از بهترين نيروهاي امنيتي باراك اوباما را در اين سفر همراهي مي‌كنند.
خودروي "ليموزيني " كه نيروهاي امنيتي آمريكايي براي اوباما در نظر گرفته‌اند تا در مدت برگزاري اين اجلاس در لندن بر آن سوار شود و صدها هزار دلار قيمت دارد، به گازهاي اشك آور، تجهيزات اكسيژن اضطراري، كيسه هاي گروه خوني رئيس جمهور آمريكا، دوربين‌هايي كه در داخل تاريكي قادر به ديدن همه چيز هستند و اسحله مجهز است.
نيروهاي امنيتي باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا براي مراقبت از وي از بالگرد نيز استفاده مي‌كنند.
پليس و نيروهاي امنيتي لندن عمليات امنيتي بسيار گسترده‌اي را به منظور برگزاري اجلاس گروه بيست (G20) به اجرا در آورده‌اند.
اين عمليات امنيتي كه تاكنون دهها ميليون پوند هزينه در بر داشته است، در سطح گسترده‌اي و در قالب اقدامات شديد امنيتي در لندن به اجرا گذاشته شده است.
اجتناب از ترددهاي غير ضروري از جمله توصيه هاي امنيتي ارائه شده است و همچنين در پي نگراني ها از برگزاري تظاهرات و يا درگيري هاي خشونت آميز در اعتراض به عملكرد مؤسسه ها و مراكز اقتصادي و مالي ، از كاركنان بانك ها و مؤسسات مالي در لندن خواسته شده است كه در خارج از محل كارشان كارت شناسايي كار خود را بر روي لباسشان قرار ندهند .

رئیس جمهور حکومت امام زمان در استقبال از رئیس جمهور کمونیست ونزوئلا

مراسم استقبال رسمي از رييس جمهور کمونیست ونزوئلا توسط رييس‌جمهور حکومت امام زمان/

اجلاس سران گروه 20، چالشها و امیدها


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی اجلاس سران گروه 20 ابداع تازه ای است. اولین نشست آن در نوامبر گذشته در واشنگتن برگزار شد، درست دو ماه بعد از فروپاشی بانک سرمایه گذاری لیمان برادرز.

آن موقع ریاست آن اجلاس بر عهده جورج بوش رییس جمهوری وقت آمریکا بود.

بوش گفت همه رهبران گروه 20 نگران تاثیر بحران جهانی مالی بر مردم کشور خود هستند و مصمم اند مسائل منتهی به این تلاطم مالی را حل کنند.

از آن زمان تاکنون پیشرفتهایی برای مقابله با بحران جهانی صورت گرفته، هم بانکها نجات یافته اند و هم بهره وام پایین آورده شده است.

در عین حال نگرانی هایی درباره تشدید حمایت دولتها از اقتصادهای محلی نزد رهبران گروه 20 بروز کرده است.

همچنین درخواستهایی برای تقویت صندوق بین المللی پول برای کمک به کشورهای آسیب دیده مطرح شده است. به علاوه با بالا رفتن مخارج دولتها و کاهش مالیات برای تقویت اقتصاد، برخی کشورها گوی سبقت را از بقیه ربوده اند.

باراک اوباما، رییس جمهوری بزرگترین اقتصاد جهان و گوردون براون نخست وزیر بریتانیا و میزبان اجلاس گروه 20 دوست دارند بقیه از آنها تقلید کنند.

براون گفته است: "ما می دانیم اگر همه کشورها اقدام به تقویت اقتصاد خود کنند، تلاشهای ما برای تقویت مالی و پولی اقتصاد جهان تاثیری دو چندان خواهد داشت. فکر می کنم همه در اروپا با پرزیدنت اوباما هم نظرند که اقدامات ما باید مستمر و قوی باشد تا بتوانیم به اقتصاد جان تازه ای بدهیم."

با وجود سخنان براون، سایر رهبران اروپا نسبت به افزایش خرجکرد دولت و کاهش مالیات محتاط ترند. افزایش بدهی عمومی و بهره آن برای سالیان سال وبال گردن دولتها و نسلهای آتی خواهد بود.

پس آیا این احتمال هست که رهبران گروه 20 در لندن بر سر طرحی برای تقویت اقتصاد جهان به توافق برسند؟ اصلا آیا باید به توافق برسند؟

در برخی کشورهای اروپایی برای برداشتن گامهای بیشتر نوعی اکراه دیده می شود. آنها می گویند این ریسک بزرگی است.

نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه در کنار کریستین لاگارد وزیر دارایی این کشور
پرفسور ریچارد پورتس، کارشناس اقتصاد بین الملل، می گوید: "هیچ کسی دوست ندارد بدهی عمومی زیاد شود، ولی مردم رکود اقتصادی هم دوست ندارند. بعلاوه هزینه رکود از نظر بیکاری و کاهش تولیدات اقتصادی می تواند زیاد باشد. برای همین فکر می کنم معقول است که یک طرح بزرگ تقویت اقتصادی را اجرا کنیم و این کار برای پرهیز از رکودی عمیق تر ضروری است. خانوارها در آمریکا و بریتانیا از هزینه های خود کم کرده اند چون جیبشان خالی است و برای همین دولتها باید پا پیش بگذارند."

مانع دیگر انزجار کشورهای در حال توسعه درباره کمک به حل بحرانی است که در وهله نخست در کشورهای توسعه یافته بخصوص آمریکا راه افتاد.

دلیل انتخاب گروه 20 بجای گروه 8 این است که به کشورهای در حال توسعه برای خروج از این باتلاق نیاز است.

ملس زناوی، نخست وزیر اتیوپی که عضو گروه 20 نیست، به نمایندگی از قاره آفریقا در نشست لندن شرکت می کند.

او می گوید: "قبلا چنین اظهار می شد که کمک به توسعه کشورهای فقیر را نمی توان افزایش داد چون کشورهای توسعه یافته با محدودیت منابع و بودجه مواجه اند. به نظرم بحران کنونی بر این افسانه خط بطلان کشیده. اطلاعات تازه نشان می دهد که کشورهای بزرگ و بانکهای ملی آنها حداقل هفت تریلیون دلار برای مقابله با بحران جهانی اقتصاد اختصاص داده اند، یعنی بانکهای آسیب دیده بیشتر از کل قاره آفریقا کمک گرفته اند."

نشانه هایی دیده می شود که اجلاس گروه 20 به صندوق بین المللی پول منابعی بدهد تا بتواند به کمک کشورهای در حال توسعه بشتابد.

با این حال، میل کشورهای توسعه یافته برای حمایت از کارگران خود در زمان رکود بیشتر از میل کمک به سایرین است. برای همین مقابله با بحران جهانی اقتصاد در بهترین حالت، عملیاتی است که نیاز به تلاشهای بیشتر دارد.

مجری رادیو، اوباما را دست انداخت


به گزارش آژانس خبری تفتان یک مجری معروف رادیویی در امریکا به شدت از برنامه های اقتصادی دولت باراک اوباما انتقاد کرد.



به گزارش فاکس نیوز، راش لیمبو (Limbaugh) با انتقاد شدید از اوباما و تمسخر وی گفت شرکت خودروسازی جنرال موتورز قصد دارد حقوق کارکنانش را کاهش بدهد اما ایا این شرکت می تواند بدون مشورت با "مدیرعاملش" یعنی باراک اوباما این کار را انجام بدهد؟ این درحالی است که رئیس جمهور امریکا به همراه پانصد همراه برای سفری پنج روزه به اروپا سفر کرده است. این سفر با شرکت در اجلاس سران گروه بیست در لندن اغاز می شود. مردم امریکا چگونه می توانند این مساله را بپذیرند؟انها چگونه می توانند نبودن "منجی شان"را در کشورشان تحمل کنند؟

دولت اوباما از پول مالیات دهندگان امریکایی برای کمک به شرکتهای خودروسازی استفاده می کند. ایا این سیاست درست است؟

فاکس نیوز افزود انتقادهای شدید راش لیمبواز دولت باراک اوباما سبب موضع گیری شدید دموکراتها برضد وی و تبلیغات گسترده علیه او شده است

بحران اقتصادی و بروز ناآرامی های اجتماعی

کارشناسان غربی در باره بروز آشوبهاي سياسي و اجتماعي به علت بحران اقتصادي جاري در جهان به شدت هشدار دادند.

یک کارشناس آمریکايی به شبکه تلويزيوني فاکس نيوز گفت در صورت تشديد بحران اقتصادي، خطر بروز ناآرامي هاي اجتماعي بسيار جدي است. ناآرامي هاي اجتماعی مرتبط با اين بحران مي تواند به صورت فوق العاده اي خطرناک باشد.

وی افزود مشکلاتی که اخيرا در برخي کشورها بخاطر بحران اقتصادي بروز کرده است به خوبي گوياي اين واقعيت است.

یک کارشناس دیگر آمریکايی نیز گفت ما در حال حاضر بزرگترین بحران اقتصادی که جهان پس از جنگ دوم جهانی شاهد آن است را تجربه می کنیم.

وی افزود هرچقدر این بحران طولانی تر می شود به همان اندازه خطر ناپایداریهای سیاسی افزایش می یابد.

وی گفت عواقب سیاسی و اجتماعی این بحران در بسیاری از کشورها دست کم گرفته شده است.


جمهوری اسلامی سالي پر خطر در پيش دارد

کارشناسان در ایران نیز پیشتر گفته بودند سال 88 سال پرخطری براي جمهوری اسلامی است. سالي که با توجه به وضعيت سياسي و بين المللي رژیم و بخصوص با کاهش شدید بهای نفت، سال سختي براي جمهوری اسلامی خواهد بود.

ایران پرس

هوگو چاوز خلیج فارس را تنها «خلیج» می نامد


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از رادیو فردا هوگو چاوز ، رئيس جمهورى ونزوئلا، امروز با محمود احمدى نژاد، در تهران ديدار كرد. چاوز ديروز در راس هياتى وارد تهران شد. به گزارش خبرگزارى هاى ايران، رئيس جمهورى ونزوئلا در سفر چهار روزه خود به تهران در افتتاح بانك مشترك دو كشور شركت مى كند و با سعيد جليلى ، دبير شوراى عالى امينت ملى جمهورى اسلامى و ساير مقام هاى عالى رتبه ديدار خواهد كرد.
هوگو چاوز پس از شركت در اجلاس مشترك سران عرب و آمريكاى لاتين كه روز سه شنبه در دوحه بر گزار شد، به تهران رفته است. براساس اين گزارش ها، هوگو چاوز در آن اجلاس، برخلاف وزير خارجه شيلى كه بر نام «خليج فارس» تاكيد مى كرد، از خليج فارس تنها با عنوان «خليج» نام مى بُرد.

کاریکاتور؛ حالا نمی شد گند نزنی به انتخابات ما!



انفجار بمب در شهر سنت پترزبورگ روسيه


بر اثر انفجار بمب در ميداني در شهر "سنت پترزبورگ" روسيه، مجسمه "لنين " واقع در اين ميدان بشدت آسيب ديد.

به گزارش ايرنا از مسکو و به نقل از اينترفکس، اين بمب روز چهارشنبه در ميدان لنين در مقابل ترمنيال مسافربري فنلاند در شهر سنت پترزبورگ منفجر شد.

يک سخنگوي کميته فرهنگي سنت پترزبورگ به اين خبرگزاري گفت: مجسمه لنين بشدت آسيب ديده و به منظور جلوگيري خطر ريزش آن تصميم به برداشتن آن از اين ميدان گرفته شده است.

۱۳۸۸ فروردین ۱۲, چهارشنبه

ادعای جالب تابناک: اغلب مردم عربستان شیعه هستند!!!


سنی نیوز :تابناک در مطلبی تحت عنوان «دستگیری گسترده شیعیان عربستان» نوشته است: «… گفتنی است که جمعیت شیعیان عربستان سعودی بالغ بر ۱۷ میلیون می باشد..»!

من با یک سرچ سریع نتونستم جمعیت شیعیان عربستان را پیدا کنم ولی مطابق برآورد سال ۲۰۰۵ جمعیت کل عربستان حدود ۲۷ و نیم میلیون نفر هست! و مذهب رسمی عربستان هم حنبلی است! تا جایی که من شنیده ام غالب مردم عربستان هم سنی هستند! حالا این سایت تابناک این رقم ١٧ میلیون نفر (یعنی حدود ٦٢٪) را از کجا آورده خدا داند!
این لینک را هم اگر ببینید اطلاعلات بیشتری از جمعیت شیعیان جهان و عربستان به شما می دهد.

پرونده ی سکولاریسم

اما از نظر ما مسلمانان علمانیت و سکولاریسم پدیده ای است ضد دین و ضد اندیشه و ضد مصالح مردم مسلمان .و در اندیشه آن است که امت اسلامی را از توانها و انرژیهای متراکم که عقیده راهنمای و شریعت اداره اش را بر عهده دارند –خلع و محروم نمایند و از انفجار آزادی بخش آن جلو گیری کند .

برخی از کشورهای اسلامی پدیده ی سکولاریسم را تجربه کرده اندو با بهره گیری از قدرت و حاکمیت و شلاق و سرکوب –و به بهانه ی رسیدن به تمدن غرب و دنیای متمدن –مردم را ناتوان و تسلیم خود گردانیده اند آیا به راستی آنها پس از سالهای طولانی به تمدن و پیشرفت دست یافته اند ؟!

ادامه مطلب

● مستند بازسازي انفجار هيروشيما - ويديو


احمدی نژاد در لباس آیت الشیطانها



حمله به شورای ولایتی قندهار


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی مقامات در افغانستان می گویند در اثر دو حمله انتحاری و تیراندازی مردان مسلح به ساختمان شورای ولایتی قندهار، حداقل ده نفر کشته شده اند.

وزارت داخله (کشور) افغانستان با انتشار اعلامیه ای گفته است که هفت نفر از کشته شدگان این حملات غیرنظامیان و سه تن دیگر ماموران پلیس هستند.

این حملات قبل از ظهر امروز (چهارشنبه، دوازده حمل/فروردین) به ساختمان شورای ولایتی قندهار، در جنوب افغانستان انجام شد.

این حملات یک روز پس از آن صورت می گیرد که مقامات افغان گفتند در عملیات ارتش افغانستان و نیروهای خارجی در ولایت ارزگان، سی نفر از شورشیان مسلح کشته شده اند.

یک مقام محلی به بی بی سی گفت که در این حمله هفده شبه نظامی دیگر زخمی شدند و یک فرمانده طالبان نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

حمله گروهی

شاهدان عینی در شهر قندهار گفته اند که حمله کنندگان به ساختمان شورای ولایتی قندهار، لباس نظامی به تن داشتند و حملات خود را با یک انفجار انتحاری آغاز کردند.

در اعلامیه وزارت داخله افغانستان نیز آمده که به دنبال یک حمله انتحاری در نزدیکی در ورودی شورای ولایتی قندهار، سه مهاجم دیگر وارد محوطه شورای ولایتی شده و به تیراندازی پرداختند.

براساس این اعلامیه، نیروهای امنیتی در محوطه شورای ولایتی با افراد مهاجم درگیر شده و موفق شدند دو نفر از آنان را از پا درآورند، اما فرد سومی بمبهای را که به بدن خود بسته بود، منفجر کرد.

در اعلامیه وزارت داخله آمده است: "عکس العمل به موقع پلیس سبب شد تا این حمله به زودترین فرصت مهار شود و هیچ یک از اعضای شورای ولایتی در این حادثه آسیب ندیدند."

اعلامیه می افزاید: "پلیس قندهار ساختمان شورای ولایتی را محاصره کرده و اوضاع تحت کنترل پلیس است."

سازمان ملل متحد گفت که این حملات "گسترده" بود و به پنجره های ساختمان یک دفتر این سازمان که حدود چهارصد متر با شورای ولایتی قندهار فاصله دارد، آسیب رساند.

تا حالا هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است. اما حملات مشابه در افغانستان، پیش از این از سوی گروه طالبان به اجرا درآمده است.

این گروه در گذشته، بار وش مشابهی به ساختمان هتل سرینا را در کابل حمله کردند.

ماه گذشته در کابل نیز همزمان به چند ساختمان دولتی، از جمله وزارت عدلیه (دادگستری) با شیوه مشابهی حمله شد.

حمله حسین موسوی تبریزی به احمدی نژاد


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرآنلاین حسین موسوی تبریزی رئیس خانه احزاب گفت هر متدینی در هر گروهی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب از عملکرد ضعیف ناراضی است چون که در اسلام تنها شعار مدنظر نیست بلکه مردم رئیس جمهوری می خواهند که به کارها و ضعف های جامعه بپردازد نه اینکه در حرم یا مقبره ائمه عکس بگیرد اگر اینگونه است ما دیده ایم که شاه یا صدام نیز در اینگونه اماکن عکس های زیادی دارند و می توان گفت: برخی از کسانی که به احمدی نژاد رأی دادند هم اکنون اظهار ندامت و پشیمانی می کنند.

وی با اشاره به مسائلی از قبیل کردان و وضعیت اصولگرایان ادامه داد: ما اصلاح طلبان وضعیتمان روشن است، ولی اصولگرایان اینطور که پیداست نمی توانند بگویند که جریان داخلی خودشان از چه قرار است، حتی خیلی ها راضی به حضور احمدی نژاد نیستند و اخیراً تشتت و تحیر در آنها به حد کمال رسیده است و اگر آنها به یک کاندیدا هم برسند باز هم تحیر درونی خود را حفظ کرده اند و این باعث حاضر شدن آنها در پای صندق ها با رأی سفید می شود و اگر احمدی نژاد نیز کاندید اصلی آنها باشد علاوه بر تشدد، تحیر را ضمیمه این موضوع قرار می دهد.

حجت الاسلام موسوی تبریزی ادامه داد: اشخاصی هستند که در هر دولتی شاخص هایی برای خود تعریف کرده اند و با دیدن وضعیت ناهنجار جامعه، خود را از این معرکه دور می کنند چون می بینند که از شاخص ها دور شده اند به مانند رئیس بانک مرکزی و برخی از وزیران احمدی نژاد با دیدن مشکلات مملکت آنها خود را در این وضعیت نمی خواهند دخیل کنند و به خاطر پست و مقام دست به هرگونه مسائلی دامن بزنند.


عمر البشیر رئیس جمهور تحت تعقیب سودان


شرکت عمر البشیر رئیس جمهور تحت تعقیب سودان از سوی دیوان بین المللی لاهه در کنفرانس سران عرب در دوحه

رژیم تهران در لیست سیاه سانسورچی های اینترنت


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، یک سازمان مدافع آزادی بیان در آمریکا اعلام کرد که رژیم تهران یکی از بزرگترین سانسورچی های اینترنت در جهان است.

"خانه آزادی" با تهیه یک لیست سیاه از سانسورچی های اینترنت در جهان، رژیم تهران را بهمراه دو حکومت کمونیستی چین و کوبا بعنوان بزرگترین سرکوبگران آزادی بیان و سانسورچی اینترنت در جهان معرفی کرده است.

در گزارش خانه آزادی گفته شده رژیم تهران بطور فزایند ه ای دسترسی کاربران به اینترنت را در ایران محدود کرده و حقوق آنان را پایمال می کند.

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز در آخرین گزارش خود رژيم تهران را سردمدار سانسور و سرکوب اينترنت در خاورميانه اعلام کرد.

در گزارش اين سازمان آمده رژیم تهران در سال گذشته میلادی حدود پنج ميليون وبسايت را مسدود کرده است.