۱۳۸۸ فروردین ۲۲, شنبه

واکنش پلیس ایران به اظهارات موسوی درباره طرح امنیت اجتماعی


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی یک مقام نیروی انتظامی در ایران به 'برخی اظهارنظر ها درباره توقف اجرای طرح امنیت اجتماعی' واکنش نشان داده است. میرحسین موسوی اخیرا گفته بود در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری، گشت های مبارزه با بدحجابی را جمع می کند.

مهدی محمدی فرد، معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی به خبرگزاری فارس گفته است: "اگر دستگاه های فرهنگی در انجام وظایف خود کوتاهی کنند، پلیس منتظر نمی ماند تا آنها همچنان نسخه نویسی کنند و معدودی اراذل و اوباش و هنجارشکن امنیت مردم را سلب کنند".

میرحسین موسوی که قصد خود را برای نامزدی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرده است، اخیرا در یک نشست خبری گفته بود که طرح امنیت اجتماعی را "تأمین کننده اهداف نظام" نمی داند.

او حتی این احتمال را مطرح کرد که بخشی از برخوردهایی که به طور "آمرانه و خشن" صورت می گیرد با "سوءنیت" همراه باشد.

آقای موسوی گفت: "به همین دلیل، بنده [در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری] بلافاصله مسئله امنیت اجتماعی و این گشت ها را جمع خواهم کرد".

اما معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی ایران می گوید: "طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طرحی فراگیر است که برخورد با بد حجابی بخشی از آن است و بخش عمده آن برخورد با اراذل و اوباش و سوداگران مرگ (قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر) است".


او تأکید کرده که اجرای این طرح ادامه خواهد یافت.

اظهارات آقای موسوی در باره جمع کردن گشت های پلیس که به "گشت ارشاد" معروف است، ابهاماتی را برای چهره های اصلاح طلب نیز به وجود آورده بود.

محمدعلی ابطحی، معاون پیشین محمد خاتمی و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، از جمله کسانی بود که پرسشی را در مورد گفته های آقای موسوی مطرح کرد.

آقای ابطحی که به عنوان مشاور فرهنگی به ستاد انتخاباتی مهدی کروبی پیوسته است، در وبلاگش نوشت: "از آقایان مهندس موسوی و کروبی انتظار می رود چیزی را وعده دهند که بتوانند اجرا کنند. من نمی دانم رئیس جمهور با چه مکانیزمی می تواند جلو تصمیم نیروی انتظامی را که در اختیارش نیست بگیرد".

عبدالله رمضان زاده، قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت نیز با تأکید بر اینکه نامزدهای اصلاح طلب نباید انتظارات جامعه را بالا ببرند، گفت: "من هنوز نتوانسته ام شعار میرحسین موسوی مبنی بر جمع کردن گشت های ارشاد را هضم کنم. این شعار البته خواست جامعه است و باید انجام شود اما تحقق این شعار فراتر از اختیارات ریاست جمهوری است".

هیچ نظری موجود نیست: