۱۳۸۷ اسفند ۲۷, سه‌شنبه

تهدید مجدد ربایندگان جان سلوکی کارمند سازمان ملل



به گزارش آژانس خبری تفتان ربایندگان کارمند سازمان ملل (جان سلوکی) باری دیگر تهدید به قتل گروگان کردند و 48 ساعت به سازمان ملل مهلت دادند تا مطالبات آنان را پی گیری نماید. طبق گزارش تلوزیونهای اردو زبان فردی به نام شیهک بلوچ که خود را سخنگوی جبهه متحد آزادیبخش بلوچستان معرفی کرده است در تماس تلفنی که با یک شبکه پاکستانی داشت 48 ساعت به سازمان ملل مهلت داد که به مطالبات سازمان مذبور توجه دهند.
یک ماه پیش یک کارمند سازمان ملل توسط یک گروه ملی گرا و ناسیونالیست بلوچ ربوده شد و ربایندگان با پخش فیلمی از این کارمند که جان سلوکی نام دارد مطالباتی مطرح نمودند و 72 ساعت مهلت دادند که با برنیاورده شدن مطالبات هنوز جان سلوکی در در اختیار ربایندگان می باشد.
ربودن یک فرد که هیچ جرمی در حق مردم نکرده است جز خدمت به مهاجرین مخالف فرهنگ قومی و مذهبی مردم بلوچ می باشد که متاسفانه این گروه ناسیونالیست مرتکب شده است و این اولین بار در تاریخ بلوچستان می باشد که با یک مهمان چنین برخورد می شود.

البته ناسیونالیسم افراطی راه را برای چنین و بلکه اعمالی بدتر از این باز می کند و باید جلوی افراطی گری ناسیونالیسم گرفته شود زیرا وقتی در ناسیونالیسم افراط پدید آید منجر به فاشیسم شده و تاریخ بشری جنایاتی بزرگ تر از فاشیسم به خود ندیده است و دو جنگ خانمانسوز و بشر سوز جهانی اول و دوم که ملیونها انسان در آن ذوب شدند نتیجه افراط در ناسیونالیسم یا همان فاشیسم بودند.
و اگر این گروه واقعا بلوچ هستند و پابند مراسم و فرهنگ بلوچی هستند باید فورا این کارمند را رها کنند تا جامعه جهانی بهتر به مسائل و مطالبات آنان توجه نماید.

هیچ نظری موجود نیست: