۱۳۸۸ فروردین ۱۲, چهارشنبه

ای کاش هر روز مسابقه فوتبال ایران و عربستان بود


سنی نیوز :عصر روز یکشنبه هشتم فروردین ماه سال جاری تلویزیون جمهوری اسلامی مسابقه تیم های ملی فوتبال ایران ـ عربستان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقابی جنوبی را به مدت نود دقیقه به صورت مستقیم پخش کرد.بنده به هیچ عنوان قصد تحلیل این دیدار را ندارم و اصلا در مورد نتیجه بازی سخنی برای گفتن ندارم اما آنچه باعث خوشحالی من شد اینکه مدت یک و نیم ساعت تصاویر کسانی که سنی مذهب بودند(بازیکنان تیم ملی عربستان) تلویزیون کشورم نگاه می کردم!!!
البته این جور حوادث خیلی کم پیش می آید که در تلویزیون ایران سنی مذهبی ـ به استثناي اخبار ـ را ببینیم .
اهل سنت ایران که بیش از ۲۰ درصد جمعیت آن را تشکیل می دهند همواره حسرت داشتن برنامه ای هرچند مختصر برای تعلیم عقاید و احکام دینی شان در صدا و سیمای و رسانه ملی جمهوری اسلامی را می خورند. رسانه هایی که با پول بیت المال و سرمایه ملی خودشان اداره می شود اما تا کنون که ۳۰ سال از عمر جمهوری اسلامی می گذرد تا به حال حتی یک ساعت از برنامه های شبانه روزی این رسانه به اهل سنت اختصاص داده نشده است.

به هر حال برای اهل سنت در رسانه ملی که از پول خودشان اداره می شود داشتن یک برنامه آموزشی حق مسلم و غیر قابل انکار است.
آیا تا زمانی که جمهوری اسلامی شهروندان غیر مذهبی خود را از ابتدایی ترین حق و حقوشان محروم دارد می تواند ادعای عدالت خواهی و مهرورزی نماید؟ و دیگران را دعوت به رعایت حقوق شهروندی نماید؟!!
آیا جمهوری اسلامی می تواند بر این همه مظالمش سرپوش بگذارد؟
آیا جمهوری اسلامی می تواند دم از حقوق بشر بزند؟
آیا جمهوری اسلامی می تواند با ادعا پوچ و خالی جهانیان را بفریبد؟
و…

هیچ نظری موجود نیست: