۱۳۸۸ فروردین ۷, جمعه

سال سیاه هشتاد و هفت گذشت



سال هشتاد و هفت با تمام تلخی ها و بحرانهایش سپری شد.آنچه از آن سال سیاه به یادگار ماند اعدامهای گسترده در بلوچستان که با هدف نسل کشی و از بین بردن بلوچها انجام شد،بود از دیگر دستاوردهای دولت جناب احمدی نژاد میتوان به تخریب حوزه علمیه و مسجد روستای عظیم آباد و انداختن قرآنهای موجود در آن مکان به داخل چاههای فاضلاب،ترور شیخ علی علی دهواری روحانی مطرح بلوچستان توسط ماموران جمهوری اسلامی و دهها مورد دیگر که اشاره کردن به آنها نیازمند زمان است.

در کنار این، وجود مشکلات فراوان اقتصادی و معیشتی و بسته شدن مرزهای بلوچستان با دو کشور پاکستان و افغانستان بر شدت فقر مردمی که همیشه از الطاف سردمداران حکومت به اصطلاح اسلامی محروم بوده اند افزود.


در این میان عده ای زابلی که جیره خوار جمهوری اسلامی هستند با تبلیغات غیر واقعی خود سعی کردند اقدامات جنایتکارانه خود را که باعث یتیم شدن بسیاری از کودکان بلوچ و بی سرپرست شدن صدها زن و کودک شد به باد فراموشی سپرده و دولت نهم را به عنوان دولتی که خدمات زیادی برای بلوچستان انجام داده است معرفی کنند.


این بحرانهای به قدری عمیق است که رهبر جمهوری اسلامی برای اولین بار لب به سخن گشود و در اولین روز سال هشتاد و هشت علیه بلوچها موضعگیری کرد.وقتی آقای خامنه ای رهبر جمهوری برای اولین بار جریانات مسلحانه بلوچها علیه جمهوری اسلامی را محکوم کرد واقعا متاسف شدم چراکه تاحالا بسیاریها فکر میکردند جنایات و سرکوبهایی که علیه بلوچها در بلوچستان و کرمان صورت میگیرد به دور از چشم مسئولین رده بالای جمهوری انجام می گیرد.او به علت وجود نا امنی ها در بلوچستان هیچ اشاره ای نکرد.

اگر چه خامنه ای اشاره مستقیمی به بلوچها نداشت اما آنچه که او از آنها به عنوان" اشرار شرق کشور" یاد کرد همان بلوچهایی هستند که ناامید از جمهوری اسلامی دست به اسلحه برده و نیروهای نظامی که سهم عمده ای در سرکوب مردم دارند را هدف قرار داده اند.


به هر جهت سال هشتاد و هفت پرونده سیاهی بود که جمهوری اسلامی در محافل و اذهان عمومی بوجود آورد از امروز به بعد دیگر به حوادث تازه بلوچستان اشاره خواهیم کرد امیدوارم در سال هشتاد و هشت حوادث ضد بشری سی سال گذشته در بلوچستان تکرار نشوند.

هیچ نظری موجود نیست: