۱۳۸۸ فروردین ۱۴, جمعه

پشت پای دولت جدید رژیم اسرائیل به تمام توافقات گذشته


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از تابناک در حالی که میان احزاب رژیم صهیونیستی اختلافات بر سر دولت ائتلافی و همچنین سیاست های دولت جدید اسرائیل جریان دارد، اولین اقدام و اظهارات مسئولان جدید رژیم صهیونیستی، نه تنها اختلافات را در فلسطین اشغالی دامن زده، بلکه باعث بروز نگرانی از آینده و اقدامات آتی دولت جدید این رژیم، شده است.

دولت جدید رژیم صهیونیستی، پس از گرفتن رای اعتماد از پارلمان، نشان داد که پیش بینی کارشناسان بین الملل درباره مواضع این دولت درست بوده و دولت جدید صهیونیستی هیچ گونه پایبندی به توافقات صورت گرفته درباره فلسطین نداشته و خوی غاصبانه خود را ادامه خواهد داد.

آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه کابینه جدید رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد: اسرائیل هیچ تعهدی به سند کنفرانس آناپولیس که بر تشکیل دولت فلسطین دلالت می‌کند، ندارد و فقط سند نقشه راه مورد تائید ماست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس ، لیبرمن در مراسم رسمی انتقال قدرت در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و در اختیار گرفتن این پست از تسیپی لیونی وزیر امور خارجه سابق این رژیم گفت : فقط یک سند وجود دارد که مربوط به ماست و آن سند کنفرانس آناپولیس نیست، بلکه فقط نقشه راه است .

لیبرمن افزود: دولت و پارلمان اسرائیل هرگز آناپولیس را نپذیرفته اند.

لیبرمن همچنین از سیاست های ایهود اولمرت نخست وزیر سابق و آریل شارون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی انتقاد و وعده های آنها در ارتباط با ایجاد صلح را نمایشی اعلام کرد.

جانشین لیونی ادامه داد که کابینه نتانیاهو تصمیمی درباره مذاکرات با سوریه ندارد و رژیم صهیونیستی عقب نشینی از بلندیهای اشغالی "جولان " سوریه را نمی‌پذیرد.

بنابراین گزارش، توافق آناپولیس در سال ۲۰۰۷ در مریلند آمریکا و برای از سرگیری مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و اسرائیل امضاء شد و سیاست جدید رژیم صهیونیستی در رد این توافقنامه می تواند دولت تازه اسرائیل را در برابر جامعه بین المللی و به ویژه متحد خود دولت آمریکا قرار دهد.

این اظهارات لیبرمن با واکنش برخی مسئولان این رژیم به خصوص لیونی، رهبر حزب کادیما مواجه شد.

تزیپی لیونی با محکوم کردن رهبران جدید اسرائیلی گفته است راهی که دولت جدید در پیش گرفته است نشان می دهد صلح با فلسطینی ها در کار نیست.

خانم لیونی گفت: اتفاقی که افتاد آن است دولت اعلام کرد اسرائیل صلح نخواهد کرد.

در همین حال، یک سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات ایگدور لیبرمن گفت: باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به راه حل تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیل در کنار یکدیگر متعهد است و انتظار مذاکرات صریح با دولت جدید اسرائیل را دارد.

مایک هامر گفت: « ما به مذاکره برای دستیابی به راه حل تشکیل دو دولت در کنار یکدیگر متعهد هستیم».

گفتنی است، این اظهارات سران رژیم صهیونیستی حکایت از آن دارد که دولت جدید با بهانه تراشی ادامه گفتگوی های صلح را به تعویق انداخته و همچنین مذاکراتی که با سوریه درباره تخلیه ارتفاعات جولان و تحویل این بلندی ها به سوریه داشته را رسما نخواهد پذیرفت.

هیچ نظری موجود نیست: