۱۳۸۷ اسفند ۲۹, پنجشنبه

طالبان: تا نیروهای خارجی هستند صلحی در کار نیست

آفتاب: طالبان با رد خبر مذاکرات صلح اعلام نمود که تا خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان به مبارزه خود ادامه می‌دهد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان روز دوشنبه در گفتگویی با خبرگزاری اسلامی افغانستان اظهار داشت: «اگر 300 سال هم صبر کنید،‌موضع ما این است که تا زمان حضور قوای خارجی در افغانستان وارد هیچ مذاکره‌ای نمی‌شویم».

اظهارات احمدی یک روز پس از آن منتشر شد که روزنامه بریتانیایی Sunday Times از موافقت‌ ملا عمر برای آغازگفتگوهای صلح و اعزام نمایندگانی از سوی این گروه جهت شرکت در مذاکراتی با حضور عربستان سعودی‌ خبر داده بود.

این نشریه به نقل از «عبدالله اناس»، از دوستان سابق اسامه بن لادن اعلام کرد که ملا عمر برای شروع گفتگوهای صلح «چراغ سبز» نشان داده است.

اما سخنگوی طالبان با «بی‌اساس» خواندن این ادعاها، تاکید کرد که تغییری در موضعشان ایجاد نشده و تا خروج کامل نیروهای خارجی به «جهاد» ادامه می‌دهند.

هم اکنون حدود 70 هزار سرباز خارجی در افغانستان مستقر هستند که 38 هزار نفر آنها را سربازان آمریکایی تشکیل می‌دهند. ایالات متحده قصد دارد برای مقابله با شورش‌هایی که در مناطق جنوبی و شرقی افغانستان رخ می‌دهد، 17 هزار نیروی تازه نفس به این کشور اعزام کند.

طی چند روز گذشته، نه سرباز خارجی بر اثر حملات طالبان کشته شده‌اند تا هفته جاری تبدیل به خونبارترین هفته نیروهای خارجی در چند ماه اخیر باشد.

هیچ نظری موجود نیست: