۱۳۸۸ فروردین ۱۱, سه‌شنبه

دادگاه عالي پاكستان حكم رد صلاحيت نواز شريف را تعليق كرد


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از فارس دادگاه عالي پاكستان امروز حكم رد صلاحيت "نواز شريف " رهبر حزب مسلم ليگ شاخه نواز و برادرش "شهباز شريف " سروزير ايالت پنجاب را تعليق كرد.
رخواست "نواز شريف " رهبر حزب مسلم‌ ليگ و برادرش شهباز شريف درباره رد صلاحيت صبح امروز در دادگاه عالي پاكستان بررسي شد.
در اين دادگاه تمامي اتهامات وارد شده به رهبر حزب مسلم ليگ (شاخه نواز) و برادرش "شهباز شريف " سر وزير ايالت پنجاب را به تعليق انداخت و بررسي صلاحيت آنها براي عضويت در مجلس پاكستان را در دستور كار قرار داد.
براساس اين گزارش، قاضي " تصدق جيلاني "به درخواست دولت مركزي پاكستان، بررسي حكم رد صلاحيت اين دادگاه را قبول كرد و اتهامات عليه هر دو برادران شريف را به تعليق انداخت.
قاضي جيلاني در جلسه امروز دادگاه گفت: تا بررسي كامل اتهامات مطرح شده عليه براداران شريف، حكم رد صلاحيت شهباز شريف برادر نواز شريف به تعليق در مي‌آيد.
پس از اعلام اين رأي، شهباز شريف به سمت سروزيري ايالت پنجاب بازگشت.
يك ماه پيش دادگاه عالي پاكستان با تأييد اتهامات مطرح شده عليه "نواز شريف " رهبر حزب مسلم ليگ شاخه نواز و "شهباز شريف " سر وزير ايالت پنجاب، صلاحيت آنها براي عضويت در مجلس را رد كرده بود.
اداره ملي مبارزه با فساد و رشوه‌گيري پاكستان موسوم به "نيب "، شريف و بستگان وي را به رشوه‌گيري و سوء استفاده از قدرت متهم كرده و خواستار محاكمه آنها شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: