۱۳۸۸ فروردین ۲۲, شنبه

مجهز شدن طالبان به سلاح جدید ضد هوائی


به گزارش آژانس خبری تفتان رسانه های افغانستان گزارش دادند که فرمانده تفنگداران آمریکایی در افغانستان گفت: گروه شورشی طالبان که در حال جنگ با نیروهای دولتی و نظامیان خارجی در این کشور هستند، به سلاح های جدیدی دست یافته اند که این سلاح ها تهدیدی برای سرنگون کردن بالگردهای نیروهای خارجی در افغانستان است.

رسانه های افغانستان به نقل از «جیمز کانوی» گزارش دادند که با این حال آمریکا قصد دارد تعداد نیروهای خود را در افغانستان افزایش دهد.

وی اضافه کرد: برخی گزارش های اطلاعاتی حاکی است تهدیداتی که این نیروها با آن مواجه خواهند بود در حال افزایش است و طالبان به سلاح های جدید دست یافته اند.

کانوی در مورد تهدیدات جدید طالبان هشدار داد و بدون اشاره به منشا این سلاح گفت: به اعتقاد ما فعالیت های دشمنان در جنوب افغانستان افزایش یافته است. آنها می کوشند تا قبل از آمدن نیروهای جدید آمریکا، حملات چشمگیری را به اجرا بگذارند.

وی یادآور شد: گزارش های اطلاعاتی جدید نشان می دهد طالبان اینک احتمالا به سلاح های خودکار کالیبر سنگین دست یافته اند که تهدیدی برای سرنگون کردن بالگردهای نیروهای خارجی در افغانستان است.

ژنرال کانوی در این مورد با اعلام اینکه این جنگ ممکن است سال ها طول بکشد، گفت: با توجه به آنچه برای دست‌یابی به اهداف خود در افغانستان به آن نیاز داریم باید بگویم که اهداف ما در کوتاه مدت محقق نخواهد شد.

تفنگدارن آمریکایی در افغانستان تاکنون با خطر فزاینده‌ی مین های حاشیه جاده و عملیات انتحاری مواجه بودند.

هیچ نظری موجود نیست: