۱۳۸۸ فروردین ۸, شنبه

قول زرداری برای حل بحران سیاسی پاکستان


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی آصف علی زرداری، رئیس جمهوری پاکستان قول داده که برای رفع بحران سیاسی کشور حد اکثر تلاش را به عمل آورد.
آقای زرداری به پارلمان پاکستان گفت او توصیه خواهد کرد که کنترل مستقیم ایالت پنجاب توسط دولت مرکزی پایان یاید.
اداره مستقیم پنجاب توسط دولت مرکزی به رویارویی مخالفان با دولت منجر شده بود و آقای زرداری را رو در روی فرماندار پنجاب که از حزب نواز شریف، رقیب اصلی اش است، قرار داده بود.
وی همچنین وعده داد که برای حل این مناقشه به تدابیر دیگر نیز متوسل شود و گفت هنگامی که کشور با چالش های خارجی روبروست نباید با چالش های داخلی، دموکراسی را به مخاطره انداخت.
رئیس جمهوری پاکستان یک بار دیگر حمایت خود از استراتژی جدید دولت آمریکا برای شکست پیکارجویی و جنگ طلبی در پاکستان و افغانستان را اعلام داشت.
وی گفت پاکستان اجازه نخواهد داد که از خاک این کشور برای فعالیت های تروریستی علیه کشور دیگری استفاده شود ولی تاکید کرد که در عین حال باید حاکمیت پاکستان محترم شمرده شود.
ادعای ارتش پاکستان مبنی بر کشتن شورشیان
در تحولی دیگر، ارتش پاکستان ادعا کرده که 26 پیکارجو را در نزدیکی مرز افغانستان به قتل رسانده است.
به قرار گزارش ها نیروهای ارتش پاکستان با پشتیبانی هلیکوپترهای توپدار و آتش توپخانه در مهمند، در ایالت سرحد شمال غربی پاکستان، علیه پیکارجویان وارد عملیات شدند.
نیروهای امنیتی پاکستان چندین ماه است که در منطقه مهمند، با شورشیان طالبان درگیر هستند.
اوایل صبح امروز شنبه 28 مارس، نفرات طالبان 12 کامیون را که حامل تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان بود، در ایالت سرحد شمال غربی پاکستان منهدم کردند.

هیچ نظری موجود نیست: