۱۳۸۸ فروردین ۲۷, پنجشنبه

وجود بازداشتگاه در پارکینک خودروهای توقیف شده زاهدان

حتما تعجب می کنید اگر بگویند در بلوچستان پارکینگ خودروهای توقیف شده توسط ماموران زابلی، دارای بازداشتگاهی برای دارندگان خودروهاست.
اما متاسفانه باید گفت پارکینگ خودروها در زاهدان دارای چند اتاقک کوچک است که به منظور بازداشت رانندگان بلوچ، در داخل محوطه پارکینگ احداث شده است.

اگر راننده ای به اتهاماتی که از سوی مامورین پلیس راه به او زده می شود مثلا اینکه مسافرانی که همراه او بوده اند تبعه افغانستان، پاکستان و یا در کل غیر ایرانی بوده اند یا اینکه مخزن سوخت خودرویش اندکی بزرگتر بوده و......یا هر اتهام دیگری اعتراض کند از سوی مامورین پلیس راه بشدت تنبیه و سپس روانه بازداشتگاه پلیس راه خواهد شد.

دهها و شاید هم صدها خودرو و موتورسیکلت در پارکینگ زاهدان وجود دارد که مدارکشان در هنگام توقیف توسط ماموران پلیس راه جمع آوری شده اما سپس آنها از در اختیار داشتن مدارک این خودروها اظهار بی اطلاعی می کنند، صاحبان آنها هم صرفا به خاطر اینکه بلوچ یا اهل سنت هستند باید با این وضع ناعادلانه از اداره ای به اداره دیگر بروند به امید آنکه شاید روزی بتوانند از خودرو یا موتور سیکلتشان رفع توقیف کنند.

اکثر کسانی که مدارک وسیله نقلیه آنها توسط ماموران زابلی پلیس راه استان ضبط میشود برادران جماعت تبلیغی هستند که برای رساندن پیام الله تعالی بوسیله خودرو به شهرها، روستاها و کوههای مختلف بلوچستان سفر میکنند یا کسانی هستند که بدلیل فقر و بیکاری محض که بزرگترین شاهکار جمهوری اسلامی در بلوچستان بوده مجبور هستند مواد سوختی را از شهر بم با زاهدان حمل کنند.

بلوچ گپ

هیچ نظری موجود نیست: