۱۳۸۸ فروردین ۱۰, دوشنبه

حمله مسلحانه به مرکز آموزش پلیس در پاکستان


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی مردان مسلح با ورود به یک مرکز آموزش پلیس در پاکستان چندین نفر را کشته و زخمی کرده و تعدادی را به گروگان گرفته اند.

بامداد روز دوشنبه، 30 مارس (10 فروردین)، منابع پلیس شهر لاهور در پاکستان گزارش کردند که افراد مسلح ناشناس به یک مرکز آموزش پلیس در این شهر وارد شده و دانشجویان و ماموران حاضر در این مرکز را با نارنجک و اسلحه خودکار هدف قرار داده اند که در نتیجه آن، دست کم دوازده نفر کشته و بیش از پنجاه تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری ها، مردان مسلح پس از ورود به این مجتمع، تعدادی نارنجک را به میان افراد حاضر در محل پرتاب کردند و با اسلحه خودکار، آنان را به گلوله بستند.

کوتاه مدتی پس از آغاز تیراندازی، واحدهای زبده نظامی همراه با تعدادی نفربر زرهی به محل اعزام شدند و به مقابله با مهاجمان پرداختند و هلی کوپترهای ارتشی نیز جریان درگیری را زیر نظر دارند.

به گزارش شبکه های تلویزیونی محلی، محل درگیری در محاصره پلیس قرار گرفته و رفت و آمد خودروها در خیابان های اطراف آن متوقف شده است اما با گذشت ساعاتی از آغاز عملیات، تعدادی از مهاجمان همچنان در مجتمع آموزشی حضور دارند و به تبادل آتش با ماموران ادامه می دهند.

مهاجمان مسلح چندین نفر را نیز در داخل مرکز آموزشی به گروگان گرفته اند اما در تعداد گروگان ها و شرایط آنها گزارشی در دست نیست.

تصاویر تلویزیونی اجساد کشته شدگان و زخمی های حادثه را در اطراف میدان مشق این مرکز نشان داده اند.

در مورد چگونگی نفوذ مهاجمان به این محل گزارش دقیقی مخابره نشده اما از قول یکی از منابع محلی نقل شده که این افراد با استفاده از اونیفورم های پلیس توانستند وارد مرکز آموزشی شوند.

بیمارستان های لاهور برای پذیرش زخمی های این واقعه به حالت آماده باش در آمده اند.

مرکز آموزش پلیس لاهور در حومه شهر واقع است و گفته می شود که در زمان حمله، چند صد تن از دانشجویان، استادان و ماموران محافظ در محل حضور داشتند.

از تعداد مهاجمان و ارتباط سازمانی آنها تا کنون خبری ارسال نشده است.

این نخستین بار نیست که ماموران نظامی و انتظامی پاکستان هدف تهاجم افراد مسلح قرار می گیرند و به خصوص، در موارد متعدد، حمله افراد مسلح وابسته به گروه های تندرو اسلامگرا به نیروهای دولتی در مناطق شمال غرب پاکستان گزارش شده است.

حادثه حمله به مرکز آموزش پلیس لاهور چند هفته پس از حمله افراد مسلح به کاروان خودروهای حامل بازیکنان تیم کریکت سریلانکا در لاهور گزارش می شود که در روز 3 مارس روی داد.

در آن حمله، هشت پاکستانی، از جمله تعدادی از ماموران محافظ اتوبوس بازیکنان سریلانکایی، کشته و چندین نفر، از جمله شماری از اعضای این تیم زخمی شدند.

هیچ نظری موجود نیست: