۱۳۸۸ فروردین ۲۵, سه‌شنبه

دستور شیخ ازهر برای بررسی دقیق تمامی کتابهای اهدایی از طرف ایران


سنی نیوز :دولت ایران ۳۲ مجلد از کتب علمای شیعه را به دانشگاه الازهر مصر اهداء نمود، شیخ طنطاوی دستور داد قبل از اینکه این کتابها در کتابخانه ی مشایخ ازهر گذاشته شوند باید دقیقا مراجعه شوند.المصریون/ خبر گزاری “المصریون” گزارش داد که دولت ایران ۳۲ جلد از کتابهای علمای شیعه را به مشایخ ازهر اهداء نموده است تا در کتابخانه گذاشته شود.
دولت ایران ۳۲ مجلد از کتب علمای شیعه را به دانشگاه الازهر مصر اهداء نمود، شیخ طنطاوی دستور داد قبل از اینکه این کتابها در کتابخانه ی مشایخ ازهر گذاشته شوند باید دقیقا مراجعه شوند.
المصریون/ خبر گزاری “المصریون” گزارش داد که دولت ایران ۳۲ جلد از کتابهای علمای شیعه را به مشایخ ازهر اهداء نموده است تا در کتابخانه گذاشته شود.
اما شیخ ازهر دکتر محمد سید طنطاوی دستور داد قبل از اینکه این کتابها در کتابخانه گذاشته شود باید مورد بررسی قرار گیرد.
شیخ طنطاوی این کتابها را به مجمع بحوث اسلامی سپرد تا بازنگری شوند، و خاطر نشان ساختند که لازم است این کتابها بطور دقیق از طرف اداره ی عمومی نشر و مراجعه و مورد بررسی قرار گیرند، و بعد از بررسی نتیجه را گزارش کنند که آیا این کتابها در معرض نمایش قرار گیرند یا خیر!.
شیخ ازهر درخواست نموده است کتابهایی که ایران به بهانه ی تقریب بین مذهب شیعه و سنی به الازهر اهداء نموده است اگر حاوی آراء متناقض با مذهب اهل سنت بود و یا در آنها طعن در مذهب اهل سنت و صحابه وجود داشت برگردانده شوند.
این کتابها از جمله ی تألیفات علمای بزرگ شیعه مثل محمد علی تسخیری (یکی از مراجع بزرگ شیعه و رئیس مجمع تقریب) می باشد.
در این کتابها عناوینی مانند “رسالة التقریب” و همینطور کتابی در رابطه با امور زنان (جایگاه زن) و غیر آن به چشم میخورد.

هیچ نظری موجود نیست: