۱۳۸۸ فروردین ۱۰, دوشنبه

اشغال آموزشگاه پلیس پاکستان با تلفات سنگین خاتمه یافت


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی اشغال یک آموزشگاه پلیس در پاکستان پس از چند ساعات درگیری پر تلفات بین نیروهای دولتی و مهاجمان مسلح خاتمه یافته است.

بامداد روز دوشنبه، 30 مارس (10 فروردین)، منابع پلیس شهر لاهور در پاکستان گزارش کردند که افراد مسلح ناشناس به یک مرکز آموزشی پلیس در این شهر وارد شده و دانشجویان و ماموران حاضر در این مرکز را با نارنجک و اسلحه خودکار هدف قرار داده اند که در نتیجه آن، چندین نفر کشته و زخمی شده اند.

لحظاتی پس از ورود مهاجمان به این آموزشگاه، نیروهای ویژه ارتش و پلیس پاکستان به محل اعزام شدند و درگیری شدیدی بین دو طرف روی داد که چند ساعت به طول انجامید.

خبرگزاری ها به نقل از یک مقام ارتش پاکستان گزارش کرده اند که ممکن است شمار کشته شدگان این حمله به چهل نفر و تعداد زخمی ها به بیش از هشتاد نفر رسیده باشد اما این آمار تایید نشده است.

اشغال آموزشگاه پلیس لاهور با بمباران هوایی قسمت هایی از این مجتمع توسط نیروهای دولتی و تبادل سنگین آتش سرانجام خاتمه یافت و منابع دولتی گفته اند که مهاجمان مسلح کشته یا دستگیر شده اند.

براساس برخی گزارش ها، شمار مهاجمان به هفت نفر می رسید که چهار تن از آنان در تبادل آتش با نیروهای دولتی از پای در آمدند و سه نفر بازداشت شدند اما هنوز آمار رسمی از شمار مهاجمان و تلفات این حمله انتشار نیافته است.

به گزارش خبرگزاری ها، مردان مسلح بلافصله پس از ورود به محوطه این مجتمع، تعدادی نارنجک را به میان افراد حاضر در محل پرتاب کردند و با اسلحه خودکار، به روی آنان آتش گشودند و سپس همراه با تعدادی از دانشجویان به عنوان گروگان، در قسمت های مختلف مجتمع موضع گرفتند.

به گزارش شبکه های تلویزیونی محلی، کوتاه مدتی پس از آغاز عملیات، منطقه درگیری در محاصره پلیس قرار گرفت و رفت و آمد خودروها در خیابان های اطراف آن متوقف شد و تبادل آتش بین نیروهای اعزامی و مهاجمان برای چند ساعت ادامه داشت.

استفاده از اونیفورم پلیس

تلویزیون های پاکستان تصاویری از اجساد کشته شدگان و زخمی های حادثه را در اطراف میدان مشق این مرکز و همچنین حمل اجساد و زخمی ها از محل درگیری را نشان داده اند.

پلیس در اطراف آموزشگاه پلیس

ماموران پلیس محوطه آموزشگاه پلیس را محاصره کرده اند

در مورد چگونگی نفوذ مهاجمان به این محل گزارش دقیقی مخابره نشده اما از قول یکی از منابع محلی نقل شده که این افراد با استفاده از اونیفورم های پلیس توانستند وارد مرکز آموزشی شوند و استفاده از اونیفورم پلیس شناسایی و مقابله با مهاجمان را دشوارتر کرد.

بیمارستان های لاهور برای پذیرش زخمی های این واقعه به حالت آماده باش در آمده اند.

مرکز آموزش پلیس لاهور در حومه شهر واقع است و گفته می شود که در زمان حمله، چند صد تن از دانشجویان، استادان و ماموران محافظ در محل حضور داشتند.

از هویت مهاجمان و ارتباط سازمانی آنها تا کنون خبری ارسال نشده است.

این نخستین بار نیست که ماموران و مراکز نظامی و انتظامی پاکستان هدف تهاجم افراد مسلح قرار می گیرند و به خصوص، در موارد متعدد، حمله افراد مسلح وابسته به گروه های تندرو اسلامگرا به نیروهای دولتی در مناطق شمال غرب پاکستان گزارش شده است.

حادثه حمله به مرکز آموزش پلیس لاهور چند هفته پس از حمله افراد مسلح به کاروان خودروهای حامل بازیکنان تیم کریکت سریلانکا در لاهور گزارش می شود که در روز 3 مارس روی داد.

در آن حمله، هشت پاکستانی، از جمله تعدادی از ماموران محافظ اتوبوس بازیکنان سریلانکایی، کشته و چندین نفر، از جمله شماری از اعضای این تیم زخمی شدند.

هیچ نظری موجود نیست: