۱۳۸۸ فروردین ۲۳, یکشنبه

مطبوعات مصر سید حسن نصرالله را "دزد سر گردنه"نامیدند


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از العربیة مطبوعات مصر ،روز یکشنبه 12/4/2009 به شدت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را مورد انتقاد قرار دادند . این مطبوعات پس از اعتراف وی به فرستادن عناصر حزب الله به مصر برای کمک به فلسطینی های غزه ،خواهان محاکمه ی وی شدند . بطوریکه یکی از روزنامه های این کشور الفاظ زشتی را علیه وی بکار برد.

سید حسن نصرالله روز جمعه ی گذشته اذعان نمود که یکی از 49 نفر دستگیر شده به اتهام برنامه ریزی برای انجام عملیات در مصر از اعضای حزب الله می باشد ، وی در ادامه افزود که این شخص برای انجام "کارهای تدارکاتی" به منظور کمک رسانی به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) برای رویارویی با اسراییل به مصر رفته بود وهدف وی فعالیت علیه امنیت مصر نبوده است .

روزنامه ی دولتی "الجمهورية" در سرمقاله ی امروز خود از سید حسن نصرالله به عنوان "جنایتکاری که راه توبه را گم کرده است" یاد کرد و در بخش دیگری از این سرمقاله کار را بدآنجا رساند که وی را "شیخ میمون صفت" نامید .

محمد علي ابراهيم ،سردبیر این روزنامه در مقاله ی خود نوشت : "ای شیخ میمون صفت به تو اجازه نخواهیم داد شخصیت های قضایی وحقوقی ما را مورد تمسخر قرار دهی ، تو دزد سرگردنه وجنایتکار با سابقه ای هستی که دستت به خون فرزندان میهنت آغشته شده است ، وما در هیچ شرایطی به تو اجازه نخواهیم داد امنیت مصر را به خطر بیندازی ،اگر به حاکمیت ملی ما نزدیک شوی با آتش آن خواهی سوخت ".

از سوی دیگر روزنامه ی نیمه رسمی "الأهرام" که پرتیراژترین روزنامه ی این کشور می باشد ، تاکید نمود "سخنان حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان واعتراف وی مبنی بر اینکه ،محمد یوسف منصور سامی شهاب، در راس یک هسته ی تروریستی در مصر قرار داشته ،وی (حسن نصر الله) را به عنوان محرک و تامین کننده ی مالی در مظان اتهام قرار می دهد".

اما کرم جبر ،سردبیر روزنامه ی "روز اليوسف" نوشت که "مصر باید اقدامات خود برای محاکمه ی وی (سید حسن نصرالله) دریک دادگاه بین المللی را آغاز کند وباید به عنوان یک جنایتکار جنگی تسلیم دولت لبنان شود".

قوه ی قضاییه ی مصر روز چهارشنبه ی گذشته دبیرکل حزب الله لبنان را به برنامه ریزی برای "انجام عملیات خصمانه در درون کشور" وتلاش برای "نشر افکار تشیع" در مصر متهم کرد . وبر این اساس دادستانی مصر ،بازداشت 49 نفر من جمله شهاب را که در مظان اتهام هستند به منظور انجام بازجویی تمدید کرد .

هیچ نظری موجود نیست: