۱۳۸۸ فروردین ۱۲, چهارشنبه

حمله به شورای ولایتی قندهار


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی مقامات در افغانستان می گویند در اثر دو حمله انتحاری و تیراندازی مردان مسلح به ساختمان شورای ولایتی قندهار، حداقل ده نفر کشته شده اند.

وزارت داخله (کشور) افغانستان با انتشار اعلامیه ای گفته است که هفت نفر از کشته شدگان این حملات غیرنظامیان و سه تن دیگر ماموران پلیس هستند.

این حملات قبل از ظهر امروز (چهارشنبه، دوازده حمل/فروردین) به ساختمان شورای ولایتی قندهار، در جنوب افغانستان انجام شد.

این حملات یک روز پس از آن صورت می گیرد که مقامات افغان گفتند در عملیات ارتش افغانستان و نیروهای خارجی در ولایت ارزگان، سی نفر از شورشیان مسلح کشته شده اند.

یک مقام محلی به بی بی سی گفت که در این حمله هفده شبه نظامی دیگر زخمی شدند و یک فرمانده طالبان نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

حمله گروهی

شاهدان عینی در شهر قندهار گفته اند که حمله کنندگان به ساختمان شورای ولایتی قندهار، لباس نظامی به تن داشتند و حملات خود را با یک انفجار انتحاری آغاز کردند.

در اعلامیه وزارت داخله افغانستان نیز آمده که به دنبال یک حمله انتحاری در نزدیکی در ورودی شورای ولایتی قندهار، سه مهاجم دیگر وارد محوطه شورای ولایتی شده و به تیراندازی پرداختند.

براساس این اعلامیه، نیروهای امنیتی در محوطه شورای ولایتی با افراد مهاجم درگیر شده و موفق شدند دو نفر از آنان را از پا درآورند، اما فرد سومی بمبهای را که به بدن خود بسته بود، منفجر کرد.

در اعلامیه وزارت داخله آمده است: "عکس العمل به موقع پلیس سبب شد تا این حمله به زودترین فرصت مهار شود و هیچ یک از اعضای شورای ولایتی در این حادثه آسیب ندیدند."

اعلامیه می افزاید: "پلیس قندهار ساختمان شورای ولایتی را محاصره کرده و اوضاع تحت کنترل پلیس است."

سازمان ملل متحد گفت که این حملات "گسترده" بود و به پنجره های ساختمان یک دفتر این سازمان که حدود چهارصد متر با شورای ولایتی قندهار فاصله دارد، آسیب رساند.

تا حالا هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است. اما حملات مشابه در افغانستان، پیش از این از سوی گروه طالبان به اجرا درآمده است.

این گروه در گذشته، بار وش مشابهی به ساختمان هتل سرینا را در کابل حمله کردند.

ماه گذشته در کابل نیز همزمان به چند ساختمان دولتی، از جمله وزارت عدلیه (دادگستری) با شیوه مشابهی حمله شد.

هیچ نظری موجود نیست: