۱۳۸۷ اسفند ۳۰, جمعه

آقای مکارم! چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟!!


سنی نیوز :چندی پیش آقای مکارم شیرازی یکی از مراجع بزرگ شیعه از خرافات چهار شنبه سوری انتقاد کرده و خواهان حذف شدن این خرافات گردیده است.
او گفته است: چهارشنبه سوري در فرهنگ اسلامي هيچ جايگاهي ندارد و نیز گفته است: : پيامبر گرامي اسلام در بدو آغاز رسالت خود با برخي از سنت‌هاي اعراب جاهلي مخالفت كردند و ما نيز بايد با سنت غلط چهارشنبه سوي مقابله كرده و آن را حذف كنيم.


حال سوال اینجاست: مگر مبلغان و مروجان چهارشنبه سوری چه کسانی هستند؟ آیا چهارشنبه سوری و میلیون ها خرافات دیگر زائیده تفاسیرغلط بزرگان و آیات عظامی همچون حضرتعالی و دیگر مذهب تراشان رافضی، از دین و مذهب نیست؟
وقتی شما مهدویت را با آن آب و تاب برای جامعه و قشر جوان فریب خورده تان معرفی می کنید و با آن سوز و گداز دیگران را تشویق به انتظار فرجش می نمایید و آنگاه مدعی می شوید که مهدی منتظر در نوروز ظهور می کند مگر چه انتظاری غیر از رواج خرافات در بین مردمتان دارید؟
آقای شیرازی لطفا سری به دو کتاب ـ بحار الانوار و سیمای جهان در عصر امام زمان ـ بزنید و آنگاه خود قضاوت کنید که منبع این خرافات کجاست؟ (روایات متعددي از ائمه معصومين نقل شده که ظهور حضرت امام عصر(عج) در نوروز سال شمسی انجام می گیرد و نوروز آن سال در آن زمان با گردش سال قمری، مصادف با روز عاشورا خواهد بود و آن هم موافق با روز جمعه یا شنبه است.
چون سال شمسی ثابت و روزهای سال قمری در گردش است، پس نتیجه آن می شود که آن حضرت در روز اول سال شمسی روز دهم محرم، جمعه یا شنبه ظهور کرده و به تخت خلافت و امامت خواهد نشست.( ۱- سیمای جهان در عصر امام زمان(عج)، محمد امینی، جلد اول.ص۴۵۸-۴۵۹ )
معلی بن خنیس از ابی عبدالله(ع) نقل مي كند كه ايشان فرمود: روز نوروز روزی است که قائم ما اهل بیت و والیان امر، ظهور نماید و خداوند او را به دجال پیروز نماید و او را در کناسه کوفه به دار آویزد، روز نوروزی نیست مگر این که ما متوقع فرج در آنیم، چون نوروز از روزهای ماست، فارس ها آن را ( ارج نهاده و) حفظش کردند اما ( شما عرب ها) آن را ضایع نمودید.( ۲-بحارالانوار، ۵۲/۲۷۶،ب۲۵،ح۱۷۱ از کتاب المهذب ابن فهد؛ سرچشمه حیات،ص۳۶۹.)
آیا این روایات واهی و بی اساس مروج خرافات در بین جوانان نیست؟ آیا مسبب خرافات چهار شنبه سوری همین بزرگان مذهبتان نیستند؟!!!!پس، چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟!!!
اگر خواهان حذف خرافات هستید و واقعا برای این ملت خرافاتی دل می سوزید پس مرد باشید و ابتدا این روایات کذب را از کتب اعتقادی تان حذف کنید.
به جوانان تان بگوئید که همه آنچه که ما(آیات و مراجع) و بزرگان ما در کتب مان به پیامبر و ائمه نسبت داده ایم صحیح نیست بلک مشتی از خرافات جهت منحرف کردن افکار عمومی است و در واقع هیچ گونه اصل و بنیاد دینی و مذهبی ندارد. آنگاه که شما چنین شهامتی از خودتان به خرج دادید بدانید که دیری نمی پاید که همه مردم تان از این خرافات دست خواهند گشید.

هیچ نظری موجود نیست: