۱۳۸۸ فروردین ۱۰, دوشنبه

"سربازان وطن" ميدان فوتبال تهران را به سبز پوشان سعودى باختند


العربیه :دبى - سعود الزاهد

در ديدار روز شنبه ى استاديوم صد هزار نفرى آزادى، بين تيمهاى فوتبال سعودى و ايران، سياست نقش پر رنگى داشت.

در اين رقابت نيمه نهايى جهت حضور در مونديال افريقاى جنوبى، تيم سعودى ميزبان خويش را در تهران شكست داد و اميد خود را براى رسيدن به مسابقات نهايى جام جهانى فوتبال بيشتر كرد.

با اين حال ظاهراً تعدادى از تماشاچيان و گردانندگان امور بيش از آنكه به "گرد بودن توپ" و جنبه ى دوستانه و مسالمت جويانه بودن مسابقات ورزشى بيانديشند، در فكر طرح دو عنوان "خليج فارس" و "سربازان وطن" بودند.

بيش از صد هزار نفر در استاديوم آزادى حضور داشتند، كه ناگاه با ورود سبزپوشان سعودى شعارى در بين آنان طنين انداخت كه حاكى از علاقه مندى به "جاودانه فارس ماندن خليج" بود علاوه بر اين، آنجا ميدان فوتبال بود، نه تعيين تكليف درياها.

خبرگزارى نيمه دولتى فارس در اين باره گزارش داد كه "هزاران نفر دهها بار چنين شعارهايى را سر دادند". آنان پلاكاردهايى را در اين زمينه با خود حمل كردند كه حتى بر روى يكى از آنها نوشته شده بود "سربازان وطن خدا نگهدارتان".

بالاى صفحه

كاسه كوزه ها بر سر على دايى شكسته شد

على دايى سرمربى فنى تيم ملى ايران كه در نهايت همه ى كاسه كوزه ها بر سر او شكسته شد پيش از مسابقه قول داده بود كه تيمش بر تيم سعودى غلبه خواهد كرد. با اين حال او گفته بود: "اگر هم به دور نهايى راه نيافتيم، پيروزى بر سعودى برايمان كافى است".

حضور احمدى نژاد رئيس جمهورى ايران كه بسيار كم سابقه بوده است، از سوى ناظران دليلى بر تمايل گردانندگان امور به سياسى كردن بازى تلقى شد و شعارها و پلاكارهايى كه "سربازان وطن" را به يارى خدا به رزم فرا مى خواند دليل ديگرى بر اين ارزيابى دانسته شد.

لازم به يادآورى است كه در پى شكست 2 بر 1 تيم ايران از تيم سعودى، فدراسيون فوتبال ايران، على دايى را از سرمربيگرى تيم ملى بركنار كرد.
ترجمه با تصرف از بخش عربی

هیچ نظری موجود نیست: