۱۳۸۸ فروردین ۷, جمعه

كاريكاتوريست آمريكايي خشم محافل صهيونيست را برانگيخت



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از شبكه خبري سي‌ان‌ان، گروههاي صهيونيست سيل محكوميت‌هاي خود را عليه كاريكاتوريست آمريكايي كه در روزنامه آمريكايي واشنگتن پست اثر خود را منتشر كرده بود، گسيل كردند.

"پت اوليفانت " خالق اين كاريكاتور در قالب طنز جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي در غزه را به تصوير كشيده است. كميته‌اي صهيونيستي موسوم به "سيمون ويزنتال " كه از سال 1913 در آمريكا تاسيس شده است، اين اقدام را دشمني نگران‌كننده با اسرائيل توصيف كرده است.

اين كميته كه هدف اصلي آن زنده نگه داشتن هولوكاست در ياد مردم آمريكاست، اعلام كرده است كه اين كاريكاتور مانند تبليغات خصمانه با اسرائيل در زمان نازي‌ها و شوروي سابق است. در اين كاريكاتور غزه به صورت يك زن كوتاه قامت نشان داده شده است كه كودكي را در آغوش دارد، از سوي ديگر يك مرد بدون سر با شمشيري در دست، درشكه‌اي را به سوي او مي‌راند كه ستاره داود در درون آن قرار دارد، ستاره داود در اين تصوير دو فك و دندان‌هاي درنده‌اي دارد.

اين كميته صهيونيستي اعلام كرده است كه كاريكاتور مزبور ستاره داود را به صورت منفوري در اين تصوير به كار برده است. روز چهارشنبه گذشته نيز اين كميته در بيانيه‌اي از واشنگتن پست و ديگر پايگاه‌هاي اينترنتي خواسته بود كه اين كاريكاتور را از بين ببرند.

اين در حالي است كه موسسه جهاني روزنامه‌نگاري كه اثرهاي اين كاريكاتوريست را منتشر مي‌كند در بيانيه‌اي اعلام كرده است كه اوليفانت مانند هر كاريكاتوريست ديگري هنر خود را در بيان مسايل مهم پيرامون خود به كار بسته است و جدالي كه سر اين كاريكاتور به وجود آمده دليلي بر نبوغ بي‌نظير وي است.

هیچ نظری موجود نیست: