۱۳۸۸ فروردین ۲۲, شنبه

مجهز شدن طالبان به سلاح جدید ضد هوائی


به گزارش آژانس خبری تفتان رسانه های افغانستان گزارش دادند که فرمانده تفنگداران آمریکایی در افغانستان گفت: گروه شورشی طالبان که در حال جنگ با نیروهای دولتی و نظامیان خارجی در این کشور هستند، به سلاح های جدیدی دست یافته اند که این سلاح ها تهدیدی برای سرنگون کردن بالگردهای نیروهای خارجی در افغانستان است.

رسانه های افغانستان به نقل از «جیمز کانوی» گزارش دادند که با این حال آمریکا قصد دارد تعداد نیروهای خود را در افغانستان افزایش دهد.

وی اضافه کرد: برخی گزارش های اطلاعاتی حاکی است تهدیداتی که این نیروها با آن مواجه خواهند بود در حال افزایش است و طالبان به سلاح های جدید دست یافته اند.

کانوی در مورد تهدیدات جدید طالبان هشدار داد و بدون اشاره به منشا این سلاح گفت: به اعتقاد ما فعالیت های دشمنان در جنوب افغانستان افزایش یافته است. آنها می کوشند تا قبل از آمدن نیروهای جدید آمریکا، حملات چشمگیری را به اجرا بگذارند.

وی یادآور شد: گزارش های اطلاعاتی جدید نشان می دهد طالبان اینک احتمالا به سلاح های خودکار کالیبر سنگین دست یافته اند که تهدیدی برای سرنگون کردن بالگردهای نیروهای خارجی در افغانستان است.

ژنرال کانوی در این مورد با اعلام اینکه این جنگ ممکن است سال ها طول بکشد، گفت: با توجه به آنچه برای دست‌یابی به اهداف خود در افغانستان به آن نیاز داریم باید بگویم که اهداف ما در کوتاه مدت محقق نخواهد شد.

تفنگدارن آمریکایی در افغانستان تاکنون با خطر فزاینده‌ی مین های حاشیه جاده و عملیات انتحاری مواجه بودند.

رئيس كل دادگستری بلوچستان اشغالی از پيگيري سرنخ‌هاي كشف‌شده از هلاک کنندگان مبلغ شیعه گری درخاش خبر داد


به گزارش آژانس خبری تفتان رئيس كل دادگستري بلوچستان اشغالی با اشاره به اين‌كه هنوز هلاکت کنندگان ججت الشیطان عبادي، رئيس كانون مداحان و شاعران شیعی خاش بازداشت نشده‌اند، گفت: سرنخ‌هاي كشف شده از هلاک کنندگان در حال پیگیری است.



ابراهيم حمیدی در تشريح آخرين اقدامات صورت گرفته در اين پرونده اظهار كرد: يكسري اقدامات براي شناسايي عوامل اصلي و اوليه انجام شده است.



وی افزود: سرنخ‌هاي به دست آمده در حال پيگيري است و تاكنون موفق به بازداشت هلاک کنندگان حجت الشیطان عبادي نشده‌ايم اما كارهاي اطلاعاتي خوبي انجام شده كه در آينده به نتيجه مي‌رسد.


تحقیقات رژیم ادامه دارد و یقینا جوانان بی طرفی دستگیر شده و اعدام می شوند همانگونه که در گذشته رژیم در راستای پوشیدن ضعفش در مقابله با مبارزان افراد بی طرف را دستگیر و تحت شکنجه قرار داده تا اینکه به جرمهای ناکرده اعتراف نمایند و پس از نشان دادن اعترافات ساختگی آنان را اعدام کرده اند.

حجت الشیطان عبادی از مبلغان متعصب شیعه گری در خاش بود که شانزدهم فروردین توسط دو موتور سوار مسلح در شهرستان خاش گلوله باران و به هلاکت رسید.

گزارشها از خاش حکایت از این دارد که مردم بارها به این اخوند هشدار داده اند که از تبلیغ شیعه گری دست بردارد اما این حجت الشیطان به فعالیتهای شیطانی خود ادامه داد و در نتیجه به هلاکت رسید.



عکس روز، نظامیان کره ای در حال ادای نماز



اعتراف نصرالله به بازداشت اعضای حزب الله در مصر


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، حسن نصرالله سرکرده گروه تروریستی حزب الله لبنان به دستگیری یک عضو ارشد این گروه در مصر اعتراف کرد، اما مدعی شد که فعالیت این فرد در مصر برای کمک به فلسطینیان غزه بوده است .

سرکرده تروریستهای لبنان گفت ما می پذیریم که سامی شهاب شهروند لبنانی که در مصر بازداشت شد، عضو حزب الله است، اما فعالیت وی در مصر لجستیکی و کمک به مقاومت در غزه بوده است.

نصرالله گفت حزب الله هیچ قصدی برای ضربه زدن به مقامات یا نظام مصر یا منافع این کشور ندارد.

این در حالیست که مقامات مصر اعلام کردند هدف اعضای دستگیرشده حزب الله لبنان در مصر، ترور مقامات این کشور و ایجاد ناآرامی و آشوب در مصر بوده است.

گزارش هفته: یک هفته با نقض حقوق‌بشر

فعالان حقوق بشر در ایران

هفته ی سوم فروردین ماه 1388 را نیز با نقض گسترده ی حقوق بشر سپری کردیم. این هفته در حالی آغاز شد و پایان یافت، که هنوز 9 دانش‌جوی امیرکبیر هم‌چنان در بی‌خبری مطلق در زندان به سر می‌برند و هیچ‌کدام از مسئولین زندان اوین و مسئولان قضایی در مورد مرگ امیدرضا میرصیافی وبلاگ‌نویس و امیرحسین حشمت‌ساران پاسخی نداده‌اند.

در پانزدهم فروردین ماه پنج عضو کمپین یک میلیون امضا به دادگاه احضار شدند. نفیسه آزاد، پرستو اللهیاری، ناهید کشاورز، سارا ایمانیان و محبوبه حسین زاده بنا بر احضاریه های کتبی که دریافت کرده اند در فروردین ماه جاری باید به دادگاه انقلاب مراجعه کنند. در دیگر خبر بهروز رحیمی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط و با یک حزب کردی توسط دادگاه انقلاب سنندج به یک سال حبس محکوم شد. در همین روز عباس جلیلیان با قرار وثیقه‌ی 100 میلیون تومانی از زندان آزاد شد، تا روز 17 فروردین ماه در دادگاه حاضر باشد. یک فعال کرد نیز به نام “امیر رضا اردلان” ساکن شهرضای اصفهان از سه هفته پیش ناپدید شده و پیگیری های خانواده برای کسب اطلاع از سرنوشت وی تا کنونه به نتیجه‌یی نرسیده است. 15

فروردین ماه مصادف با روز جهانی «مین» بود که «کانون مدافعان حقوق بشر» در اطلاعیه‌یی توجه دولت به مواردی چون «ضرورت تسریع در پاکسازی مین»، «الحاق به کنوانسیون بین المللی اوتاوا مبنی بر عدم استفاده مجدد از مین» و «رسیدگی به وضعیت بازماندگان» خواستار شد. به گفته‌ي اقبال محمدی؛ نماینده مریوان و سروآباد در مجلس استان‌های غربی کشور هر ساله در حدود دویست نفر قربانی انفجار مین می‌شوند.

در شانزدهم فروردین ماه مادر و خواهر زندانی سیاسی محمد نیک بخت هنگام مراجعه به زندان جهت ملاقات با عزیزشان دستگیر و به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند. دو نفر از روحانیون اهل سنت به نام مولوی خلیل الله زارعی و حافظ صلاح الدین سیدی، در زاهدان اعدام شدند. این دو نفر به خاطر نگه‌داری اسلحه غیرمجاز و تلاش برای مقابله با حكومت جمهوری اسلامی به اعدام محكوم شده بودند. یک فعال حقوق بشر کرد اهل شهرستان سقز به نام محی الدین آزادی توسط نیرو های امنیتی در شهرستان سنندج بازداشت شده است. اتهامات وی هنوز مشخص نیست و به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

در خبر دیگر در این روز 10 فعال جنبش زنان که در عید نوروز به خاطر «دیدار نوروزی» بازداشت شده بودند، به دادگاه رفتند. فرخنده احتسابیان، شهلا فروزانفر، بهارا بهروان، لیلا نظری، دلارام علی، ثریا یوسفی، علی عبدی، محمد شوراب، آرش نصیری اقبالی و امیر رشیدی، ۱۰ فعال جنبش زنان نهم فروردین پس از سپری کردن سه روز زندان، با قرار کفالت آزاد شده بودند.

بحران مالی و اقتصادی زمینه‌ساز اخراج ده‌ها روزنامه‌نگار از محل کارشان بود. فرهنگ آشتی، خورشید، اعتماد ملی، سرمایه و همشهری عصر از جمله روزنامه‌هایی هستند که بسیاری از خبرنگاران‌شان یا اخراج شده‌اند یا مجبور به استعفا. در همین روز حکم 3 سال زندان محمد احسانی از متهمان پرونده‌ی موسم به براندازی نرم در دادگاه تجدید نظر تایید شد. سلمان یزدان پناه دانش‌جوی ارشد روابط بین الملل دانشگاه تهران و از فعالین حقوق بشر از سوی شعبه سوم بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب احضار شد.


دوشنبه هفدهم فروردین ماه نیز را با نقض حقوق‌بشر سپری کردیم. علی‌رضا فیروزی از اعضای مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران توسط دادستانی زنجان بازداشت شد. وی ابه خاطر پرونده‌ی دانش‌گاه زنجان بازداشت و بلافاصله در طی روزهای بعد محاکمه شد. ترور مسئول مدارس «قدس رستگاران» شهرستان خاش به ضرب گلوله چند فرد مسلح ناشناس نیز از دیگر خبرهای روز بود. افراد مسلح و ناشناس «حجت‌الاسلام عبادی» را مقابل خانواده‌اش به ضرب گلوله ترور کردند. در این روز حکم 9 سال زندان کامیار و آرش اعلایی در دادگاه تجدیدنظر تایید و به آنان ابلاغ شد. دلارا دارابی دختر نقاشی که به دلیل اقرار به قتل در هفده سالگی، بیش از پنج سال را در زندان رشت گذرانده ‏است، با داشتن استیذان و پایان گرفتن مراحل قانونی پرونده‌اش، در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارد. ‏

در خبر دیگر در این روز ذاکریان که قرار بود در تاریخ ۵ فروردین ماه برای شرکت در همایش «عدالت انتقالی در سرزمین‌های اشغالی در مورد مسائل فلسطین» به شهر فلورانس سفر کند، ممنوع الخروج شد. این همایش به پیش‌نهاد خود وی به دانش‌گاه اتحادیه اروپا تشکیل شده بود و قرار بوده وی مجری این مراسم باشد. در خبر آخر در این روز سه تن از کارگران شکرت مخابرات شرهستان سقز از کار اخراج شدند.

هجدهم فروردین ماه با تایید حکم سیلیویا هارتونیان یک یاز چهار متهم پرونده‌ی براندازی نرم آغاز شد. در این روز 6 دانش‌جوی دانش گاه تربیت معلم تهران به کمیته‌ی انضباطی احضار شدند. مهران عباس زاده، امین شجاع، محمد قدس، حمزه جوانمرد، فاطمه حیدری و تکتم نقدی دانش جویان احضار شده به کمیته انظباطی هستند. دادگاه علی‌رضا فیروزی و دیگر متهمان دانش‌گاه زنجان نیز در این‌ روز برگزار شد. در دیگر خبر سلمان یزدان پناه که در چند روز گذشته به دادگاه انقلاب احضار شده بود پس از مراجعه به شعبه سوم بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب از سوی بازپرس این شعبه متهم به برهم زدن امنیت شهر تهران در سال ۸۶ شد. کارگران اخراجی کارخانه نوشابه‌سازی ساسان نیز در اعتراض به اخراج‌شان در مقابل این کارخانه تجمع اعتراضی کردند. خبرهایی در این روز مبنی بر لغو حکم هیوا بوتیمار روزنامه‌نگار زندانی منتشر شد که وکیل وی از عدم ابلاغ چنین حکمی خبر داده است.

محبوبه کرمی از اعضای مجموعه فعالن حقوق‌بشر در ایران و کمپین یک میلیون امضا بعد از 13 روز از زندان آزاد شد. در موردی عجیب خانم خدیجه نبوی همسر زندانی سیاسی سید ظهور نبوی روز چهارشنبه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد. کارگران اخراجی شرکت لوله سازی اهواز که 2000 تن هستند در این رو مقابل در این کارخانه دست به تجمع زدند. د راین روز اتحاديه آزاد کارگران ايران با انتشار بيانيه ‌یی، خوستار آزادی فوری و بدون قيد و شرط رئيس سنديکای کارگران شرکت نيشکر هفت تپه شد که يک ماه پيش بازداشت شده است. اتحاديه آزاد کارگران ايران با اشاره به افزايش فشارها بر فعالان کارگری در ايران، به ويژه بر اعضای سنديکای کارگران شرکت نيشکر هفت تپه، خواستار آزادی فوری و بی قيد و شرط علی نجاتی، رئيس اين تشکل غير دولتی کارگری و ساير فعالان کارگری از زندان شد. صبح این روز نیز کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دست از کار کشیدند و جلوی در اصلی مدیریت کارخانه تجمع کردند.

علی حسین نژاد از فعالین آذربایجان که در پانزدهم فرودین ماه بازداشت شده بود، برای اجرای حکم هشت ماه حبس به زندان ماکو فرستاده شد. مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران نیز با انتشار بیانه‌یی خواستار آزادی 9 دانش جویی امیرکبیر، محمد پورعبدالله، علی‌رضا فیروزی ، شبنم مددزاده و دیگر دانش جویان درببند شد.

نوزدهم فروردین ماه قاضی حداد از تفهیم اتهام «جاسوسی» به رکسانا صابری خبرنگار ایرانی ـ آمریکایی خبر داد. به گفته قاضی حداد، رکسانا صابری همه‌ی اتهامات را پذيرفته است! خدیجه مقدم از اعضای کمپین یک میلیون امضا در این روز با تودیع وثیقه‌ی 20 میلیونی بعد از 14 روز از زندان آزاد شد. در خبری دیگر طي نامه رسمي هيات نظارت بر تشكل‌هاي اسلامي دانش‌گاه شهركرد فعاليت‌هاي انجمن اسلامی به مدت نامعلومي تعليق شد. پرونده کاوه رضایی که چندی پیش توسط ماموران وزارت اطلاعات شهرستان هشتگرد دستگیر و به وزرات اطلاعات همدان انتقال داده شده بود، به شعبه ۴ دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان هشتگرد منتقل شد.

بیستم فرودین ماه با نامه‌ی بهروز جاوید تهرانی از زندان رجایی‌شهر همراه شد که در آن از مردم ایران به خاطر سال‌ها در زندان بودن کمک می‌طلبید. در این روز دبير اجرايي خانه کارگر تبريز از اخراج صدها تن از کارگران برخی کارخانجات در تبریز سخن گفت. کريم صادق زاده گفت: در آستانه هفته کارگر، شرکت آهنگري تراکتورسازي ۱۷۰ نفر، کبريت‌سازي تبريز ۷۵ نفر، مجتمع صنعتي شمال غرب ۱۱۵ نفر، شرکت نقش جهان ۵۰ نفر و چند واحد توليدي ديگر تعدادي از کارگران خويش را اخراج کرده اند. پنج شهروند کرد مهابادی نیز به نام های هيوا پورمند، عبدالوهاب فتاحی، قادر قنده، فايق روراست و حسين بنگين پور که حدود ۶۰ روز پيش توسط نيروهای امنيتی بازداشت و زندانی شدند، همچنان بلاتکليف در زندان مهاباد بسر می‌برند.

بیست و یکم فروردین ماه، آخرین روز هفته‌ی سوم با خبر اعدام سه متهم بمب‌گذاری در شیراز آغاز شد . آنان در حضور خانواده قربانیان این بمب گذاری اعدام شدند. دادگاه سه متهم را در مورد اتهام هایی چون " نگه‌داری اسلحه، محاربه و افساد فی الارض از طریق عضویت در انجمن پادشاهی ایران، و اقدام برای براندازی حکومت اسلامی و ساختن بمب" مجرم شناخته و به اعدام محکوم کرده بود. در این روز «سازمان گزارش‌گران بدون مرز» به اشاره به اتهام جاسوسی رکسانا صابری طی بیانیه‌یی اعلام کرد «جمهوری اسلامی اطلاع رسانی را "جاسوسی" می داند». بنا به بیانیه گزارشگران بدون مرز، مرگ امیدرضا میرصیافی در زندان اوین، «دلیلی جدی برای نگرانی فزاینده از وضعیت بازداشت روزنامه نگاران زندانی است.» این سازمان با نام بردن از روزنامه نگاران و وب نگاران زندانی در ایران، مانند محمد صدیق کبودوند، محمد حسن فلاحیه زاده، مسعود کردپور، مجتبی لطفی، کاوه جوانمرد، بهمن توتونچی، عدنان حسن پور، حسین درخشان و اسماعیل جعفری، بار دیگر ایران را بزرگ ترین زندان روزنامه نگاران در خاورمیانه توصیف می کند.

در این روز بعد از ۵۰ روز از بازداشت شبنم مددزاده دانش‌جوی دانش‌گاه تربیت معلم تهران و برادر وی ، این دو نفر با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کردند. پدر آن‌ها در مورد تماس آنان گفته: « فرزندانم گفته اند که تا ۱۵ اردیبهشت هیچ مراجعه‌یی به دادگاه نکنم. این در حالی است که پیش از این در مراجعه به دادگاه به کرات مسئولین پرونده وعده داده بودند که تا روز ۲۰ فروردین پاسخ مشخصی در رابطه با وضعیت فرزندم به من خواهند داد.» در خبر دیگر دادگاه انقلاب شهر مهاباد، دانش جوی كرد فایق روراست را به یك سال حبس تعزیری و 2 سال حبس به صورت تعلیقی محكوم كرد. و در خبر آخر سه شهروند بوكانی به نام های انور چوكلی اهل روستای داشبند از توابع بوكان و فرهاد و افشین وفایی اهل روستای عباس اباد، به اتهام همكاری با یكی از احزاب اپوزسیون فعال در كردستان به حبس تعزیری محكوم شدند. دادگاه انقلاب مهاباد مدت حبس چوكلی را دو سال تعیین و دو تن دیگر را هر كدام به 6 ماه زندان محكوم كرده است.

مجلس به صورت جدي پيگير وضعيت ديپلمات ربوده شده در پاكستان است


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از فارس حسين نقوي گفت: مجلس و دستگاه سياست خارجي به صورت جدي، پيگير وضعيت ديپلمات ربوده شده در پاكستان است.
نقوی در مورد گروگان گرفته شدن دیپلمات ایرانی در شهر پشاور پاکستان که چندین ماه از ان می گذرد اظهار داشت: گروگانگيري ديپلمات ما در پاكستان، حادثه‌اي سخت براي دستگاه ديپلماسي كشور بود.
نقوی وي افزود: براي ايران اين موضوع سخت است و دولت پاكستان بايد به هر نحو ممكن امنيت و مصونيت ديپلمات‌هاي ما را حفظ كند.
تفتان:طبق گزارشها دیپلمات ایران در اصل به جای انجام وظیفه دیپلماسی مشغول تبلیغ مذهب شیعه در شهر پشاور سنی نشین بوده است و به احتمال زیاد توسط مردم ربوده شده است تا رژیم را متوجه فعالیتهای غیر قانون فرستادگانش نمایند.
در حقیقت تمامی سیستم دیپلماسی ایران در خارج وظیفه ای جز تبیلغ شیعه گری ندارند و در همین راستا چندی پیش مراکش تمامی روابط دیپلماسی با ایران را قطع کرد و سفیر ایران را از کشور خارج نمود.

واکنش پلیس ایران به اظهارات موسوی درباره طرح امنیت اجتماعی


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی یک مقام نیروی انتظامی در ایران به 'برخی اظهارنظر ها درباره توقف اجرای طرح امنیت اجتماعی' واکنش نشان داده است. میرحسین موسوی اخیرا گفته بود در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری، گشت های مبارزه با بدحجابی را جمع می کند.

مهدی محمدی فرد، معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی به خبرگزاری فارس گفته است: "اگر دستگاه های فرهنگی در انجام وظایف خود کوتاهی کنند، پلیس منتظر نمی ماند تا آنها همچنان نسخه نویسی کنند و معدودی اراذل و اوباش و هنجارشکن امنیت مردم را سلب کنند".

میرحسین موسوی که قصد خود را برای نامزدی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرده است، اخیرا در یک نشست خبری گفته بود که طرح امنیت اجتماعی را "تأمین کننده اهداف نظام" نمی داند.

او حتی این احتمال را مطرح کرد که بخشی از برخوردهایی که به طور "آمرانه و خشن" صورت می گیرد با "سوءنیت" همراه باشد.

آقای موسوی گفت: "به همین دلیل، بنده [در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری] بلافاصله مسئله امنیت اجتماعی و این گشت ها را جمع خواهم کرد".

اما معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی ایران می گوید: "طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طرحی فراگیر است که برخورد با بد حجابی بخشی از آن است و بخش عمده آن برخورد با اراذل و اوباش و سوداگران مرگ (قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر) است".


او تأکید کرده که اجرای این طرح ادامه خواهد یافت.

اظهارات آقای موسوی در باره جمع کردن گشت های پلیس که به "گشت ارشاد" معروف است، ابهاماتی را برای چهره های اصلاح طلب نیز به وجود آورده بود.

محمدعلی ابطحی، معاون پیشین محمد خاتمی و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، از جمله کسانی بود که پرسشی را در مورد گفته های آقای موسوی مطرح کرد.

آقای ابطحی که به عنوان مشاور فرهنگی به ستاد انتخاباتی مهدی کروبی پیوسته است، در وبلاگش نوشت: "از آقایان مهندس موسوی و کروبی انتظار می رود چیزی را وعده دهند که بتوانند اجرا کنند. من نمی دانم رئیس جمهور با چه مکانیزمی می تواند جلو تصمیم نیروی انتظامی را که در اختیارش نیست بگیرد".

عبدالله رمضان زاده، قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت نیز با تأکید بر اینکه نامزدهای اصلاح طلب نباید انتظارات جامعه را بالا ببرند، گفت: "من هنوز نتوانسته ام شعار میرحسین موسوی مبنی بر جمع کردن گشت های ارشاد را هضم کنم. این شعار البته خواست جامعه است و باید انجام شود اما تحقق این شعار فراتر از اختیارات ریاست جمهوری است".

کلیپی جالب از دعوای زنان نماینده در پارلمان تایوان


خطاب به بلوچستان مظلوم مینویسم


کوههای سر به فلک کشیده ات در پس خاموشی خود دردها دارند، تو جز درد از دست دادن فرزندانت اعم از زن،کودک،پیر و جوان چیز دیگری به خود ندیده ای، در مقابل فرزندان د لاورت هرگز در بر ابر ظالمان و خون آشامانی که با تسلط بر خاک پاکت همواره سعی بر حکمرانی بر تو را داشته اند، آرام ننشسته اند آنها با کمترین امکانات در مقابل ظالم ترین و مستبد ترین حکومت ها ایستاده اند این مبارزات و وطن دوستی آنها باعث شده تا حکومتهای استبدادی هرگز نتوانند نام پاک و زیبای تو را که فقط زیبنده توست را از تو بگیرند.
اما امروز:
ناله کوهایت مرا به حرکتی برای خنثی نمودن توطئه های دشمنان کوردل و بی ر حمت وامیدارد،
مقاومت فرزندان پیشین تو در بر ابر زورگویان هر ز مان درسی آموزنده برای نسل کنونی و آینده توست امروز فرزندان تو به امید آزادی تو از چنگال قاجاریان و صفویان دیروز که امروز با لباسی متفاوت
به قصد از بین بردن فرزندانت پا به خاکت گذاشته اند به فکر چاره جویی بر ای نجات تو و برادران و خواهران خود افتاده اند.

نخستین راه بر ای مبارزه با دشمنان تو بیداری فرزندان خفته توست که از داشتن نعمت بزرگی چون تو بی اطلاع هستند، بیداری آنان سبب پی بردن به ظلمهایی که در حق تو و آنها شده است، خواهد شد، تو از د اشتن تریبونی که بشود با آن تو را به جهان شناساند محروم هستی، امیدواریم بیداری فرزندان تو روزی به حدی برسد که آنها بتوانند علاوه بر مبارزه با دشمنانت در جهت شناساندن تو به دنیای خارج دست به کار شوند.

امید برای آزادی تو روز به روز در فرزندانت زنده میشود و این همان نخستین و مهمترین گامیست که باید برای آزادی تو برداشته شود تلاشهای گسترده ای هم از سوی حکام ستمگر و مستبد تو، برای جلوگیری از بیداری روز افزون فرزندان بلوچ تو میشود که هوشیاری بلوچهای ساکن در تو را میطلبد.

بلوچ گپ

گفتگوی خبرنگار دووربـــين نـــيــوز با سخنگوی جندالله ، جنبش مقاومت مردمی ایران


دووربـــين نـــيــوز :

استاد کمال ناروئی : فرزندان ایمان و حماسه در جنبش با تعداد قلیل و اسلحه اندک رژیم را تاکنون شکست داده اند و مردم بدانند کسانی که برای نصرت دین و مسلمانان قیام می کنند نصرت الهی با آنان خواهد بود دیگر وقت قیام اهلسنت فرا رسیده است و باید بپا خیزند و با خون خود تاریخ خود را بنگارند و اگر قیام ننمایند و سکوت کنند باید خود نظاره گر زوال و تباهی و ذلت خود باشند.
این سنت الهی است و الله تعالی می فرماید :ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم فرزندان اهلسنت باید ثابت کنند که واقعا فرزندان عمر و علی و سعد و ابوعبیده و مثنی و خالد هستند و صحابه گونه به میدان بیایند تاریخی جدید رقم زنند.
اعلام می کنیم جنبش با تمام وجود از مردم اهلسنت کرد حمایت می کند و برای تربیت و آموزش جوانان کرد اعلام آمادگی می کند و جنبش در تلاش است شاخه جنبش جندالله را در کردستان فعال نماید و دوستان کرد در حال آموزش و تربیت هستند و به موقع شاخه کردستان جنبش اعلام موجودیت خواهد کرد.

ادامه مطلب

فیلتر شکن جدید

http://slope.mx-ro.com
http://securesurf.co.cc
http://www.cd12.info
http://securesurfin.info
http://www.cd11.info
http://badgerproxy.info
http://surfmyspace.co.cc
http://twitt3r.info
http://tunn3l.info
http://freshconnect.info
http://breakthatwall.info
http://www.r7k.info
http://apeproxy.info
http://siteunblocker.co.cc
http://amberproxy.info
http://bestbypassweb.info
http://proxify.co.cc
http://www.fun4all.info
http://www.freeall1.info
http://www.freeall2.info
http://www.freeall3.info
http://proxicator.com
http://edufilter.info
http://firebreaker.info
http://goofoffsite.info
http://cantspellit.info
http://securesocialproxy.info
http://wheresmycloak.co.uk
http://sneakmein.co.uk
http://mysp4ce.co.uk
http://hidemyface.co.uk
http://fuckthefilters.co.uk

ادامه مطلب


ف ي ل ت ر, ف ي ل ت ر ش ك ن, ف ي ل ت ر شكن, فيلي, فيلي شكن, فيلتر, فيلتر شكن, فيلترشكن, فیل تر, فیل تر شکن, فیلترینگ, فیلترشکن, قوي, پ ر و ك س ي, پروكسي, آنتي فيلتر, جدید, سايت فيلتر شكن, ش ك ن, شكن, ضد فيلتر, ضدفيلتر

بلوچستان و علل ویرانی آن


خاطرات ابوعمار

یکی از دلایل محرومیت و ویرانی بلوچستان ظلم و جور حکام بوده است . در روزگار گذشته حکام ایرانی مستقر در شمال بلوچستان هر از چندگاهی به طمع گرفتن غنایم به طرف بلوچستان لشکر کشی می نموده اند وقتی ان لشکر وارد بلوچستان می شده بدون کوچکترین ترحمی هر کسی را می یافته اند می کشته اند یا اسیر می نموده اند قناتها و کشاورزی ها را نابود می کردند و اموال و دامها را به غنیمت می بردند. به همین علت بسیاری از مردم بلوجستان که از ظلم و تعدی به تنگ امده بودند دل از وطن و سرزمین خویش بریده و راه هجرت را در پیش گرفته اند . طوری که امروزه تعداد زیادی از مردم بلوچستان در کشورهای مختلف دنیا حتی کشورهای آفریقایی مثل آفریقای جنوبی تانرانیا و دیگر کشورها زندگی می کنند. یک نمونه از این ظلمها را در ذیل ملاحظه فرمایید:

برگی سیاه از تاریخ

گوشه ای از ظلم و جور حکام

" در زمان محمدشاه قاجار حبیب الله خان شاهسون فرمانده توپخانه به اتفاق شاهرخ خان ظهیر الدوله که مامور جنگ و دستگیری آقاخان محلاتی بودند (آقا خان محلاتی داماد فتحعلی شاه بود که سر به شورش برداشته بود) و چون آقاخان به هندوستان رفته بود آنها فکر می کردند بلوچها به او پناه داده او را مخفی نگاه می دارند ، به این لحاظ ، قلعه بمپور را به تصرف در آورده و سردار محمود خان را کشتند و عده ای زن و مرد و کودک زخمی شده بودند و چون نمی توانستند آنها را معالجه کنند و از طرفی آذوقه بحدکافی نبود تمامی زخمیها را کشتند و بقیه که سالم بودند و بیشتر آنان زن و دختر بودند همه را اسیر کردند و به سربازان بخشیدند .

سربازان که هر کدام یکی دو تا بلکه بیشتر اسیر گرفته بودند ، در مراجعت از بلوچستان آنها را فروختند . و به اینصورت گروهی از مردان زحمت کش و نجیب و عده ای زن و دختر عفیف و سخت کوش از محل زندگانی خود آواره شده به عنوان کنیز و غلام به شهرهای شمالی از جمله آذربایجان ، اراک ، زنجان ، قزوین و تهران برده یا فروخته شدند . "

" در این ماجراها اتفاق جالبی رخ داد که مناسبت دارد تذکر دهم . در بین زنها و دختران اسیر ، تازه عروسی بود که خطبه عقد او جاری شده بود اما عروسی و حجله او برگزار نشده بود و قرار بود داماد از مسافرت بیاید و حجله کنان برقرار شود . حبیب الله خان موقعی که اهالی قلعه را اسیر می کند این تازه عروس جزو اسیران ، قسمت یکی از سربازان می شود اما پدر عروس که پیرمردی 50 ساله بوده دنبال سربازان به تهران می اید و ماجرای عروس برای یک نفر که همراه سربازان بوده شرح می دهد.

آن فرد می گوید : شاه از عملیات و ظلمهای حبیب الله خان عصبانی و ناراحت شده و خیال دارد او را زندان کند ... در حال حاضر (حبیب الله خان ) خیال زن گرفتن دارد . آن شخص به این بلوچ خانه حبیب الله خان را نشان می دهد و می گوید : به نزد او برو شاید دخترت را پیدا کرده به تو برگرداند. پیر مرد با زحمت زیاد نزد حبیب الله خان رفته وقتی به حضور او می رسد ، در همان موقع حبیب الله خان با چند نفر مستخدمین مشغول چیدن و مرتب نمودن ایوان شاهانه و پر از نقش و نگار بوده که شب عیش و عروسی خود را در همان ایوان بزرگ برقرار سازد.

پیرمرد بلوچ چون حبیب الله خان را می بیند بعد از دست بوس عرض می کند : دختری داشتم عقد بسته بود که می بایست عروسی کند که جزء زنها به اسیری گرفته شده . محض رضای خدا و به جان هر کس دوست دارید دختر مرا به من برگردانید.

حبیب الله خان جواب می دهد: دختر تو هم سهم یکی از سربازان شده آن هم آنرا فروخته و این عمل غیر ممکن است.

پیرمرد بلوچ به التماس درخواست دخترش را می خواهد . حبیب الله خان عصبانی شده او را با زدن چند سیلی و لگد از خانه بیرون می کند.

پیر مرد مایوس و حیران در شهر غربت نمی داند چه کند. از آنطرف حبیب الله خان شب بعد در ایوان زرنگار که بیشتر اعیان و دوستانی که دعوت داشتند و خود حبیب الله خان لباسهای مرتب و شیک پوشیده و با شادی و خوشحالی انتظار لحظه دست به دست دادن و تشریفات دیگر (ازدوج) را داشتند ناگهان بر زمین افتاد و چون طبیب آوردند ، مرده بود. این داستان ساختگی نیست بلکه وقایع نگاران زمان قاجاریه یادداشت نموده اند. و این پیش آمد ثمره ظلمها و آه سرد و نفرین مظلومان است.

تاریخ بلوچستان نوشته : محمود همت چاپ 1370 ص ۹۷

۱۳۸۸ فروردین ۲۱, جمعه

جوانان غیور بلوچستان



پرت گوئیها استاندار بر بلوچستان اشغالی


به گزارش آژانس خبری تفتان استاندار رژیم ایران بر بلوچستان اشغالی در جلسه شوراي اداري استان كه در شهرستان تازه تاسيس هيرمند(به لطف دولت روستاهای زابل شهر می شوند و شهرهای بلوچستان روستا ) برگزار گرديد به دروغ پراکنی پرداخت و ضمن اظهار نگرانی نسبت به عدم شرکت مردم در انتصابات ریاست جمهوری ایران گفت :در سال 88 يك اتفاق بسيار بزرگ در كشور خواهد افتاد و آن انتخابات رياست جمهوريست كه اميدواريم با تلاش همه ي مديران و دست اندركاران اين امر حضور حداكثري مردم را به دنبال داشته باشد و اميدواريم مردم قدرشناس بلوچستان همچون گذشته با حضور حداكثري خود در پاي صندوقهاي راي ما را ياري نمايند.
آقای آزاد چنان سخن می گویند که گویا در بلوچستان نیستند و از قدر و خدمت دولت می گویند !!!!!کدام قدر و کدام خدمت ؟! مردم بلوچ و اهلسنت جز جنایت چیزی از نظام کثیف ولایت فقیه ندیدند و مشارکتهای گذشته در انتخاباتها اشتباه چیزی دیگر نمی تواند باشد.
اما امروز جوانان به شعور سیاسی و دینی دست یافته اند و حقائق را درک کرده اند و دیده اند که متجاوزان اشغالگر چگونه این سرزمین را مورد چپاول قرار داده و چونه مردمان این سرزمین را از حقوق اساسی و بنیادینشان محروم کرده اند.

محمدعلی آزاد در بخشی دیگر از پرتگوئیهایش هویت طلبی و حق طلبی جوانان بلوچ را به دشمنان خیالی که سفرای رژیم ولایت فقیه هر روز سر میز مذاکره هستند نسبت داد و گفت :
دشمن الان به سمت اختلافات قومي و فبيله اي رفته و در اين جهت سرمايه گذاري بسياري مي كند.
آقای استاندار این دشمن نیست بلکه جنایات ضد بشری شماست که جوانان را به سوی هویت طلبی و حق طلبی سوق داده است و شما اجازه دارید آن را به هر واژه ای تعبیر کنید ولی این ملت دیگر سکوت نخواهد و تا بیرون راندن شما اشغالگران کافر به راهش ادامه خواهد داد.

محکومین پرونده انفجار در حسینیه شیراز اعدام شدند


خبرگزاري حکومتی فارس: دادستان شيراز گفت صبح امروز سه عامل اصلي بمب‌گذاري شيراز به نام‌هاي محسن اسلاميان، علي‌اصغر پشتر و روزبه يحيي‌زاده اعدام شدند.

جابر بانشي گفت عملیات بمبگذاری شیراز از آمريكا هدايت مي‌شد.

وی افزود پس از دستگيري افراد و انجام كارهاي اطلاعاتي سه عامل اصلي بمب‌گذاري شيراز به اتهام محاربه، افساد في‌الارض از طريق عضويت و فعاليت در گروهك محارب و ضد نظام اسلامي و انجمن پادشاهي ايران با علم و اطلاع از موضع اين گروه‌ها و تلاش براي براندازي نظام، تهيه مهمات و مشاركت در اقدام تروريستي حسينه شيراز به اعدام محكوم شدند كه حكم مذكور صبح امروز به اجرا درآمد.


عدم رعایت ضوابط دادرسی عادلانه

عبدالفتاح سلطانی از وکلای کانون مدافع حقوق بشر در باره حکم اعدام این سه متهم اظهار داشت من ضمن قبول وکالت آقای یحیی زاده اجازه ملاقات با موکل ام و تنظیم وکالت نامه را نیافتم و علی رغم مراجعات مکرر به شعبه اول دیوان عالی کشور و شعبه 36 تجدید نظر متاسفانه امکان دفاع از آقای یحیی زاده در مرحله تجدید نظر فراهم نشد.


عبدالفتاح سلطانی گفت صرف نظر از صحت و سقم اتهامات وارده آنچه که در این پرونده حائز اهمیت است عدم رعایت ضوابط دادرسی عادلانه در رسیدگی به این پرونده است.

آماده شدن حزب الله برای حمله به سنی ها در لبنان


روزنامه کویتی السياسه نوشت گروه حزب الله لبنان پيروزي نامزدهاي طرفدار دولت در جنوب اين کشور را چالش بزرگ خود مي داند.
اين روزنامه به نقل از منابع پارلماني لبنان نوشت رهبران حزب الله و گروه امل تلاش مي کنند تا مانع پيروزي نامزدهاي جناح چهارده مارس (طرفدار دولت) در انتخابات پارلماني در شهر صيدا در جنوب این کشور شوند زيرا پيروزي آنها در اين انتخابات را به معناي پيروزي طرح آمريکا- عربستان بر طرح رژیم تهران- سوريه در لبنان مي دانند.
السياسه به نقل از این منابع نوشت گروههای حزب الله و امل خود را براي درگيري با طرفداران دولت فواد سینیوره در صورت پیروزی آنها در جنوب لبنان، آماده کرده اند.
آمريکا سلاحهای سنگين در اختيار ارتش لبنان قرار می دهد
پنجشنبه، 20 فروردین ماه 1388 برابر با 2009 09 April
به گزارش الجزيره، آمريکا سلاحهاي سنگين در اختيار ارتش لبنان قرار مي دهد. هواپيما، تانک و توپخانه از جمله اين سلاحهاي سنگيني است که آمريکا در اختيار ارتش لبنان قرار خواهد داد.
اين سلاحها پيش از انتخابات پارلماني آينده در لبنان در هفتم ماه ژوئن به ارتش لبنان تحويل داده مي شود.
هدف از تحويل اين سلاحها به ارتش لبنان، تامين امنيت در روز برگزاري انتخابات اعلام شده است.
دوازده قايق تندرو از نوع زوديانک و سلاحهاي سبک از جمله ديگر کمکهاي آمريکا به ارتش لبنان است.
نيروهاي مسلح لبنان همچنين در ماه مي دوازه هواپيماي بدون سرنشين را تحويل مي گيرند. اين هواپيماها به ارتش لبنان به منظور رديابي هر تلاشي براي پرتاب موشک از جنوب لبنان به سمت اسرائیل کمک مي کند.

المركز العربي - الكندي يدين الإجراءات الإيرانية القمعية الأخيرة في الأحواز


في الوقت الذي تعمل فيه اغلب القوى والحركات المدافعة عن حقوق الأقليات القومية والدينية في إيران بالطرق السياسية السلمية والابتعاد عن العنف للتعبير عن المطالبة بحقوقها المشروعة ‘ فان النظام الإيراني يقوم بالمقابل على استخدام مزيد من الاضطهاد والعنف في مواجهة أبناء القوميات والأقليات الدينية منتهكا بذلك ابسط المعايير الإنسانية و السياسية الخلاقة .

ففي ظل سياسة القمع والاضطهاد الممارسة من قبلها ‘فقد أعلنت السلطات الإيرانية في إقليم الأحواز العربي – المسمى إيرانيا خوزستان ـــ و على لسان قائد قوى الأمن الداخلي في الإقليم العميد "عيسى دارائي" إنها قتلت شخصين ممن أسمتهم بالانفصاليين العرب .

و قد صرح العمید دارائی في مؤتمرا صحفيا تناقلته وكالات الأنباء و وسائل الإعلام الإيرانية يوم الاثنين 6 ابريل الجاري‘ ان قوات الأمن قامت بتفكيك ما اسماها " خليتين انفصاليتين قوميتين " في مدينتي "شوشتر" ( تستر) و"شادکان" ( الفلاحية ) في إقليم الأحواز . و أردف قائلا ‘ان قوات الأمن الداخلي قامت بقتل احد أعضاء خلية " شوشتر" واعتقال الاثنين آخرين كما تم أيضا اعتقال جميع أفراد خلية " شادکان" و التي کانت تتألف من أربعه أشخاص .

واعترف المسؤول الإيراني المذكور بقتل عربي آخر على أيدي قوى الأمن في مدينة الأحواز مرکز الإقليم ناعتا الضحية بالانفصالي وقال انه نال جزاءه العادل على حد تعبيره! .

وبحسب المعلومات التي حصل عليها مركزنا فان السلطات الأمنية كانت قد قامت في أواخر شهر مارس آذار المنصرم بقتل احد العرب الأحوازيين من أبناء منطقة الشعبية التابعة لمدينة تستر يدعى " محمد فالح عبدالحسين الكعبي " وعقب ذلك قامت باعتقال العديد من أفراد أسرته وعددا آخر من أبناء المنطقة .

و قد جاء ذلك عقب قيام قوات الأمن الإيرانية بقتل شاب احوازي من حي الثورة في مدينة الأحواز مركز الإقليم يدعى " مصطفى الساري " أعقبه حملة مداهمات واسعة قامت بها عناصر من الشرطة والحرس الثوري في حي الثورة اعتقلت خلالها العديد من سكان الحي المذكور‘عرف من بينهم كل من :

1- مرتضى عبد النبي لفته الساري العمر 22 سنة.

2 – سامي إسماعيل منان الساري العمر 28 سنة.

3 - احمد حيدر عوده الساري العمر 22 سنة.

4 - قاسم غزلاوي العمر 34 سنة.

وعليه فإننا في الوقت الذي ندين فيه عمليات العنف والقتل و الإجراءات التعسفية التي تمارسها السلطات الإيرانية بحق عرب الأحواز وسائر أبناء القوميات و الأقليات الدينية في إيران ‘ فإننا في الوقت نفسه نطالب السلطات الإيرانية بالكف عن سياسة العنف وإطلاق سراح كافة المعتقلين والسجناء السياسيين من أبناء القوميات والأقليات الدينية والاعتراف بحقوقهم المشروعة .

كما أننا نشد المنظمات الدولية وجميع القوى المعنية بحقوق الإنسان العمل على فضح جرائم النظام الإيراني و ممارساته اللانسانية بحق الأقليات القوميات والدينية و دعم المطالب المشروعة لهذه الأقليات بما يتلاءم مع المواثيق والمعاهدات الدولية .

يذكر ان إقليم الأحواز يضم ‘ بالإضافة الى مدينة الأحواز مركز الإقليم ‘مدن رئيسية أخرى مثل عبادان ‘ المحمرة ‘ الخفاجية ‘ الحويزة ‘ دزفول ‘ مسجد سليمان‘ معشور ‘ الفلاحية وغيرها ‘ و قد قامت السلطات الإيرانية باستبدال الأسماء العربية لتلك المدن بأخرى فارسية .

و توجد في الأحواز عدة حقول نفط ، إضافة إلى ان الزراعة تمثل قسما مهما من ناتج الإقليم.

و تعتبر الأحواز مركزا هاما لزراعة القمح والرز و قصب السكر، كما تشتهر أيضا بزراعة نخيل التمور، و تنتشر بها زراعة الحمضيات. إضافة إلى الزيتون في المناطق الجبلية من الإقليم.

المركز العربي – الكندي لمتابعة قضايا القوميات والأقليات الدينية في إيران

‏07‏/04‏/2009

http://www.almesryoon.com/ShowDetails.asp?NewID=62454&Page=5


۱۳۸۸ فروردین ۲۰, پنجشنبه

مبارزین در حال ادای نماز

جهت مشاهده تصویر با حجم بزرگ روی آن کلیک نمائید

نظر بازدیدکننده در مورد اعلام تحویل جنگ با جنبش به سپاه پاسداران

سلام ودرودبر شهید عبدالغفورو یونس جان بنظرمن اومدن سپاه به میدان جنگ تازگی نداره و برعکس همیشه درجنگهای بلوچستان شرکت داشته و شکستهای سختی خورده بعنوان مثال اخرین جنگ زنده یادشهید عبدالحمید نهتانی که با هشتادوشش نفر از مجاهدین از مرز رباط به ایران حمله کرد در دقایق نخست نیروی انتظامی رو شکست داد و واداربه عقب نشینی کرد پس از عفب نشینی نیروی انتظامی سپاه بفرماندهی سلیمانی واردعمل شد که به گفته خود سلیمانی تعداد نیروهایش بالغ بر 20000 نفر بودو از زمین وهوا وباپشتیبانی نیروهای حزب اللهی جیره خوار افغانی به مجاهدین بلوچ حمله کردند وبعدازپنج شبانه روز با دادن 600 تا 700 نفرتلفات و90 نفراسیر شکست سختی خوردوازمجاهدین فقط یک نفربنام حاجی عبدالقادر براهویی زخمی شد که چندسال بعد به طرز مرموزی وفات کرد فیلم این عملیات موجود است 86 نفر باسلاحهای سبک وبا پای پیاده اما با ایمان راسخ با 20000 نفرسپاهی تادندان مسلح اما بزدل جنگیدندو چقدر اسون شکستشون دادند و شکست دیگر و شرم اور سپاه شیطانی در17 اسفند بود که فرمانده امیر عبدالمالک ریگی رهبر جنبش مردمی چقدر اسون کمین صددرصدی مشرکین روشکست در اینده هم جز خفت وخواری چیزی درانتظار مشرکین نیست
انشاالله

پاسدار شوشتری فرمانده جدید قرارگاه قدس سپاه در بلوچستان اشغالی


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایرنا فرمانده جديد قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور با حضور فرمانده کل سپاه معرفي شد.

سرلشگر"محمدعلي جعفري" فرمانده کل سپاه در این مراسم گفت: در آينده اي نزديک با هماهنگي ستاد کل نيروهاي مسلح مسووليت قرارگاه حضرت رسول اکرم (ص) شرق کشور به سپاه پاسداران واگذار مي شود.
اين گزارش حاکي است: در پايان اين مراسم از خدمات فرمانده سابق قرارگاه قدس قدرداني و سردار سرتيپ " نورعلي شوشتري" جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه با حفظ سمت به عنوان فرماندهي جديد اين قرارگاه معرفي شد.
در اين مراسم استاندار سيستان و بلوچستان، فرماندهان نظامي ، انتظامي و گردانهاي عاشورا و الزهرا و شماري از مسوولان اين استان حضور داشتند.
این در حالیست که سپاه از ابتدا در جنگ با جندالله نیروی انتظامی را همراهی می کرد و به قول یکی از اعضای جنبش جندالله سپاه جهت سرپوش نهادن بر ضعف نظام و در راستای جنگ روانی این اعلام را کرده است و این اعلام هیچ تاثیری بر روند مبارزات نداشته و جنبش همانگونه که تاکنون تمامی نیروهای رژیم را در بلوچستان شکست داده است در آینده هم پیروزی از آن جنبش است.

آقای قرائی شما خودتان استکبار ایرانی هستید

به گزارش آژانس خبری تفتان پس از هلاکت یک آخوند مبلغ شیعه گری در شهرستان خاش به نام حجت الشیطان عبادی ترس و وحشت آخوندهای جنایتکار رژیم را در بلوچستان فرا گرفته است و با برگذار کردن جلسات با ریش سفیدان و علمای اهلسنت می خواهند آنان را وادار به همکاری با خود کنند تا از کشته شدن نجات یابند.
در این میان یک آخوند دیگر که مسئول عقیدتی سیاسی ارتش 08 خاش می باشد در جلسه ای که در مدرسه تبلیغی شیعه رستگاران برگذار شده بود دروغ پراکنی پرداخت و مبارزان بلوچستان را به استکبار جهانی نسبت داد.
و این تفرقه گران که بنیاد حکومتشان بر تفرقه بیانداز و حکومت کن دم از وحدت زد بله وحدتی که در آن مدارس اهلسنت با خاک یکسان شد و مساجد تخریب شد و مصاحف قرانی به چاههای فاضلاب انداخته شد و علمای اهلسنت اعدام شدند.
آن زمان وحدت برای این جنایتکاران معنائی نداشت و باید جنایت می کردند اما امروز که مزدورانشان هلاک می شوند و جنایتکاران به اسفل السافلین فرستاده می شوند به یاد وحدت افتاده اند.
و دسیسه همیشگی خود را به کار بسته و نام استکبار جهانی را به میان آورده اند در حالی که خود بزگترین شیطان و استکبار هستند و هر روز فرزندان اهلسنت توسط مزدورانشان اعدام و ترور می شوند باید رژیم ایران را استکبار ایرانی نامید که با محروم کردن مالکان سرزمین بلوچستان از حقوقشانو ثروتهای ملی هر روز جنایت می کنند.

تهران ءِ شیعی ـ فاشیستی حکومت عاجز انت

اگان چه هشتاد ءُ یک سال چه رونشتی بلوچستان ءِ زور برد کنگ ءَ گوستگ ءُ ایران ءِ جاهلین شونیستی واکدار بلوچ ءِ کومی حقان نه من انت بلــے بلوچستان ءِ مهلوک انگت ءَ گون سربلندی ءَ ایران ءِ حکومتی یانی دیم اوشتاتگ انت ءُ کومی جد ءُ جهد ءَ دیما برگ انت.

ایران ءِ نظامی ءُ فوجی ءُ آخوندانی رسترین حکومتی مئی کوم ءِ وجود ءُ کومی حقان وَ نه من انت بلـے آهان گون عاجزی ءُ بزگی بلوچستان ءِ مهلوک ءِ کومی جد ءُ جهدان اے وڑ ءَ من انت.

اسماعیل احمدی مقدم ایران ءِ رسترین فوجیانی مستر نوکین سال ءِ اولی روچان مان چنت انترویو گون ایرانی رادیو ءُ تلویزیون ءَ جار جت که همے سال ءَ ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومن بزان دو سد میلیارد تومن په بلوچستان ءِ سیمسر ءِ بندگ ءَ هرچ کنگ ءِ برنامه هست انت. آ گوشت که مان گوستگین سال ءَ کساس ۴۰۰ سلهبندین جنگ گون اشرار، شپکی یان ،تروریستان ءُ ڈنی ملکانی اجنت مان بلوچستان ءَ داتگ.

ایران ءِ رضایی نامین رسترین فوجی مسترے گون عاجزی ءُ په نادلکشی ءَ مان انترویوے گون ایسنا ءَ منّ ات که بلوچان یک سد تریننگ سنترءُ سلهبندی بنجاه مان رودراتکی بلوچستان هست انت ءُ بلوچان اودان وت ءَ تیار کننت ءُ ایران ءِ تها هلگر کننت ءُ پدا آ دیم بزان پاکستان ءَ رونت.

اے جاهل ءُ بلوچ کشین رستر ءَ گشت که په سیستان ءُ بلوچستانءِ سیمسرءِ بندگ ءُ کنترول ءَ ۱۰۳۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیارد تومن هرچ بوتگ که کم انت. دگه ۳۰۰ تان ۴۰۰ میلیارد تومن پکار انت تان سیستان ءُ بلوچستان ءِ سیمسرءَ به بندانت ءُ امن به کننت.

رادان نامین رسترے که یکے چه ایران ءِ فوجیانی مستر انت مان انترویوے گشتگ ات که دگه تهمبل ءُ اوپار بس انت. بلوچستان ایران ءِ نا امن ترین بهر انت. چه انقلاب ءِ اولی روچان بگر دان مروچی ۲۰۰۰ سرباز، فوجی، پاسدار ءُ بسیجی مان بلوچستان ءَ کشگ بوتگ انت.

گنوکین رادان گشت که ایران ءِ پاسدار ءُ فوجی تیار انت که مان پاکستان ءِ تها بزان رودراتکی بلوچستان ءِ سیمسرءَ بلوچان رند به دینت ءُ پرشت ءُ پروش به کننت. زابلی یانی نماینده یان مان ایران ءِ ملایانی مجلس ءَ هم مان گوستگین ماهان بے توار نه بوتگنت پیرهپتارین شهریاری ءُ تولگین عباسعلی نورا دوئین چنت انترویو داتگ ءُ وتی بلوچ کشین سیاستانی پروش ءَ منّتگ ءُ اے دوئین جنایتکارءُ بلوچ کش که چنت سال انت هور گون روباهین سلیمانی ءُ بیدرین دهمرده ءَ بلوچانی زند هال چه جهندم ءَ گنتر کتگ، هنون دگران میاریگ کننت.

رسترین احمدی مقدم ءُ گنوکین رادان ءُ عاجزین رضایی ءُ نمک بد حرامین شهریاری ءُ تولگین نورا زانگ لوٹیت که آهانی عاجزی په بلوچان سوب انت. آهان زانگی انت که آهانی پت ءُ پیروکان بزان امان الله جهانبانی، داورپناه، نخجوان ءُ ناوانندهین ءُ اسپ چارینوکین رضا شاه ءِ هزاران فوجی گون انگریزانی پلینڈی ءُ کمک ءَ مئی گلزمین زوربرد وَ کت بلے بلوچ کوم ءَ گار ءُ بیگواه کت نه کرت. بلوچ کوم ءِ توار روچ په روچ برزتر بیان انت ءُ بلوچانی برحقین جهد دیما روان انت ءُ تهران ءِ فاشیستانی عاجزی گیشتربیان انت.

مئی هزاران مکهین مات ءُ هاتونین گهاروتی سرمچارین بچ په کومی حقانی پچ گرگ ءَ ردوینتگ هما سرمچار که په زانت ءُ سرپدی ءَ بلوچستان ءِ راجدپترءِ کیمتی ین بهرے ءَ گون وتی زگرین ءُ سهرین هونان نبیسگ انت.

پروشت ءُ پروش بات ایران ءِ شیعی ـ فاشیستی حکومت

آزات ءُ آباد بات گنجین بلوچستان

اپریل ۲۰۰۹

محمد کریم بلوچ

آغاز نمایش فیلم "امام اعظم" در تلویزیون تاجیکستان


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی مسئولان کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان می گویند از شام روز چهارشنبه، 8 آوریل، نمایش فیلم "امام اعظم ابو حنیفه نعمان" در شبکه اول تلویزیون این کشور شروع می شود.


سریال "امام اعظم ابو حنیفه" که از 39 قسمت عبارت است، تولید سینماگران مصر است. این فیلم در جریان دیدار رسمی فایزه ابو نجا، وزیر همکاریهای بین المللی مصر، از تاجیکستان در سال گذشته میلادی به امامعلی رحمان، رئیس جمهور این کشور هدیه شده بود.


این در حالیست که هم اکنون نمایش سریال فیلم هنری "یوسف پیامبر"، تولید سینماگران ایران در شبکه تلویزیونی "بهارستان" که متعلق به کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان است، جریان دارد. بدر الرحمان عبدالمنانف، معاون اول رئیس کمیته رادیو و تلویزیون دولتی تاجیکستان در صحبت با بی بی سی گفت ترجمه تاجیکی "امام اعظم ابوحنیفه نعمان" توسط محمدجان عمرف، مترجم تاجیک، صورت گرفته و در اداره فیلمهای تلویزیونی این شبکه دوبله شده است.

وی افزود در برگردان فیلم هنرمندان سرشناس سینما و تئاتر تاجیکستان، بخصوص هنرمندان تئاتر دولتی لاهوتی شرکت کرده و تا کنون 10 قسمت فیلم به زبان تاجیکی بند و بست شده است. به گفته آقای عبدالمنانف، با آن که برگردان قسمتهای دیگر فیلم توسط اداره فیلمهای تلویزیونی شبکه اول تلویزیون دولتی تاجیکستان جریان دارد، اما تماشابینان هر هفته روزهای چهارشنبه در ساعت 21 شام امکان تماشای این فیلم را خواهند داشت.

آن گونه که معاون اول کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان گفت، "امام اعظم ابوحنیفه" یک سریال هنریست و وضع زندگی، روند تشکل شخصیت و گسترش تعلیمات ابوحنیفه نعمان ابن ثابت، بنیاد گذار مکتب فقه حنفی در اسلام را بازتاب می دهد. مسئولان کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان پخش سریال "امام اعظم ابوحنیفه نعمان" در شبکه اول تلویزیون این کشور را در "سال بزرگداشت امام اعظم" یک رویداد مهم فرهنگی می دانند.

عبد الرحمان عبدالمنانف

به گفته آقای عبدالمنانف "امام اعظم ابو حنیفه" یک سریال هنری است


امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان، در ماه سپتامبر سال گذشته، سال 2009 را "سال تجلیل از 1310 سالگی ابوحنیفه نعمان بن ثابت" اعلام کرد، اما منتقدان می گویند این اقدام دولت دارای انگیزه های سیاسی است.

به اعتقاد آنها، دولت در تلاش جاری کردن فرهنگ مذهبی، بخصوص مذهب حنفی است و تلاش دارد تا این فرقه را به یک ایدئولوژی سیاسی در تاجیکستان تبدیل بدهد.

اما کامل بیکزاده، دانشمند تاجیک، بر این نظر است که "در نظام دموکراسی نباید فرهنگ اصیل مردم صرف نظر شود و مردم تاجیک به جز اسلام فرهنگ قبل از اسلامی نیز داشتند که 25 قرن را در بر می گرفت و مورد توجه بشر قرار دارد. اما در مقایسه با فرهنگ اسلامی که 14 قرن اخیر موجود است، فرهنگ قبل از اسلامی یا به اصطلاح فرهنگ آریایی تاریخ زنده ملت تاجیک است"

وی می گوید بهتر است که ابتکارات برای تجلیل از فرهنگ مذهب حنفی توسط حزب نهضت اسلامی که رسما در تاجیکستان فعال است، صورت می گرفت و این حزب کارهای پر ارزشی را در این راستا مورد اجرا می گذاشت. آقای رحمان سال 2009 را در حالی "سال امام ابوحنیفه" اعلام کرد که در کشور میان طرفداران حنفیه و سلفیه، یک جریان نوظهور که عمدتا جوانان تحصیل کرده در کشورهای عربی پیرو آن هستند، مباحثات شدیدی صورت گرفته بود.

رئیس جمهور تاجیکستان نیز نگرانی خود را از گرایش به جریانهای به گفته او "بیگانه مذهبی" ابراز داشته و در دیدارش با عده ای از سالمندان در یکی از روستاهای حومه شهر دوشنبه از آنها خواست که "افراد دارای عقاید بیگانه" را به مجالس خود راه ندهند. او از علمای دین تاجیکستان و از کلیه امامان مساجد این کشور خواست که جانبداران جریان سلفیه را به خواندن نماز به شیوه فقه حنفی تشویق کنند.

در نهایت، دادگاه عالی تاجیکستان در اواخر سال گذشته میلادی فعالیت فرقه سلفیه را در قلمرو این کشور ممنوع کرد.

کامل بیکزاده

آقای بیکزاده معتقد است که در نظام دموکراسی تشویق همه فرهنگها باید یکسان صورت بگیرد

اخیرا در قانون جدید "آزادی وجدان و اتحادیه های دینی" که رئیس جمهور امضا کرد، به نقش ویژه مذهب حنفیه در انکشاف فرهنگ ملی و حیات معنوی مردم تاجیکستان تاکید شده است. این مطلب مایه نگرانی برخی از کارشناسان و پیروان مذاهب دیگر شد و آنها گفته اند که فرهنگ بیش از هزار ساله تاجیکستان در چهارچوب مذهب حنفیه محدود نمی شود.

برخی منقدان همچنین اشاره کردند که امتیاز دادن به مذهب حنفیه پیروان فرقه اسماعیلیه را که عمدتا در بدخشان زندگی می کنند و همچنین ادیان دیگر را در حاشیه قرار می دهد. ضمنا، نعمان بن ثابت که "ابوحنیفه" کنیه اوست، در سال 699 در خانواده ای ایرانی تبار در شهر کوفه، عراق امروزی متولد شده و سال 2009 از زمان تولد او 1310 سال پر می شود.

مکتب فقه حنفی یکی از چهار مذهب اصلی اهل سنت در اسلام است که از نظر دین شناسان نسبت به سایر جریانهای سنی مذهب معتدلتر محسوب می شود.

پیروان این فرقه امروزها در ترکیه، آسیای میانه، ایران و افغانستان، هند و پاکستان و برخی از کشورهای عربی به سر می برند. منابع رسمی می گویند، بیش از نود در صد مردم تاجیکستان نیز مسلمان بوده و بخش اعظم از آنها پیرو مذهب حنفیه هستند.

تحریم صددرصدی انتخابات از طرف اهل سنت ایران


رای دادن به شخص یا دولتی زمانی ارزش دارد که ملت بتواند به حقوق خود برسد و شخصی را که ما رای می دهیم گویا نماینده ووکیل ما برای دفاع از حقوق ماست ولی کمی بیندیشیم آیا در طول این سی سال حکومت منحوس آخوندی اهل سنت ایران به حقوق خود رسیده اند آیا می توانند به راحتی عقاید خود را بیان کنند آیا در صدا وسیما سهمی برای تبلیغات مذهب خود بدست آورده اند آیا در خاک خودشان ( بلوچستان ) حاکمیتی دارند در سرنوشت خود در منطقه ی خودشان دخالتی داده می شوند آخر شما روشنفکران اهل سنت بیندیشید آیا بین شما حتی یک نفر هم وجود ندارد که بتواند فرماندار یک شهر از شهرهای بلوچستان بشود آیا شما آنقدر بی صلاحیت هستید که فرماندار شهر شما از دیپلمه های زابل باشد خودتان مدرک بالاتر از دیپلم ندارید ؟

تا کی می خواهید توسری خور باشید تا کی می خواهید سرنوشت شما در دستان افرادی بی سواد وبی صلاحیت زابلی باشد و چقدر شما در انتخابات شرکت کردید وکدام انتخابات برایتان نفعی دربرداشت کدام انتخابات توهین های مذهبتان را برطرف کرد . کدام انتخابات از کشتن جوانان بی گناه بلوچستان جلوگیری کرد . کدام انتخابات سبب استخدام چهار نفر بلوچ شد . کدام انتخابات سلامت مدارس ومساجد وعلمایتان را تضمین کرد. ووووووووو
دولت تبلیغات خود را شروع کرده وخائنان روزانه روانه ی بلوچستان هستند تا برای خود رای جمع کرده وبا بدست گرفتن قدرت بتوانند اهل سنت را تذلیل کنند ودرجه وثوابی حاصل کنند وما در خوابی عمیق فرو رفته ایم بیایید از خواب گران برخیزیم و کام حکومت پلید را تلخ کنیم مطمئن باشید که رای ندادن یک نفر هم از شما شکستی برای دولت است پس بیایید دولت منحوس را بشکنیم .
به امید حق مردم غیور بلوچستان واهل سنت ایران با اتحاد کامل انتخابات را تحریم می کند
ابو عمر از سراوان

اطلاعیه مجلس ترحیم علی دائی



الاهرام: رژیم تهران عامل اصلی اغتشاشات در مصر

یک مقام مصری اعلام کرد رژیم تهران با در اختيار گرفتن يک کانال تلويزيوني ماهواره‌اي و ساماندهي چند نفر از اتباع لبنان و سوريه و سودان و تهيه گذرنامه‌هاي جعلي برای آنان، نقش اساسي در ناآرامي‌های اخیر مصر داشته‌ است.

روزنامه الاهرام چاپ مصر در این باره نوشت حزب‌الله لبنان که تحت امر رژیم تهران است با آموزش افراد خود و رهسپار کردن آنان به مصر، عمليات خرابکارانه در اين کشور را سازماندهي مي‌کند.

یک مقام دادستانی مصر از دستگیری شماری از عوامل رژیم تهران خبر داده است.

ipn

تلفات پلیس افغانستان در حمله انتحاری در هلمند


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی مقامات می گویند در یک حمله انتحاری در جنوب افغانستان، چهار نفر، به شمول دو مامور پلیس و دو غیرنظامی کشته شده است.

در این حمله که نیروهای پلیس ویژه مبارزه با مواد مخدر را در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند هدف قرار داد، یازده نفر دیگر به شمول پنج مامور پلیس و شش غیرنظامی زخمی شدند.

یک مقام پلیس محلی به خبرگزاری ها گفت که در اثر این حمله دو موتر (خودرو) مربوط به نیروهای پلیس نیز تخریب شده است.

مقامات می گویند، فرد بمبگذار، بمبهای را که به بدن خود بسته بود، در نزدیک کاروان نیروهای پلیس منفجر کرد.

این نخستین حمله به پلیس مبارزه با مواد مخدر در ولایت هلمند، حداقل در سال جاری است.

گزارشها حاکیست که هلمند تقریبا دو - سوم مواد مخدر جهان را تولید می کند.

مقامات می گویند طالبان و گروه های مسلح شورشی، از پول تجارت مواد مخدر برای پیشبرد برنامه های تخریبی خود علیه نیروهای خارجی مستقر در افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور استفاده می کنند.

در همین حال، نیروهای افغان خبر داده اند که در اثر یک عملیات مشترک با نیروهای ائتلاف بین المللی در ولایت ارزگان، شش نفر از شورشیان مسلح را کشته اند.

در این عملیات، به گفته نیروهای ائتلاف، یک انبار سلاح نیز که ظاهرا از سوی شورشیان استفاده می شد، از بین برده شده است.

یکی از مراجع بزرگ شیعیان: باید مکه و مدینه را آمریکا اداره کند؟!!!


سنی نیوز :شاید شما هم کم و بیش در جریان حوادثی که مدتی پیش در مدینه طیبه و بقیع به وقوع پیوست باشید. حوادثی که افرادی سودجو و فرصت طلب می خواستند با ناآرام کردن جو و فضای حرمین شریفین به اهداف شوم و پلیدشان برسند ولی دولت سعودی به موقع وارد عمل شد و توطئه دشمنان اسلام را خنثی نمود.
هرچند این اتفاقات با حكمت و سعه صبر خاتمه یافت، اما بسیاری هستند که تا هنوز به دنبال سوء استفاده از این جریانات هستند.
نمونه اش بسیاری از سایت ها و خبرگزاری شیعه هست که همواره دم از مظلومیت بقیع و ائمه می زنند و شیعیانی را که باعث به وجود آمدن این حوادث شدن بعد از امام حسین (نور چشم اهل سنت و جماعت) رضی الله عنه، مظلوم ترین انسانها تاریخ بشریت معرفی می کنند!!
در این بین موضع گیری و سخنان آیت الله سید مجتبی شیرازی یکی از مراجع بزرگ شیعیان جهان که از یک شبکه ماهواره ای پخش شد و ویدئوی آن در اینترنت نیز قرار گرفت تعجب همگان را برانگیخت.
این مرجع بزرگ شیعی در سخنان خود از چنان کلمات رکیکی استفاده می کند که حتی یک نوجوان خیابان گرد که بویی از ادب و تربیت نبرده باشد آن سخنان را بر زبان نمی آورد و از گفتن آنان شرم می کند.
آیت الله شیرازی با اشاره به حوادث بقیع می گوید: تعرض کنندگان به زائرین (برخورد با آشوبگران) ، زندیق، ناصبی، وهابی وحشی و فرزندان زناکاران و روسپیان و مادر……(برای احترام خوانندگان سایت این کلمه را ننوشتیم) هستند!!.
وی در ادامه برای رهایی و آزادی حرمین شریفین دو راه حل جالب پیشنهاد می دهد.
او می گوید: اولین راه حل آزادی حرمین آن است که مکه و مدینه و اطرافشان به دست ایالات متحده آمریکا اداره شوند!!! تا حجاج و معتمرین با بی دینان ناصبی و وهابی مواجه نشوند.
وی در ادامه می افزاید مگر ایالات متحده آمریکا مردم عراق را آزاد نکرد؟!! مگر آمریکا برای لبنانیها آزادی به ارمغان نیاورد؟ مگر آمریکا در جهان آرامش نیاورده است!!!
آقای شیرازی در ادامه به طرح سوالی می پردازد و می گوید: برخی می گویند آمریکائیان یهودی و مسیحی هستند ؟ و آنگاه جواب می دهد: خیر! ایالت متحده تنها یهودی و مسیحی نیستند بلکه متشکل از یهودیان، مسیحیان و مسلمانان هستند در حالی که عربستانیها تنها ناصبی هستند. و نتیجتا می گوید: ناصبی ها بالاتفاق همه (به اتفاق همه شیعه) از سگ نجس ترند در حالی که در مورد یهودیان و مسیحیان اختلاف است!!
وی راه حل دوم را شورش شیعیان شرق عربستان بر علیه دولت سعودی می داند و قیام علیه دولت سعودی را فرض می داند.
به هر حال این آیت الله در سخنان خود چهره واقعی شیعه را که قرنهاست در پس پرده تقیه قرار گرفته است و هر از چند گاهی ناخواسته ظاهر می شود، باری دیگر رو کرد.
چهره ای که شیعه همواره خواسته است آن را با اصل اساسی مذهبش که همانا تقیه باشد بپوشاند و نگذارد زشتی آن بر دیگران پیدا شود.
وقتی یک مرجع بزرگ تقلید که میلیونها نفر احکام دین خود را از وی فرا می گیرند چنان بی شرمانه لب به سخن می گشاید از یک جوان شیعی که مقلد گوش و چشم بسته اوست چه انتظاری می توان داشت؟!!!!
کجایند سران و بزرگان شیعه که همواره در شیپور مخالفت با آمریکا می دمند و هم دستان آمریکا را مرتد و بی دین می خوانند و ندای آمریکا ستیزی آنان گوش جهانیان را کر کرده است تا ببینند که چطور این مرجع تقلید آرزوی تسلط آمریکا بر ممالک اسلامی و خصوصا قلب جهان اسلام (حرمین شرفین ) را در دل دارد و آنچنان آمریکا را فرشته نجات جهانیان می داند!؟
کجایند منادیان وحدت تا لحظه ای هر چند کوتاه هم که شده بنگرند که پرچم داران تفرقه علمای تفرقه انگیز خودشان هستند.

به زودی جریان حوادث اخیر مدینه را به طول کامل همراه با ویدیو خدمت شما عرضه خواهیم کرد.

آزادی


ما برای آزادی می رزمیم

زیرا زیستن در زیر چتر بردگی، پست ترین نوع زندگی است
برای حیات مادی همه چیز را می توان داشت.

آب، نان و مسکن.

ولی اگر آزادی ما برباد رفت

اگر غرور ملی ما درهم شکسته شد

واگر استقلال ما نابود گشت
در آن صورت این زندگی،برای ما کوچکترین لذتی نخواهد داشت

دوستدارمجاهدان جندالله
balochna

شهید اسماعیل قنبرزهی ،یونس جان



گفتگوی خبرنگار دووربـــين نـــيــوز با سخنگوی جندالله ، جنبش مقاومت مردمی ایران


دووربـــين نـــيــوز : ریشه مسئله یک نظام استبدادی ظالم و ضد دین است و باید نظام را از بین ببریم تا امور فرهنگی و سیاسی و تبلیغاتی در ایالتهای اهلسنت بدست اهلسنت اداره شوند . ما اجازه نمی دهیم و اعلام می کنیم هیچ بیگانه ای حق استفاده از این مسیر را ندارد و این بندرگاه مال مردم بلوچ است . امروز جبهه جنگ در بلوچستان عمده ترین و اساسی ترین مسئله برای رژیم شده است به امید الله این جنگ با پیروزی جنبش جندالله پایان خواهد پذیرفت . فرزندان اهلسنت باید ثابت کنند که واقعا فرزندان عمر و علی و سعد و ابوعبیده و مثنی و خالد هستند و صحابه گونه به میدان بیایند تاریخی جدید رقم زنند.ایران به هیچ اصلی بشری و اسلامی پابند نیست و حتی به اصول خودشان هم پابند نیستند . ما می گوئیم بلوچها و کردها برادرند و الله تعالی ما را برادر های ایمانی قرار داده است .شاخه کردستان جنبش اعلام موجودیت خواهد کرد.


خوانندگان عزیز سایت دووربیین ، این چکیده ای از سخنان استاد کمال ناروئی سخنگوی جندالله ، جنبش مقاومت مردمی ایران، که در مصاحبه ای با سایت دووربین انجام داده است . انشاء الله در روز جمعه این گفتگو به طور کامل در خدمت شما عزیزان قرار خواهد گرفت . با تشکر از اقای کمال ناروئی که به طور مفصل و قاطع به سوالات دووربین جواب داده اند .
خـبـرنگـار دووربين : ماجد بلوچ

۱۳۸۸ فروردین ۱۹, چهارشنبه

۱۳۸۸ فروردین ۱۸, سه‌شنبه

مبارزان جندالله در کنار رهبر عزیز امیر عبدالمالک بلوچ



دست دادن خاتمي رئیس جمهور سابق رژیم ولایت فقیه با حامي هتاکان به پيامبر


به گزارش آژانس خبری تفتان در شرایطی که عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه با تمام توان مخالفتش را با نخست‌وزیر ضد اسلام دانمارک اظهار کرد و حتی با انتخاب نخست وزیر دانمارک به عنوان دبیر کل ناتو مخالفت کرد خاتمی که دو دوره ریاست جمهوری رژیم ولایت فقیه را بر عهده داشته است روز گذشته دراجلاس ائتلاف تمدن‌ها در استانبول ترکیه در اقدامی عجیب و بهت‌برانگیز در کنار راسموسن، نخست وزیر دانمارک قرار گرفت و با رویی گشاده دست وی را در دستان خود گرفت.

جالب آنکه راسموسن به واسطه آسیب دیدگی دست راستش قادر به حرکت دادن آن نبود اما خاتمی برای آنکه ارادت خود را به وی ابراز کند، دست چپ راسموسن را در دست خود فشرد.

این مسئله در حالی رخ داد که راسموسن در جریان این اجلاس باری دیگر به حمایت از چاپ کاریکاتورهای موهن در روزنامه‌های کشور متبوعش پرداخت و حاضر به عذرخواهی از مسلمانان نشد وبی شرمانه از چاپ کاریکاتورها ضد اسلامی دفاع کرد.

رژیم ولایت فقیه در راستای اهداف شوم و ننگینش هر کاری می کند و حتی با هتاکان پیامبر اسلام ص دوستی و رفاقت کرده و دست کسانی را می فشرد که با اسلام اعلام جنگ کرده اند.


معادن بلوچستان تاراج می شود


به گزارش آزانس خبری تفتان به نقل از ایسنا استاندار منتصب بر بلوچستان گفت :بلوچستان معادن بسيار غني دارد كه مي تواند نقش موثري در ايجاد اشتغال داشته باشد.
علی محمد آزاد افزود :
تاكنون قابليت هاي معدني خوبي در استان شناسايي شده است.
آزاد در گفتگویش اعتراف کرد که معادن بلوچستان به سایر نقاط ایران برده می شود وی در این باره گفت: استان از سنگ هاي قيمتي مناسبي برخوردار است كه به سبب نبود كارخانه ها فرآوري به ساير استان ها صادر مي شود.
وی ضمنا به وجود گاز و نفت در بلوچستان اعتراف کرد و گفت :
براي استحصال نفت و گاز در استان نیز مطالعاتي انجام شده است.
معادن بلوچستان اعم از طلا و سنگهای قیمتی و گرانبها و مس و ... توسط متجاوزان چپاولگر به تاراج برده می شود و در این میان صاحبان اصلی این سرزمین محروم هستند و هیچ حقی ندارند و مجبورند برای سیر کردن شکم گرسنه زن و بچه هایشان به شغلهای کاذبی همچون قاچاق کالا روی بیاورند و در این راه کشته شوند.
اصلا آزادها چه کاره این سرزمین هستند که تصمیم بگیرند و معادن را به یغما ببرند و اگر ملت بلوچ حقش را بخواهد اشرار و تروریست خوانده شود و گردن زده شود.
تا کی باید ما نظاره گر این هم ظلم و جنایت و تجاوز از سوی متجاوزان باشیم؟!

سپاه پاسداران آیا تازه به میدان وارد شده است


به گزارش آژانس خبری تفتان فرمانده انتظامی اعلام کرد که مسئولیت مقابله با جنبش جندالله از نیروی انتظامی سلب و به سپاه واگذار شده است.
اما آیا براستی سپاه به تازگی وارد میدان می شود یا این فقط یک مانور تبلیغاتی است تامردم را بفریبند ؟
طبق گزارشهای دقیق سپاه در تمامی درگیریهائی که بین جنبش جندالله و رژیم ایران رخ داده است مسقیمان شرکت داشته است و در درگیری اخیر در 17 اسفند مسئولیت عملیات بر عهده سپاه بود و حتی نیروی هوائی شرکت کننده در جنگ متعلق به سپاه پاسداران بودند و این اعلام آقای احمدی مقدم فقط جنبه تبلیغاتی داشت تا چنین بنمایانند که شکست نیروهای رژیم از سوی نیروی انتظامی بوده است و الان با امدن سپاه وضعیت تغییر خواهد کرد.
یکی از مبارزان در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری تفتان در این باره گفت سپاه از روز اول مسئول جنگ با جنبش بوده است و برای جنبش سپاه و نیروی اتظامی فرقی ندارد و جنبش هر دو را شکست داده است و به زودی ثابت خواهد شد که حقیقت چیست.
این مبارز افزود در عملیات 17 اسفند که نیروهای سپاه توان نظامی جنبش را مشاهده کردند و در آینده هم خواهند دید که میدان از آن کیست.
وی افزود مبارزان در حال برنامه ریزی برای تصرف شهرهای بلوچستان هستند و عملیات 17 اسفند برای ما ثابت کرد که به آسانی می توان شهرها و مناطق را تصرف نمود و در مقابل ما چه سپاه باشد چه نیروی انتظامی فرقی نمی کند زیرا هر دو را آزموده ایم و تجربه جنگ با هر دو را داریم.

شهید اسماعیل قنبرزهی - یونس جان

شهید اسماعیل قنبرزهی مظهر ایثار و شجاعت و خدمت به مبارزان
شبی که در راه همیت آباد بودیم نوبتی کوله بارهای مجاهدین را برمی داشت و بر کوله بار خود می افزود او خستگی ناپذیر بود او اصرار می کرد که دوستان کوله بارهای خود را به او بدهند و او با لبخندی که همیشه بر لبانش بود کوله بارهای مبارزان را بر می داشت.
شهید اسماعیل قنبرزهی در خدمت به دوستان و مبارزان پیشاپیش بود و به هر صورت ممکن کوشش می کرد که به مبارزان خدمت کند.
در هنگام درگیری که در کمین دشمن افتاده بودیم او کاملا خونسرد بود و لبخند می زد و در همان لحظات شوخی می کرد انگار اصلا کمینی در کار نیست او لحظاتی دوربین فیلم برداری را برداشت و به یکی از دوستان گفت تیراندازی کن من دارم فیلم می گیردم و لبخند شوخی بر لبانش نشست و همه دوستان خندیدند.
زمانیکه سیل گلوله ها و راکت ها و موشک های کاتیوشا و خمپاره ها به قسمتی که رهبر جنبش امیر عزیز عبدالمالک بود شلیک شد شهید اسماعیل قنبرزهی فریاد برآورد که زندگی برایم بدون امیر بی معناست و بی باکانه همراه تنی چند از دوستان به سوی دشمن حرکت کرد و پس از نبردی سخت جام شهادت را نوشید.
جانفشانیهای وی دشمن را در عملیات کمین ناکام گذاشت و دشمن با شکستی رسوا آمیز از میدان فرار کرد.
دوستدار شهید اسماعیل قنبرزهی

چاپلوسیهای آقای رحمدل بامری فرماندار خاش


به گزارش آژانس خبری تفتان رحمدل بامری فرماندار خاش در جلسه ای که به دستور وزارت اطلاعات در این شهرستان برگذار شده بود با اعلام حمایت از رژیم جنایتکار ولایت فقیه از سفیدریشان و علمای خاش خواست که علیه مبارزان با رژیم سراسر ظلم و بی عدالتی همکاری نمایند.
بامری با چاپلوسیهای مکرر و دفاع به تمام معنا از نظام به بدگوی و فحاشی علیه مبارزان پرداخت و الفاظ زشتی را علیه کسانی که جان و مال و زندگی خود را برای دفاع از اسلام و مسلمانان و مردم اهلسنت وقف کرده اند به کار برد.
یکی از جوانان خاش در تماس با خبرنگار تفتان ضمن محکوم کردن فحاشیهای بامری گفت :آقای بامری بداند که فرزندان بلوچستان به مبارزان عشق می ورزند و کسانی را که به مبارزان خیانت کنند و چنین در خدمت رژیم باشند سرجایشان خواهند نشاند و به چنین مزدورانی اجازه مزدوری داده نخواهد شد.

بارش باران همچنان در سيستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از فارس كارشناس هواشناسي استان بلوچستان گفت: بارش باران در اين استان تا 24 ساعت آينده همچنان ادامه خواهد داشت.
دوست‌محمد كليم امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: صبح امروز دماي هوا در شهرستان زاهدان به هفت درجه سانتي‌گراد زير صفر رسيد.
وي براي 24 ساعت آينده در قسمت‌هاي مركزي و شمالي بلوچستان رگبار و رعد و برق پراكنده پيش‌بيني كرد.
اين مسئول افزود: طي 24 ساعت گذشته در شهرستان زاهدان 9/8، زابل 4/6، زهك 2/8، خاش 4/17 و مير‌جاوه 3/3 ميليمتر باران باريده است.
مدير كل ستاد حوادث غير‌مترقبه بلوچستان نيز در گفتگو با خبرنگار فارس در زاهدان گفت: بارندگي روز گذشته در استان سبب آبگرفتگي معابر شهر زاهدان و شسته شدن بستر جاده در مسير زابل به زاهدان شد.
حجت علي شايانفر خسارات تقريبي بارندگي در استان از ابتداي سال جاري را مبلغ 30 ميليارد ريال برآورد كرد كه بيشتر به بخش‌هاي تاسيسات زير‌بنايي، راه‌ها، شبكه‌هاي برق، معابر، تاسيسات شهري و روستايي و كشاورزي خسارت‌هاي زيادي وارد كرده است.

انفجار كاظمين، 8كشته و 14زخمي برجا گذاشت


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری فرانسه بر اثر انفجار يك دستگاه خودروي بمب‌گذاري شده در نزديك حسينيه‌اي در شهر كاظمين در شمال بغداد، دست كم 8نفر كشته و 14نفر ديگر زخمي شدند.
منابع امنيتي عراقي اعلام كردند، انفجار يك دستگاه خودروي بمب‌گذاري شده در نزديك حسينيه‌اي در كاظمين در شمال عراق به كشته شدن 8نفر و زخمي شدن 14نفر ديگر انجاميد.
اين منابع افزودند: اين انفجار اواسط امروز (ساعت 9 به وقت گرينويچ) در نزديكي يك حسينيه به وقوع پيوسته است.
اين انفجار در كمتر از دو كيلومتري مرقد مظهر امام موسي كاظم امام هفتم شيعيان روي داد.
اين حمله يك روز پس از چندين رشته حملات با خودرو بمب گذاري شده در بغداد به وقوع پيوست كه در پي آن 34نفر كشته و 120نفر ديگر زخمي شدند.
نوري المالكي نخست وزير عراق، حزب منحل بعث و سازمان تروريستي القاعده را مسئول انفجارهاي ديروز عراق دانست و بر پيگرد عاملان اين جنايت تاكيد كرد.

فیلترشکن جدید،جدیدترین فیلترشکنها