۱۳۸۸ فروردین ۸, شنبه

شبه‌نظامیان به کامیون‌های نظامی ناتو حمله کردند


به گزارش آژانس خبری تفتان در تازه‌ترین دور این حملات بیش از ده شبه‌نظامی در حمله‌ای غافلگیر‌کننده به کاروانهای انتقال تجهیزات به سربازان ناتو در افغانستان حمله کردند.
پاکستان همچنان در ناآرامی دست و پا می‌زند.دولت این کشور این روزها لحظات سختی را تجربه می‌کند.بیست و چهار ساعت پیش بود که حمله یک عامل انتحاری به مسجدی در شهر جمرود در شمال غربی پاکستان جان حداقل پنجاه نمازگزار را گرفت و بیش از هشتاد نفر را زخمی کرد. درست در شرایطی که باراک اوباما در یکی از مهم‌ترین نطق‌های خود از زمان راه‌یابی به کاخ سفید،پاکستان را قلب مرکز مبارزه با القاعده می‌داند ، شبه‌نظامیان همچنان در شمال غربی این کشور که از مناطق هم‌مرز با افغانستان است، کاروان‌های انتقال تجهیزات نظامی به ناتو را هدف قرار می‌دهند. در تازه‌ترین دور این حملات بیش از ده شبه‌نظامی در حمله‌ای غافلگیر‌کننده به کاروانهای انتقال تجهیزات به سربازان ناتو در افغانستان حمله کردند.


در جریان این حمله حداقل 12 کانتینر حامل این مواد آسیب جدی دید. فرمانده پلیس پیشاور که این حادثه در آن رخ داده‌است در بیانیه‌ای این حمله را تایید کرده اما اعتراف کرد که نیروهای پلیس موفق به دستگیری شبه‌نظامیان نشده‌اند.
نیروهای ناتو و سربازان امریکایی حاضر در افغانستان بیش از هفتاد و پنج درصد از تجهیزات نظامی و مهمات مورد نیاز خود را از طریق کانال‌های ارتباطی پاکستان دریافت می‌کنند. این در حالیست که شبه‌نظامیان و نیروهای طالبان از بیش از شش ماه پیش تا کنون بارها به منظور تضعیف جایگاه ناتو در افغانستان به این کانال‌های ارتباطی حمله کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: