۱۳۸۸ فروردین ۸, شنبه

پنجاه کشته در حمله انتحاری در پاکستان



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبر آنلاین عامل انتحاری با منفجر کردن خود در مسجدی در شمال غرب این کشور 80 نفر را زخمی کرد.
ناآرامی بار دیگر پاکستان را در آغوش گرفت.

هنوز مدتی از خاموش شدن شعله اختلافات سیاسی میان رهبران پاکستانی نگذشته‌است که انفجار بمبی در شهر جمرود در شمال غرب پاکستان توجه مقامات این کشور را به خود جلب کرد. این بار بمب در مسجدی در شهر مرزی جمرود و درست زمانی که نمازگزاران خود را برای ادای نماز جمعه مهیا می‌کردند،منفجر شد.

حمله ای تروریستی که بر اساس گزارش‌های رسیده تا کنون 48 کشته بر جا گذاشته است.خونبارترین حمله تروریستی در طول یک سال جاری امروز در شهر جمرود رخ داد. بیمارستانهای این شهر که به ندرت شاهد این قبیل اتفاقات است مملو از بیمارانی است که از مسجد به درمانگاه‌ها منتقل می‌شوند.
عامل این بمب گذار انتحاری پس از رساندن خود به میان جمعیت دکمه قرمز رنگ روی کمربند انتحاری را فشار داده و خود و حداقل 50 تن دیگر را در لحظه کشت.به گفته شاهدان عینی درست در لحظه‌ای که امام جماعت مسجد نیت کرده و گفت : الله اکبر. صدای انفجار مهیبی مسجد را لرزاند.یکی از سربازان محلی که برای شرکت در نماز جمعه به مسجد رفته‌ بود در این خصوص به خبرنگاران گفت: پس از شنیدن صدای بمب و به راه افتادن سیلی از خون احساس کردم که همه چیز تمام شده است. چند لحظه بعد چشمانم را که باز کردم در میان کشته‌شده‌گان بودم.

این حمله درست در روزی انجام گرفت که باراک اوباما رئیس‌جمهوری ایالات متحده در خصوص استراتژی دولتش در برابر پاکستان سخنرانی کرد.باراک اوباما که با انتصاب نماینده‌ای ویژه برای رسیدگی به امور افغانستان و پاکستان در نخستین روزهای راه‌یابی به کاخ سفید به همگان فهماند که این دو کشور از اولویت‌های ایالات متحده است استراتژی خود در قبال شبه‌نظامیان افغانستان و پاکستان را اینگونه تشریح کرد: متفرق کردن ، شکست دادن و در نهایت انهدام کامل شبه‌نظامیان.
یک مقام محلی شهر جمرود شبه‌نَظامیان مسلمانی را مقصر می‌داند که برای تلافی تلاش‌های دولت برای حفظ امنیت در مسیر انتقال تجهیزات به ناتو در افغانستان اقدام به حمله به نمازگزاران کرده‌اند. در میان کشته‌شده‌گان تعدادی از مقامات محلی هم دیده می‌شوند.
افزایش خشونت در پاکستان انتقادات فراوانی را متوجه نخست وزیر و رئیس‌جمهوری پاکستان کرده‌است. آصف علی زرداری همسر بی‌نَظیر بوتو در حال حاضر رئیس‌جمهوری پاکستان است و از سوی منتقدان به عدم توجه به اوضاع امنیتی کشور متهم شده‌است.آمار اولیه حاکی از زخمی‌شدن حداقل هشتاد نفر در این حمله انتحاری است.

هیچ نظری موجود نیست: