۱۳۸۸ فروردین ۲۷, پنجشنبه

افشای دستگیری اعضای یک هسته سپاه پاسداران در مصر


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از العربیه: روزنامه ی الشروق چاپ مصر درشماره ی شامگاه چهارشنبه 15/4/2009 خود به نقل از منابع عالیرتبه ی مصری از دستگیری چهار عضو سپاه پاسداران ایران در دسامبر گذشته پرده برداشت .

این روزنامه با اشاره به تحولات اخیر پرونده ی حزب الله در این کشور و غیر منتظره دانستن این خبر افزود دستگاه امنیتی مصر چهار پاسدار را در ماه دسامبر 2006 دستگیر کرده وآنان را متهم به جاسوسی وقاچاق اسلحه از طریق تونل های زیر زمینی به غزه کرده است .

این روزنامه به نقل از منبع دیگری که نام آن را فاش نساخت افزود : سامی شهاب متهم اصلی هسته ی حزب الله در مصر سال گذشته نیز دو بار توسط دستگاه امنیتی این کشور دستگیر شده بود .

این منابع افزودند "چهار ایرانی دستگیر شده در ماه های اوت وسپتامبر سال 2006 با در دست داشتن گذرنامه های جعلی به عنوان شیعه ی عراقی وارد مصر شده بودند وهدف آنان از آمدن به مصر تاسیس شاخه ای برای لشکر قدس سپاه پاسداران " در این کشور بود .

منابع یاد شده خاطر نشان کردند ، متهمین دستگیر شده از عناصر بسیار فعال "لشکر قدس" سپاه پاسداران می باشند ولی فرمانده ی آنان عضو اطلاعات سپاه واز نزدیکان سردار قاسم سلیمانی فرمانده "لشکر قدس" می باشد . که نام وی در گذرنامه جعلی عراقی "محمد علم الدین " است .

به گفته الشروق این منابع از فاش نمودن نام حقیقی بازداشت شدگان خود داری کردند و در ادامه گفتند ، پس از اعتراف یک گروه متشکل از تعدادی فلسطینی ومصری در حال قاچاق اسلحه به غزه در سال 2006، افراد سپاه شناسایی شدند زیرا اعضای گروه مزبور اعتراف کرده بودند که از شخصی عراقی به نام "علی زهدی" که در منطقه "ششم اکتبر" قاهره سکونت داشت ، کمک دریافت می کنند .

این منابع افزودند ماموران امنیتی مصر به تعقیب ومراقبت "على زهدى" پرداختند وپس از دستگیری وی ودو عضو دیگر در تاریخ دوم دسامبر مشخص شد که شخص دوم هسته ی سپاه پاسداران در مصر می باشد ، وشامگاه همان روز "علم الدين" نیز در شهر العریش بازداشت شد .

این منابع می گویند سپاهیان دستگیر شده به هویت حقیقی خود اعتراف کردند وافزودند که در ماه های اوت و سبتامبر 2006 به منظور انجام ماموریت های اطلاعاتی ویاری رسانی به شیعیان عراقی در مصر وارد این کشور شدند .

هیچ نظری موجود نیست: